Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Rozliczenia międzynarodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozliczenia międzynarodowe | ||
Specjalność | Międzynarodowe stosunki ekonomiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii. |
W-2 | Opanowanie podstaw z zakresu finansów i rachunkowości. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego.. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia wstępne. | 1 |
T-W-2 | Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych. | 1 |
T-W-3 | Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe | 1 |
T-W-4 | Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych. | 1 |
T-W-5 | Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych. | 1 |
T-W-6 | Kredyty w handlu zagranicznym. | 1 |
T-W-7 | Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego. | 1 |
T-W-8 | Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych. | 1 |
T-W-9 | Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia końcowego | 51 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wprowadzający. |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Dyskusje w grupach |
M-4 | Studia przypadku |
M-5 | wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów. |
S-2 | Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/5_W02 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-5, M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D9/5_W03 Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-5, M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/5_U02 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U16 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-5, M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
E_1A_D9/5_U03 Identyfikuje głowne kierunki formy rozwoju rynków międzynarodowych | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U16, E_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-5, M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/5_K02 ma świadomość ważności problemów ekonomicznych | E_1A_K04, E_1A_K06, E_1A_K10, E_1A_K03 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-5, M-3 | S-2 |
E_1A_D9/5_K03 potrafi pracować w grupie | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K10, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/5_W02 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | 2,0 | nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych |
3,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/5_W03 Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych | 2,0 | nie zna pojęcia i metod irozliczeń międzynarodowych |
3,0 | Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/5_U02 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | 2,0 | nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne |
3,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/5_U03 Identyfikuje głowne kierunki formy rozwoju rynków międzynarodowych | 2,0 | Nie identyfikuje głownych formy rozliczeń międzynarodowych |
3,0 | Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym | |
4,5 | Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/5_K02 ma świadomość ważności problemów ekonomicznych | 2,0 | Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych |
3,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/5_K03 potrafi pracować w grupie | 2,0 | Nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy |
Literatura podstawowa
- Marciniak-Neider D., Płatności w handlu zagranicznym., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996, Gdańsk, 1996
- Zboińska B., Rozliczenia międzynarodowych płatności handlu zagranicznego, CDKHZ, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Budzyński W., Realizacje kontraktu importowego i eksportowego, ARHZ "Editex", Warszawa, 1992