Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_D1/3_W01 | Posiada wiedzę z zakresu instrumentów mających wpływ na gospodarowanie zgodne z ekologią.
Posiada wiedzę w zakresie przedsiębiorczości zgodnej z ekologicznymi zasadami gospodarowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_W01 | Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi |
---|
E_2A_W13 | Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji |
E_2A_W15 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk |
---|
S2A_W04 | ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych |
S2A_W07 | ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S2A_W09 | ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
S2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie przez studenta wiedzy w zakresie polityki ekorozwoju, której realizację nakładają na przedsiębiorstwa z większości branż przepisy i zasady organizacyjne a przedsiębiorstwa mają obowiązek wywiązywania się z nich. |
---|
C-2 | Przekazanie studentom wiedzy i ukształtowanie umiejętności umożliwiających rozumienie wzajemnych interakcji pomiędzy działaniami przedsiębiorstw a stanem środowiska. Uświadomienie znaczenia proekologicznej postawy wśród (przyszłych) polskich przedsiębiorców oraz zapoznanie ich z obowiązkami w zakresie oddziaływania na środowisko, w zakresie sektora MSP.
Przekazanie umiejętności w zakresie organizacji funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji działających w ramach szerokiego sektora usług środowiskowych. |
C-3 | Przygotowanie studentów do zintegrowanego zarządzania organizacją, które zgodnie z nowymi standardami UE umożliwia identyfikację i kształtowanie procesów gospodarczych zachodzących w firmie na elementy środowiska. |
Treści programowe | T-W-1 | Ekologia a ekonomia (tradycyjne a współczesne rozumienie ekologii). |
---|
T-W-2 | Gospodarcze i społeczne przyczyny globalnych zagrożeń środowiskowych. |
T-W-3 | Przyjęcie przez Polskę koncepcji ekorozwoju - konsekwencje dla przedsiębiorstw. |
T-W-4 | Proces kształtowania świadomości ekologicznej przedsiębiorców oraz ich postaw proekologicznych. |
T-W-5 | Recykling – przyszłość światowej gospodarki. |
T-W-6 | System zarządzania środowiskowego przedsiębiorstwem. |
T-W-7 | Zarządzanie ekologiczne o pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw. |
T-K-1 | Globalizacja strategii firm oraz zachowań konsumpcyjnych – konsekwencje środowiskowe. |
T-K-2 | Obowiązki przedsiębiorstw w zakresie środowiska – potrzeba, konieczność czy przymus ? |
T-K-3 | Opłaty za korzystanie ze środowiska. Opłaty za zanieczyszczanie środowiska |
T-K-4 | Recykling i organizacje odzysku na wybranych rynkach. |
T-K-5 | Gospodarka opakowaniami w przedsiębiorstwie. |
T-K-6 | Gospodarka odpadami w przedsiębiorstwie. |
T-K-7 | Zarządzanie środowiskowe – określenie polityki środowiskowej przedsiębiorstwa |
T-K-8 | Zarządzanie środowiskowe – adaptacja struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
Środowiskowe normy jakościowe (z serii ISO i EMAS)– zakres i analiza porównawcza korzyści z uwzględnieniem profilu przedsiębiorstwa. |
T-K-9 | Kreowanie nowych rynków na usługi i produkty „proekologiczne” (m.in. prawa do emisji zanieczyszczeń). |
T-K-10 | Wsparcie finansowe dla przedsięwzięć zmniejszających oddziaływanie na środowisko (m.in. ISPA, zielone linie kredytowe). |
T-K-11 | Zarządzanie środowiskowe w MSP – szanse i zagrożenia. |
T-K-12 | Analiza porównawcza przedsiębiorstw świadczących usługi z branży ochrony środowiska. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające. |
---|
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków). |
M-3 | Metody eksponujące ( film, ekspozycja). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć wpływają na ocenę końcową. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu z zakresu materiału realizowanego na zajęciach, czas na test do 1,5h. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie zadań międzyzajęciowych w formie prac ustnych lub pisemnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi. |
3,0 | Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie poniżej 50%. |
3,5 | Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie ok. 60%. |
4,0 | Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie ok. 70%. |
4,5 | Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie ok. 80%. |
5,0 | Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%. |