Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Prawo nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo nieruchomości | ||
Specjalność | Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami |
C-3 | umiejętność przygotowania projektów umów |
C-4 | umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami | 4 |
T-K-2 | Ograniczone prawa rzeczowe | 4 |
T-K-3 | Odrębna własność lokalu mieszkalnego | 4 |
T-K-4 | Wspólnota mieszkaniowa | 2 |
T-K-5 | Najem lokali | 2 |
T-K-6 | Spółdzielnie mieszkaniowe | 2 |
T-K-7 | Eksmisje | 2 |
T-K-8 | Hipoteka | 2 |
T-K-9 | Zabezpieczenia umowne | 2 |
T-K-10 | Wybrane umowy cywilnoprawne | 3 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Przygotowywanie projektów umów | 40 |
A-K-2 | Przygotowanie i ocena referatów | 40 |
A-K-3 | Przygotowanie i rozwiązanie kazusów | 40 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych |
S-3 | Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia |
S-4 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/2_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami; | E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_W02 Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych; | E_1A_W02, E_1A_W06, E_1A_W03, E_1A_W05 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_W03 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej; | E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_W04 Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania; | E_1A_W01, E_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W04 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać; | E_1A_U01, E_1A_U03 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_U03 Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii; | E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/2_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | E_1A_K01, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D10/2_K02 Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu; | E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K07 | S1A_K03, S1A_K05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D10/2_K03 Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | E_1A_K02, E_1A_K07 | S1A_K02, S1A_K03 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/2_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami; | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomościami |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_W02 Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych; | 2,0 | Student nie ma pogłębionej wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym |
3,0 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym | |
5,0 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_W03 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej; | 2,0 | Student nie ma rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej |
3,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym | |
5,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_W04 Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania; | 2,0 | Student nie ma rozszerzonej wiedzy o koncepcjach i metodach gospodarowania; |
3,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym | |
5,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi |
3,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym | |
4,5 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym | |
5,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać; | 2,0 | Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać |
3,0 | Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym | |
4,5 | Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym | |
5,0 | Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_U03 Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii; | 2,0 | Student nie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
3,0 | Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym | |
4,5 | Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym | |
5,0 | Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/2_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób bardzo dobry | |
E_1A_D10/2_K02 Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu; | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/2_K03 Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010