Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie seminarium I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przygotowanie konstrukcji pracy (plan pracy, opracowanie graficzne, zawartość pracy)5
T-S-2Weryfikacja planu pracy i przyjęcie nowej koncepcji.2
T-S-3Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach9
A-S-2Przegląd literatury tematu12
A-S-3Przygotowanie się do prezentacji projektu pracy10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacje tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A13_W01
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_W01S1A_W01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A13_U01
umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
TiR_1A_U07, TiR_1A_U03, TiR_1A_U06, TiR_1A_U08, TiR_1A_U05, TiR_1A_U01S1A_U01, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A13_K01
Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
TiR_1A_K06, TiR_1A_K03, TiR_1A_K07S1A_K03, S1A_K06, S1A_K07C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-2, M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A13_W01
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych w sferze turystyki i rekreacji
2,0student nie potrafi wykorzystać wybranych metod do analizy i opisu zjawisk gospodarczych w sferze turystyki i rekreacji
3,0student definiuje problem badawczy
3,5student potrafi zaproponować obiekty do badań
4,0student samodzielnie dobiera literaturę do danego tematu
4,5student zna zasady przygotowania pracy
5,0student objaśnia różnice i zależności między: symptomem, problemem badawczym a pytaniami badawczymi; tezą a hipotezą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A13_U01
umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
2,0
3,0student umie posłużyć się podstawowymi metodami badawczymi
3,5student potrafi zaplanować zarys projektu badawczego
4,0student potrafi zaplanować proces pisania pracy
4,5student potrafi wyjaśnić i zaprezentować temat pracy wraz z zastosowanymi metodami badawczymi
5,0na podstawie zdobytych informacji student potrafi formułowac wnioski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A13_K01
Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
2,0
3,0student potrafi przeprowadzić badania oraz dokonać odpowiedniej interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym
3,5student dostrzega relacje między poszczególnymi etapami pisania pracy, prowadzenia badań
4,0student potrafi ocenić swoją skuteczność w pisaniu pracy
4,5student jest zorientowany na osiągnięcie celu / ukończenie pracy
5,0student kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów badawczych

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, WArszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2006
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie konstrukcji pracy (plan pracy, opracowanie graficzne, zawartość pracy)5
T-S-2Weryfikacja planu pracy i przyjęcie nowej koncepcji.2
T-S-3Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.2
9

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach9
A-S-2Przegląd literatury tematu12
A-S-3Przygotowanie się do prezentacji projektu pracy10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A13_W01student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01ma wiedzę ogólną z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych, zarządzania i pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie konstrukcji pracy (plan pracy, opracowanie graficzne, zawartość pracy)
T-S-2Weryfikacja planu pracy i przyjęcie nowej koncepcji.
T-S-3Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
M-1Prezentacje tematyki prac dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi wykorzystać wybranych metod do analizy i opisu zjawisk gospodarczych w sferze turystyki i rekreacji
3,0student definiuje problem badawczy
3,5student potrafi zaproponować obiekty do badań
4,0student samodzielnie dobiera literaturę do danego tematu
4,5student zna zasady przygotowania pracy
5,0student objaśnia różnice i zależności między: symptomem, problemem badawczym a pytaniami badawczymi; tezą a hipotezą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A13_U01umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-3Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
T-S-1Przygotowanie konstrukcji pracy (plan pracy, opracowanie graficzne, zawartość pracy)
T-S-2Weryfikacja planu pracy i przyjęcie nowej koncepcji.
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
M-1Prezentacje tematyki prac dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie posłużyć się podstawowymi metodami badawczymi
3,5student potrafi zaplanować zarys projektu badawczego
4,0student potrafi zaplanować proces pisania pracy
4,5student potrafi wyjaśnić i zaprezentować temat pracy wraz z zastosowanymi metodami badawczymi
5,0na podstawie zdobytych informacji student potrafi formułowac wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A13_K01Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie konstrukcji pracy (plan pracy, opracowanie graficzne, zawartość pracy)
T-S-2Weryfikacja planu pracy i przyjęcie nowej koncepcji.
T-S-3Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-1Prezentacje tematyki prac dyplomowych
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przeprowadzić badania oraz dokonać odpowiedniej interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym
3,5student dostrzega relacje między poszczególnymi etapami pisania pracy, prowadzenia badań
4,0student potrafi ocenić swoją skuteczność w pisaniu pracy
4,5student jest zorientowany na osiągnięcie celu / ukończenie pracy
5,0student kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów badawczych