Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_D6/11_U01 | Student wie w jaki sposób funkcjonują elektroniczne kanały dystrybucji informacji i systemy komunikacyjne w logistyce. Potrafi analizować funkcjonowanie ogniw łańcucha logistycznego w ramach różnych modeli biznesowych (b2b, b2c i c2b). Z punktu widzenia potencjalnego klienta student potrafi ocenić treści i funkcjonalności specjalistycznych, branżowych, korporacyjnych portali oferujących e-usługi logistyczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U19 | Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii |
---|
E_2A_U02 | Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy |
E_2A_U03 | Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać |
E_2A_U04 | Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych |
E_2A_U07 | Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych |
E_2A_U11 | Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studenta z nowoczesnymi systemami informatycznymi i technologiami internetowymi wspomagającymi procesy decyzyjne w logistyce. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Elektroniczne kanały dystrybucji informacji, systemy komunikacyjne. |
---|
T-L-4 | Analiza procesowa łańcucha logistycznego i technologie internetowe dla modelu b2b, b2c i c2b. Metody optymalizacji łancucha dostaw w e-handlu (dropshipping, e-fulfillment). |
T-L-5 | Omówienie standardu XML - tworzenie struktur danych i schematów. Samodzielne tworzenie struktur danych według podanego schematu. |
T-L-3 | Zasady działania giełdy usług transportowych. Gra edukacyjna Trans.edu. |
T-L-2 | Przegląd i ocena funkcjonalności różnych systemów klasy ERP ze szczególnym uwzględnieniem zasimplementowanych w nich metod EDI (SAP, IFS, itp.). |
T-L-6 | Prezentacja prac studentów. |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacje multimedialne |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Objaśnienie |
M-5 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić oceny wpływu elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa. Nie przygotował prezentacji na wybrany temat. |
3,0 | Student potrafi analizować wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa. |
3,5 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modelu b2b. |
4,0 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modelu c2c. |
4,5 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modeli b2c i c2b. |
5,0 | Student potrafi dokonać oceny funkcjonalności wybranych portali korporacyjnych świadczących e-usługi logistyczne. |