Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Analiza rynków zagranicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza rynków zagranicznych
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.
W-2Opanowanie wiedzy z zakresu marketingu (głównie zagadnień z zakresu badań marketingowych)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.3
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.3
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.3
T-A-4Analiza i prognozy popytu.3
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.3
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.2
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.2
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.2
T-W-4Analiza i prognozy popytu.2
T-W-5Analiza trendów zmian cen.2
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.2
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.4
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.4
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.2
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.2
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.2
T-W-12Techniki promocji.2
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/6_W01
Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1
E_1A_D6/6_W02
Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
E_1A_W06S1A_W06C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1
E_1A_D6/6_W03
Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
E_1A_W06S1A_W06C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1
E_1A_D6/6_W04
Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
E_1A_W06S1A_W06C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1
E_1A_D6/6_W05
Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
E_1A_W12, E_1A_W07S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/6_U01
Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
E_1A_U11S1A_U07C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1
E_1A_D6/6_U02
Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U09S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/6_K01
Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
E_1A_K03, E_1A_K06S1A_K03, S1A_K07C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/6_W01
Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D6/6_W02
Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
E_1A_D6/6_W03
Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D6/6_W04
Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D6/6_W05
Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/6_U01
Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
2,0Posiadł umiejętność posłudiwania się mniej niż 60% metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 60 do 69% metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 70 do 79% metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 80 do 89% metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 90 do 95% metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 95 do 100% metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D6/6_U02
Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/6_K01
Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
2,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością poniżej 60%.
3,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 60 do 69%.
3,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 70 do 79%.
4,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 80 do 89%.
4,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 90 do 95%.
5,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 96 do 100%.

Literatura podstawowa

  1. Stanley Paliwoda, International Marketing, 1991
  2. M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. M. Bartosik-Purgat, Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wyd. AE Poznań, Poznań, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.3
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.3
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.3
T-A-4Analiza i prognozy popytu.3
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.2
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.2
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.2
T-W-4Analiza i prognozy popytu.2
T-W-5Analiza trendów zmian cen.2
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.2
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.4
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.4
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.2
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.2
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.2
T-W-12Techniki promocji.2
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_W01Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_W02Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_W03Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_W04Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_W05Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_U01Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Posiadł umiejętność posłudiwania się mniej niż 60% metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 60 do 69% metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 70 do 79% metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 80 do 89% metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 90 do 95% metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 95 do 100% metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_U02Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/6_K01Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Podstawowe trudności w prowadzeniu analiz zagranicznych rynków rolnych.
T-W-3Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-4Analiza i prognozy popytu.
T-W-5Analiza trendów zmian cen.
T-W-6Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-7Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-W-8Stosowane praktyki handlowe.
T-W-9Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-10Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-11Korzyści zakładania joint venture.
T-W-12Techniki promocji.
T-W-13Badania rynkowe na potrzeby niewielkich firm.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością poniżej 60%.
3,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 60 do 69%.
3,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 70 do 79%.
4,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 80 do 89%.
4,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 90 do 95%.
5,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 96 do 100%.