Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Język francuski I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język francuski I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język francuski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki4
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.8
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.4
T-A-4Strategie innowacyjności finansów6
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,4
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.4
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.4
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność4
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.4
T-A-10Gramatyka praktyczna3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/F1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-8, T-A-10, T-A-7, T-A-9, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2
E_2A_A8/F1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-A-1, T-A-6, T-A-9, T-A-2, T-A-10, T-A-8, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/F1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-1T-A-1, T-A-10, T-A-3, T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-9, T-A-8, T-A-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
E_2A_A8/F1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-10M-1, M-5S-2
E_2A_A8/F1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-1, T-A-10, T-A-6, T-A-8, T-A-4, T-A-5, T-A-2, T-A-7, T-A-3, T-A-9M-2, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/F1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-10, T-A-6, T-A-5, T-A-9, T-A-8, T-A-7M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/F1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/F1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/F1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/F1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/F1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/F1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. BIZNES-‘’100 Listów jęz.francuski’’, Langenscheidt Polska, 2011, ISBN 83-88892-27-4
  2. http://guiderameau.bnf.fr/html/rameau_0610.htm, 2011
  3. http://experts-univers.com/les-differentes-branche, 2011
  4. http://fr.wikipedia.org/wiki/Audit_interne, 2011
  5. http://www.gestionimmobiliere.fr/, 2011
  6. http://fr.wikipedia.org/wiki/Comptabilité_de_gestion, 2011
  7. http://fr.wikipedia.org/wiki/Marché_des_capitaux, 2011

Literatura dodatkowa

  1. gogle.fr.-STRATEGIE FINANCIERE des marchés, 2011
  2. http://www.boursereflex.com/lexique/marche_monetaire, 2011
  3. http://www.coopuqam.com/, 2011
  4. http://fr.wikipedia.org/wiki/Politique_agricole_commune France.fr, 2011
  5. http://pl.wikipedia.org/wiki/Agrobiznes, 2011
  6. http://www.franceagroalimentaire.com/, 2011
  7. http://www.mangerbouger.fr/lemag/petits-budgets/les-aliments-eco-pour-manger-sante.html, 2011
  8. BESCHERELLES ART. DE CONJUGUER, Hatier, Paris, 1980, ISBN 2 -218-04889-2

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki4
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.8
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.4
T-A-4Strategie innowacyjności finansów6
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,4
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.4
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.4
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność4
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.4
T-A-10Gramatyka praktyczna3
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-10Gramatyka praktyczna
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
T-A-10Gramatyka praktyczna
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-10Gramatyka praktyczna
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
T-A-10Gramatyka praktyczna
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-10Gramatyka praktyczna
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/F1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-1Nazewnictwo uniwersyteckie Wydziału Ekonomicznego ZUT: Katedra Analizy Systemowej i Finasów • Katedra Ekonomii • Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości • Katedra Marketingu • Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska • Katedra Zarzadząnia Przedsiębiorstwami • Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii • Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
T-A-4Strategie innowacyjności finansów
T-A-2Audyt wewnętrzny. Gospodarka nieruchomościami. Rachunkowość. Zarządzanie. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
T-A-3Rynek kapitałowy i finansowy.
T-A-10Gramatyka praktyczna
T-A-6Zastosowanie matematyki w zarządzaniu.
T-A-5Giełdy, definicja,rodzaje operacji,
T-A-9Redagowanie pism handlowych w jęz.francuskim: biznes, handel, administracja,ekonomika.
T-A-8Agrobiznes,ekonomia środowiska: 1 Zakres agrobiznesu 2 Marketing w agrobiznesie 2.1 Podstawowi pośrednicy 2.2 Działania pośredników 3 Zdrowa żywność
T-A-7Polityka gospodarcza i turystyka europejska i francuska.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0