Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Logistyka w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 6 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 12 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna o funkcjonowaniu rynku, przedsiębiorstwie jako podmiocie rynku oraz z zakresy organizacji i zarządzania. Podstawowa wiedza z zakresu logistyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wzrost zrozumienia specifiki firm usługowych z branży turystycznej, zrozumienie roli logistyki w sferze usług turystycznych.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych.2
T-A-2Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-A-3Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.1
T-A-4Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.1
T-A-5Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów.1
T-A-6Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.1
T-A-7Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.1
T-A-8Skargi klientów a jakość usługi.1
T-A-9Nowoczesne kanały dostarczania usług.1
T-A-10Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
12
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.1
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.1
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.1
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Opanowanie materiału z zakresu zajęć.9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W04, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08S1A_W02, S1A_W04, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W10, S1A_W11C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
TiR_1A_U01, TiR_1A_U02, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04, TiR_1A_U05, TiR_1A_U06, TiR_1A_U07S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-2, M-3S-1, S-2
TiR_1A_E16_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
TiR_1A_U03S1A_U03C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
TiR_1A_U04S1A_U04C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
TiR_1A_U08S1A_U09, S1A_U10C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
TiR_1A_K02S1A_K02C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
TiR_1A_K06S1A_K06C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_K03
Potrafi pracować zespołowo.
TiR_1A_K05S1A_K05C-2T-A-3M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
TiR_1A_E16_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
2,0
3,0w stopniu dostatecznym opanował umiejętność korzystania z różnych źródeł zdobywania wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0
3,0w stopniu dostatecznym posiadła umiejetność analizy obiektów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
2,0
3,0w stopniu dostatecznym rozumie podstawowe instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0niedostateczne opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu poniżej 60% punktów
3,0dostateczne opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 60-68% punktów
3,5opanowanie treści programowych przedmiotu powyzej dostatecznego; punktacja z testu w granicach 68-76% punktów
4,0dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 76-84% punktów
4,5ponad dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 84-92% punktów
5,0bardzo dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 92-100% punktów
TiR_1A_E16_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
2,0
3,0dokonuje pprzegladu literatury w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi zorganizować pracę zespołową
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego., Wydaw. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk, 2002
  2. Chudoba T., Teoria i metodyka turystyki., Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2008
  3. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gajewska M., Logistyczne ujęcie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym., "LogForum", nr 2, vol. 5, issue 3, 2009
  2. Bosiacki S., Logistyka w turystyce - moda czy konieczność?, "Logistyka", nr 4, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych.2
T-A-2Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-A-3Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.1
T-A-4Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.1
T-A-5Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów.1
T-A-6Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.1
T-A-7Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.1
T-A-8Skargi klientów a jakość usługi.1
T-A-9Nowoczesne kanały dostarczania usług.1
T-A-10Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.1
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.1
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.1
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Opanowanie materiału z zakresu zajęć.9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_W01Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02ma ogólną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_W04ma ogólną wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko
TiR_1A_W07Ma ogólną wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych
TiR_1A_W08Ma ogólną wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wzrost zrozumienia specifiki firm usługowych z branży turystycznej, zrozumienie roli logistyki w sferze usług turystycznych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U01Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych.
T-A-2Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-A-3Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.
T-A-4Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-A-5Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów.
T-A-6Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-A-7Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.
T-A-8Skargi klientów a jakość usługi.
T-A-9Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U02Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym opanował umiejętność korzystania z różnych źródeł zdobywania wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U03Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym posiadła umiejetność analizy obiektów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U04Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym rozumie podstawowe instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niedostateczne opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu poniżej 60% punktów
3,0dostateczne opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 60-68% punktów
3,5opanowanie treści programowych przedmiotu powyzej dostatecznego; punktacja z testu w granicach 68-76% punktów
4,0dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 76-84% punktów
4,5ponad dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 84-92% punktów
5,0bardzo dobre opanowanie treści programowych przedmiotu; punktacja z testu w granicach 92-100% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dokonuje pprzegladu literatury w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-3Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi zorganizować pracę zespołową
3,5
4,0
4,5
5,0