Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Gospodarka lokalna i komunalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gospodarka lokalna i komunalna
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs mikro i makroekonomii
W-2Zaliczone zajęcia z polityki gospodarczej i gospodarki regionalnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza o istocie i czynnikach rozwoju lokalnego
C-2Umiejetność identyfikacji czynników rozwoju lokalnego i regionalnego
C-3Wiedza o źródłach finansowania rozwoju lokalnej gospodarki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Instrumenty polityki regionalnej i lokalnej3
T-K-2Gospodarka regionalna i lokalna w świetle danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego3
T-K-3Gospodarka komunalna - zróżnicowanie regionalne. Analiza danych statystycznych GUS3
T-K-4Rola samorządu terytorialnego w procesie rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej.3
T-K-5Zadania gminy i powiatu a gospodarka lokalna i komunalna3
15
wykłady
T-W-1Funkcje gospodarki lokalnej i komunalnej2
T-W-2Polityka reginalna. Gospodarka lokalna a rozwój regionalny3
T-W-3Struktura gospodarki krajowej. Struktura w ujeciu regionalnym i lokalnym.4
T-W-4Dziedziny regionalnego i lokalnego rozwoju gospodarczego2
T-W-5Gospodarka komunalna na tle gospodarki reginu2
T-W-6Znaczenie gospodarki komunalnej dla rozwoju społeczności lokalnej2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczającym15
A-K-2praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimadialną
M-2wykład konwersatoryjny, wyjaśnienia
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków; dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność wypowiedzi, - argumentacja, formułowanie tez
S-2Ocena formująca: dla opracowan tematycznych: - zrozumienie tematu, - plan i organizacja pracy, - argumentacja, formułowanie wniosków, - prezentacja pracy
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytan, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - podejmowanie inicjatywy
S-5Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/2_W01
Ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-K-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5
E_1A_D5/2_W02
Zna czynniki rozwoju lokalnego
E_1A_W04S1A_W04C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-6, T-K-1, T-K-3M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/2_U01
Potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
E_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-K-4, T-K-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/2_K01
Jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
E_1A_K07S1A_K03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/2_W01
Ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
3,0Student ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
3,5Student opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
4,0Student dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
4,5Student dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_1A_D5/2_W02
Zna czynniki rozwoju lokalnego
2,0Student nie zna czynników rozwoju lokalnego
3,0Student zna czynniki rozwoju lokalnego
3,5Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi zawierają błędy
4,0Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/2_U01
Potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
2,0Student nie potrafi scharakteryzować uwarunkowań rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
3,0Student potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
3,5Student potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają błędy
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/2_K01
Jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
2,0Student nie jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
3,0Student jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
4,0Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Winiarski B. (red.), Polityka gospodarcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Jakóbik W., Zmiany systemowe w Polsce a struktura gospodarki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Instrumenty polityki regionalnej i lokalnej3
T-K-2Gospodarka regionalna i lokalna w świetle danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego3
T-K-3Gospodarka komunalna - zróżnicowanie regionalne. Analiza danych statystycznych GUS3
T-K-4Rola samorządu terytorialnego w procesie rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej.3
T-K-5Zadania gminy i powiatu a gospodarka lokalna i komunalna3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Funkcje gospodarki lokalnej i komunalnej2
T-W-2Polityka reginalna. Gospodarka lokalna a rozwój regionalny3
T-W-3Struktura gospodarki krajowej. Struktura w ujeciu regionalnym i lokalnym.4
T-W-4Dziedziny regionalnego i lokalnego rozwoju gospodarczego2
T-W-5Gospodarka komunalna na tle gospodarki reginu2
T-W-6Znaczenie gospodarki komunalnej dla rozwoju społeczności lokalnej2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczającym15
A-K-2praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/2_W01Ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Wiedza o istocie i czynnikach rozwoju lokalnego
C-2Umiejetność identyfikacji czynników rozwoju lokalnego i regionalnego
C-3Wiedza o źródłach finansowania rozwoju lokalnej gospodarki
Treści programoweT-W-1Funkcje gospodarki lokalnej i komunalnej
T-W-3Struktura gospodarki krajowej. Struktura w ujeciu regionalnym i lokalnym.
T-W-6Znaczenie gospodarki komunalnej dla rozwoju społeczności lokalnej
T-K-2Gospodarka regionalna i lokalna w świetle danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimadialną
M-2wykład konwersatoryjny, wyjaśnienia
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków; dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność wypowiedzi, - argumentacja, formułowanie tez
S-2Ocena formująca: dla opracowan tematycznych: - zrozumienie tematu, - plan i organizacja pracy, - argumentacja, formułowanie wniosków, - prezentacja pracy
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytan, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - podejmowanie inicjatywy
S-5Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
3,0Student ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
3,5Student opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
4,0Student dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej
4,5Student dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, ma podstawowa wiedzę o specyfice gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/2_W02Zna czynniki rozwoju lokalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Wiedza o istocie i czynnikach rozwoju lokalnego
C-2Umiejetność identyfikacji czynników rozwoju lokalnego i regionalnego
C-3Wiedza o źródłach finansowania rozwoju lokalnej gospodarki
Treści programoweT-W-4Dziedziny regionalnego i lokalnego rozwoju gospodarczego
T-W-6Znaczenie gospodarki komunalnej dla rozwoju społeczności lokalnej
T-K-1Instrumenty polityki regionalnej i lokalnej
T-K-3Gospodarka komunalna - zróżnicowanie regionalne. Analiza danych statystycznych GUS
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny, wyjaśnienia
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków; dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność wypowiedzi, - argumentacja, formułowanie tez
S-2Ocena formująca: dla opracowan tematycznych: - zrozumienie tematu, - plan i organizacja pracy, - argumentacja, formułowanie wniosków, - prezentacja pracy
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytan, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - podejmowanie inicjatywy
S-5Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna czynników rozwoju lokalnego
3,0Student zna czynniki rozwoju lokalnego
3,5Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi zawierają błędy
4,0Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze zna czynniki rozwoju lokalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/2_U01Potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza o istocie i czynnikach rozwoju lokalnego
C-2Umiejetność identyfikacji czynników rozwoju lokalnego i regionalnego
Treści programoweT-W-2Polityka reginalna. Gospodarka lokalna a rozwój regionalny
T-W-3Struktura gospodarki krajowej. Struktura w ujeciu regionalnym i lokalnym.
T-W-4Dziedziny regionalnego i lokalnego rozwoju gospodarczego
T-W-6Znaczenie gospodarki komunalnej dla rozwoju społeczności lokalnej
T-K-4Rola samorządu terytorialnego w procesie rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej.
T-K-5Zadania gminy i powiatu a gospodarka lokalna i komunalna
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimadialną
M-2wykład konwersatoryjny, wyjaśnienia
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków; dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność wypowiedzi, - argumentacja, formułowanie tez
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytan, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - podejmowanie inicjatywy
S-5Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować uwarunkowań rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
3,0Student potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej
3,5Student potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają błędy
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, potrafi scharakteryzować uwarunkowania rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/2_K01Jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Wiedza o istocie i czynnikach rozwoju lokalnego
C-2Umiejetność identyfikacji czynników rozwoju lokalnego i regionalnego
C-3Wiedza o źródłach finansowania rozwoju lokalnej gospodarki
Treści programoweT-W-1Funkcje gospodarki lokalnej i komunalnej
T-W-2Polityka reginalna. Gospodarka lokalna a rozwój regionalny
T-W-3Struktura gospodarki krajowej. Struktura w ujeciu regionalnym i lokalnym.
T-W-5Gospodarka komunalna na tle gospodarki reginu
T-K-1Instrumenty polityki regionalnej i lokalnej
T-K-2Gospodarka regionalna i lokalna w świetle danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego
T-K-3Gospodarka komunalna - zróżnicowanie regionalne. Analiza danych statystycznych GUS
T-K-4Rola samorządu terytorialnego w procesie rozwoju gospodarki lokalnej i komunalnej.
T-K-5Zadania gminy i powiatu a gospodarka lokalna i komunalna
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny, wyjaśnienia
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków; dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność wypowiedzi, - argumentacja, formułowanie tez
S-2Ocena formująca: dla opracowan tematycznych: - zrozumienie tematu, - plan i organizacja pracy, - argumentacja, formułowanie wniosków, - prezentacja pracy
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytan, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - podejmowanie inicjatywy
S-5Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
3,0Student jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności
4,0Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, jest świadomy znaczenia gospodarki lokalnej i komunalnej dla rozwoju miejscowej społeczności; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń