Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Ekonomika turystyki

Sylabus przedmiotu Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego
Specjalność Ekonomika turystyki
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z podstaw turystyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Struktura i zakres działalności biur podróży. Analiza wybranych ofert turoperatorów.1
T-K-2Teczka imprezy i teczka pilota - analiza dokumentów.2
T-K-3Ubezpieczenia w turystyce - rodzaje ubezpieczeń (koszty leczenbia, od następstw nieszczęśliwych wypadków, kosztów rezygnacji z imprezy, Assisance Tourist, od odpowiedzialności cywilnej, komunikacyjne).3
T-K-4Dokumenty i przepisy występujące w obsłudze ruchu turystycznego.1
T-K-5Społeczno-psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego - oczekiwania turystów, etyka zawodu, kutura obsługi.2
9
wykłady
T-W-1Ruch turystyczny - rodzaje i podział. Baza noclegowa, żywieniowa i transport w turystyce.1
T-W-2Organizacja, struktura i zakres działania biur podróży. Rola pilota i przewodnika w obsłudze grup turystycznych.2
T-W-3Przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe. Ubezpieczenia w turystyce. Umowy w turystyce i odpowiedzialność biur podróży.2
T-W-4Pojęcie transportu, usługi dodatkowe w transporcie. Obsługa turystów w komunikacji autokarowej, kolejowej, promowej, lotniczej.2
T-W-5Umowy w turystyce. Dokumenty i przepisy występujące w obsłudze ruchu turystycznego.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Aktywne uczestnictwo w konwersatoriach. Praca w grupach.9
A-K-2Przygotowanie sprawozdania z odwiedzin w wybranym biurze podróży w celu pozyskania potrzebnej na ćwiczenia dokumentacji pilota i przewodnika.8
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia: studiowanie literatury.10
A-K-4Prezentacja wybranego obiektu bazy noclegowej lub gastronomicznej.3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na wykładach.9
A-W-2Studiowanie obowiązkowej i uzupełniającej literatury przedmiotu.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy oraz jej prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D3/5_W01
Student posiada wiedzę o ruchu turystycznym, działalności biura podróży. Zna przepisy paszportowe, dewizowe, celne i wizowe.
ZN1_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1, S-3
ZN1_1A_D3/5_W02
Student potrafi zorganizować, skalkulować oraz rozliczyć iprezę turystyczną. Student posiada wiedzę o obsłudze turysty w komunikacji autokarowej, promowej, lotniczej i kolejowej.
ZN1_1A_W06S1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-4M-2, M-3S-1, S-3
ZN1_1A_D3/5_W03
Posiada wiedzę na temat planowania, programowania i kosztorysowania imprez turystycznych.
ZN1_1A_W09, ZN1_1A_W10S1A_W06, S1A_W07C-1T-K-1, T-K-2, T-K-5M-1, M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D3/5_U01
Student posiada umiejętność zorganizowania podróży, zna przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe.
ZN1_1A_U02, ZN1_1A_U03S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06C-1, C-2T-W-3M-1, M-3S-1, S-2
ZN1_1A_D3/5_U02
Student potrafi regulować zobowiązania finansowe w turystyce krajowej i zagranicznej. Posiada umiejętnie dobrać środek transportu, a także polecić odpowiednią bazę noclegową i gastronomiczną.
ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U06S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-2T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZN1_1A_D3/5_U03
Student potrafi poznać potrzeby odpowiedniej grupy turystów, potrafi kulturalnie obsłużyć podróżnego. Posiada umiejętność zawarcia umowy o usługę turystyczną.
ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U06S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2T-K-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D3/5_K01
Student posiada kompetencje w obsłudze ruchu turystycznego, zna obowiązki i prawa pilota oraz przewodnika turystycznego.
ZN1_1A_K03, ZN1_1A_K07S1A_K03C-1, C-2T-K-2, T-K-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D3/5_W01
Student posiada wiedzę o ruchu turystycznym, działalności biura podróży. Zna przepisy paszportowe, dewizowe, celne i wizowe.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D3/5_W02
Student potrafi zorganizować, skalkulować oraz rozliczyć iprezę turystyczną. Student posiada wiedzę o obsłudze turysty w komunikacji autokarowej, promowej, lotniczej i kolejowej.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D3/5_W03
Posiada wiedzę na temat planowania, programowania i kosztorysowania imprez turystycznych.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D3/5_U01
Student posiada umiejętność zorganizowania podróży, zna przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D3/5_U02
Student potrafi regulować zobowiązania finansowe w turystyce krajowej i zagranicznej. Posiada umiejętnie dobrać środek transportu, a także polecić odpowiednią bazę noclegową i gastronomiczną.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D3/5_U03
Student potrafi poznać potrzeby odpowiedniej grupy turystów, potrafi kulturalnie obsłużyć podróżnego. Posiada umiejętność zawarcia umowy o usługę turystyczną.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D3/5_K01
Student posiada kompetencje w obsłudze ruchu turystycznego, zna obowiązki i prawa pilota oraz przewodnika turystycznego.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kruczek K., Obsługa ruchu turystycznego, Proksenia, Kraków, 2004
  2. Golembski G., Kompedium wiedzy o turystyce., PWN, Warszawa-Poznań, 2002
  3. Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, PWN, Warszawa, 1999
  4. red. Bosiacki S., Śniadek J., Metoda i technika obsługi ruchu turystycznego, Wyd. AWF, Poznań, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Nestorowicz M., Prawo turystyczne, Kantor Wydawniczy, Zakamycze, 2003
  2. Gołembski G. (red.), Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, Wyd. Ak. Ekonomicznej, Poznań, 1998

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Struktura i zakres działalności biur podróży. Analiza wybranych ofert turoperatorów.1
T-K-2Teczka imprezy i teczka pilota - analiza dokumentów.2
T-K-3Ubezpieczenia w turystyce - rodzaje ubezpieczeń (koszty leczenbia, od następstw nieszczęśliwych wypadków, kosztów rezygnacji z imprezy, Assisance Tourist, od odpowiedzialności cywilnej, komunikacyjne).3
T-K-4Dokumenty i przepisy występujące w obsłudze ruchu turystycznego.1
T-K-5Społeczno-psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego - oczekiwania turystów, etyka zawodu, kutura obsługi.2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ruch turystyczny - rodzaje i podział. Baza noclegowa, żywieniowa i transport w turystyce.1
T-W-2Organizacja, struktura i zakres działania biur podróży. Rola pilota i przewodnika w obsłudze grup turystycznych.2
T-W-3Przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe. Ubezpieczenia w turystyce. Umowy w turystyce i odpowiedzialność biur podróży.2
T-W-4Pojęcie transportu, usługi dodatkowe w transporcie. Obsługa turystów w komunikacji autokarowej, kolejowej, promowej, lotniczej.2
T-W-5Umowy w turystyce. Dokumenty i przepisy występujące w obsłudze ruchu turystycznego.2
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Aktywne uczestnictwo w konwersatoriach. Praca w grupach.9
A-K-2Przygotowanie sprawozdania z odwiedzin w wybranym biurze podróży w celu pozyskania potrzebnej na ćwiczenia dokumentacji pilota i przewodnika.8
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia: studiowanie literatury.10
A-K-4Prezentacja wybranego obiektu bazy noclegowej lub gastronomicznej.3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na wykładach.9
A-W-2Studiowanie obowiązkowej i uzupełniającej literatury przedmiotu.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_W01Student posiada wiedzę o ruchu turystycznym, działalności biura podróży. Zna przepisy paszportowe, dewizowe, celne i wizowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-W-1Ruch turystyczny - rodzaje i podział. Baza noclegowa, żywieniowa i transport w turystyce.
T-W-3Przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe. Ubezpieczenia w turystyce. Umowy w turystyce i odpowiedzialność biur podróży.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_W02Student potrafi zorganizować, skalkulować oraz rozliczyć iprezę turystyczną. Student posiada wiedzę o obsłudze turysty w komunikacji autokarowej, promowej, lotniczej i kolejowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-W-1Ruch turystyczny - rodzaje i podział. Baza noclegowa, żywieniowa i transport w turystyce.
T-W-4Pojęcie transportu, usługi dodatkowe w transporcie. Obsługa turystów w komunikacji autokarowej, kolejowej, promowej, lotniczej.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_W03Posiada wiedzę na temat planowania, programowania i kosztorysowania imprez turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W09posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
ZN1_1A_W10zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
Treści programoweT-K-1Struktura i zakres działalności biur podróży. Analiza wybranych ofert turoperatorów.
T-K-2Teczka imprezy i teczka pilota - analiza dokumentów.
T-K-5Społeczno-psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego - oczekiwania turystów, etyka zawodu, kutura obsługi.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_U01Student posiada umiejętność zorganizowania podróży, zna przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
ZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-W-3Przepisy paszportowe, wizowe, celne i dewizowe. Ubezpieczenia w turystyce. Umowy w turystyce i odpowiedzialność biur podróży.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy oraz jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_U02Student potrafi regulować zobowiązania finansowe w turystyce krajowej i zagranicznej. Posiada umiejętnie dobrać środek transportu, a także polecić odpowiednią bazę noclegową i gastronomiczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
ZN1_1A_U06posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-W-4Pojęcie transportu, usługi dodatkowe w transporcie. Obsługa turystów w komunikacji autokarowej, kolejowej, promowej, lotniczej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy oraz jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_U03Student potrafi poznać potrzeby odpowiedniej grupy turystów, potrafi kulturalnie obsłużyć podróżnego. Posiada umiejętność zawarcia umowy o usługę turystyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
ZN1_1A_U06posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-K-4Dokumenty i przepisy występujące w obsłudze ruchu turystycznego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D3/5_K01Student posiada kompetencje w obsłudze ruchu turystycznego, zna obowiązki i prawa pilota oraz przewodnika turystycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K03jest przygotowany do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
ZN1_1A_K07jest przygotowany do uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest przekazanie podstawowych zasad tworzenia produktu turystycznego, zapoznanie z funkcjonowaniem rynku turystycznego.
C-2Celem i zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z działalnością biur podróży, hoteli, roli pilota i przewodnika w obsłudze imprez turystycznych.
Treści programoweT-K-2Teczka imprezy i teczka pilota - analiza dokumentów.
T-K-5Społeczno-psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego - oczekiwania turystów, etyka zawodu, kutura obsługi.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - objaśnienia.
M-2Wykład informacyjny - prezentacja multimedialna.
M-3Metoda aktywizująca - przygotowanie studentów do wypełniania dokumentów stosowanych w obsłudze krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń i wykładów w formie praktycznej - cząstkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy w zakresie metod i techniki obsługi ruchu turystycznego, w sposób dostateczny przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0