Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Kicka <Elzbieta.Kicka@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 6 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 9 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza dotyczaca rynku nieruchomości i gospodarki nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.2
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji2
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego2
T-A-4Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją2
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji4
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami4
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami2
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji10
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami4
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami4
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami2
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji2
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji4
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi2
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami2
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach30
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji30
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/6_W01
Posiada wiedzę w zakresie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
E_2A_W05, E_2A_W01, E_2A_W04S2A_W01, S2A_W04, S2A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_2A_D3/6_W02
Ma elementarną wiedzę o czynnościach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
E_2A_W03, E_2A_W01, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W03, S2A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczne transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U02S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
E_2A_K04, E_2A_K06, E_2A_K01S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_2A_D3/6_K02
Potrafi pracować w grupie przygotowując opis transakcji
E_2A_K02, E_2A_K05, E_2A_K06, E_2A_K07S2A_K02, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/6_W01
Posiada wiedzę w zakresie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
2,0Student nie potrafi: - zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozróżniać odpowiednie procedury w obrocie nieruchomościami - inicjować rózne zasady postępowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5tudent: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
E_2A_D3/6_W02
Ma elementarną wiedzę o czynnościach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu prawie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczne transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie samodzielnie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczącą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczącą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczącą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulację transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulację transakcji a takze proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
E_2A_D3/6_K02
Potrafi pracować w grupie przygotowując opis transakcji
2,0Nie potrafi sporządzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna jego podstawowych elementów
3,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. R. Niemczyk, Gospodarka i obrót nieruchomościami, Delfin, Warszawa, 2009
  2. W. Karpiński, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Tworzenie i doskonalenie warsztatu pracy., C.H.Beck, Warszawa, 2009
  3. pod. red. I. Foryś, Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  4. pod red. Z. Brzezińskiego, Pośrednik na rynku nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. pod.red., Nieruchomości w Polsce . Pośrednictwo i zarządzanie. Kompedium., Europejski Instytut Nieruchomości, warszawa, 2008, Wydanie II
  2. U. Wysokińska, Instrukcja obsługi biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, Terra Nowa, Gdańsk, 2003, Wydanie II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.2
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji2
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego2
T-A-4Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją2
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji4
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami4
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami2
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami4
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami4
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami2
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji2
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji4
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi2
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami2
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach30
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/6_W01Posiada wiedzę w zakresie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi: - zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozróżniać odpowiednie procedury w obrocie nieruchomościami - inicjować rózne zasady postępowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5tudent: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/6_W02Ma elementarną wiedzę o czynnościach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu prawie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/6_U01Potrafi zorganizować bezpieczne transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie samodzielnie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/6_K01Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczącą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczącą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczącą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulację transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulację transakcji a takze proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/6_K02Potrafi pracować w grupie przygotowując opis transakcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-2Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
C-3Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-5Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-W-6Procedury w obrocie nieruchomościami
T-W-7Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-W-8Czynności związane z zawieraniem transakcji
T-W-9Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-10Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-W-11Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-12Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi sporządzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna jego podstawowych elementów
3,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym