Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_O16_W01 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych i politycznych w Europie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_W01 | Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi |
---|
E_2A_W02 | Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych |
E_2A_W13 | Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk |
---|
S2A_W02 | ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych |
S2A_W04 | ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych |
S2A_W07 | ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S2A_W09 | ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobywa wiedzę na temat założeń i głównych kierunków geografii politycznej i ekonomicznej. Poznaje relacje między środowiskiem geograficznym, a zjawiskami ekonomicznymi i politycznymi. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Geografia ekonomiczna i polityczna jako nauka. |
---|
T-A-2 | Integracja europejska. |
T-A-3 | Rozwój osadnictwa w Europie. |
T-A-4 | Rolnictwo i gospodarka żywnościowa w Europie. |
T-A-5 | Struktura i rozwój przemysłu europejskiego. |
T-A-6 | Sektor usług (handel i turystyka). |
T-A-7 | Geografia ekonomiczna wybranych krajów i regionów Europy |
T-A-8 | Geopolityczne problemy współczesnej Europy Polityczne zróżnicowanie Europy |
Metody nauczania | M-1 | ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: przezentacja zaliczeniowa |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi okreslić głównych problemów gospodarczych i politycznych |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe problemy państw europejskich ale ich nie rozumie |
3,5 | Student posiada ograniczoną umiejetność analizowania i wyjąśniania podstawowych problemów politycznych i gospodarczych w Europie |
4,0 | Student dobrze identyfikuje i anlizuje glówne problemy gospodarcze i polityczne w Europie |
4,5 | Student potrafi na podstawie przeprowadzonych analiz procesów i zjawisk wyciągać wnioski w zakresie bieżacych problemów Europy |
5,0 | Student jest wsanie określić scenariusze przyszłego rozwoju stosunków politycznych i gospodarczych w Europie i potrafi obronić swoje tezy |