Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika turystyki

Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo administracyjne
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 5 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę na temat podziału terytorialnego państwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Kontrola administracji1
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki2
T-K-3Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych2
5
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego2
T-W-2Administracja centralna2
T-W-3Podziały terytorialne państwa2
T-W-4Terenowa administracja rządowa zespolona2
T-W-5Terenowe jednostki organizacyjne administracji specjalnej2
T-W-6Samorząd terytorialny2
T-W-7Prawne formy działania administracji2
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach5
A-K-2Uczestnictwo w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń5
A-K-3Rozwiązywanie kazusów10
A-K-4Prezentacje i prace studentów5
A-K-5Przyfotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją ćwiczeń15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D5/9_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D5/9_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D5/9_U02
Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
4,5Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
5,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
E_1A_D5/9_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,0Student posiada dostateczna wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,0Student posiada dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
E_1A_D5/9_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w stopniu wiekszym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_1A_D5/9_U02
Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
2,0Student nie potrafi własciwie analizowac przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,5Student potrafi w stopniu większym niz dobry własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.

Literatura podstawowa

  1. Leoński Z., Materialne prawo administracyjne, CH Beck, Warszawa, 2008
  2. Maciejko W., Osobowe prawo administracyjne, CH Beck, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Maciejko W., Prawo administarcyjne. Zarys wykładu części szczególnej, CH Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Kontrola administracji1
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki2
T-K-3Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych2
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego2
T-W-2Administracja centralna2
T-W-3Podziały terytorialne państwa2
T-W-4Terenowa administracja rządowa zespolona2
T-W-5Terenowe jednostki organizacyjne administracji specjalnej2
T-W-6Samorząd terytorialny2
T-W-7Prawne formy działania administracji2
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach5
A-K-2Uczestnictwo w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń5
A-K-3Rozwiązywanie kazusów10
A-K-4Prezentacje i prace studentów5
A-K-5Przyfotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją ćwiczeń15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego
T-W-2Administracja centralna
T-W-3Podziały terytorialne państwa
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
4,5Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
5,0Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-4Terenowa administracja rządowa zespolona
T-W-5Terenowe jednostki organizacyjne administracji specjalnej
T-W-6Samorząd terytorialny
T-W-7Prawne formy działania administracji
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,0Student posiada dostateczna wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,0Student posiada dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-7Prawne formy działania administracji
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej
T-K-1Kontrola administracji
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w stopniu wiekszym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego
T-W-2Administracja centralna
T-W-3Podziały terytorialne państwa
T-W-4Terenowa administracja rządowa zespolona
T-W-5Terenowe jednostki organizacyjne administracji specjalnej
T-W-6Samorząd terytorialny
T-W-7Prawne formy działania administracji
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej
T-K-1Kontrola administracji
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki
T-K-3Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_U02Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego
T-W-2Administracja centralna
T-W-3Podziały terytorialne państwa
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej
T-K-1Kontrola administracji
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki
T-K-3Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi własciwie analizowac przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,5Student potrafi w stopniu większym niz dobry własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_K01Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego;
C-2Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej;
C-3Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa;
C-4Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego;
C-5Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce.
Treści programoweT-W-6Samorząd terytorialny
T-W-7Prawne formy działania administracji
T-W-8Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej
T-K-1Kontrola administracji
T-K-2Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki
T-K-3Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-2Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych;
M-3Rozwiązywanie kazusów;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.