Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Funkcjonowanie i organizacja pracy szkoły:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Funkcjonowanie i organizacja pracy szkoły | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Kowalczyk-Kassyk <Agnieszka.Kowalczyk-Kassyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu systemu oświaty i organizacji pracy szkoły wynikająca z doświadczenia określonego pobytem w szkole średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podstawy prawne organizacji i funkcjonowania szkoły. |
C-2 | Znać system szkolny w kraju i za granicą |
C-3 | Mieć podstawową wiedzę o dokumentach organizacyjnych i dydaktycznych szkoły. |
C-4 | Mieć wiedzę o organizacji pracy szkoły, roku szkolnego, tygodnia, dniaoraz procesu dydaktycznego |
C-5 | Znać podstawy docymologii lub metrologii dydaktycznej |
C-6 | Wymienić zasady ewaluacji pracy nauczyciela i szkoły |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | cel, zakres przedmiotu, metody realizacji programu, sposoby zaliczania przedmiotu, zagadnienia wstępne. | 2 |
T-K-2 | Status placówki oświatowej, struktura organizacyjna szkoły, organy szkoły, ich zadania i kompetencje. | 1 |
T-K-3 | Dokumentacja dydaktyczna szkoły (plan i program nauczania, program rozwoju szkoły, arkusz organizacyjny roku szkolnego, plan imprez szkolnych i inne plany. Finansowanie szkoły i placówki oswiatowej. | 2 |
T-K-4 | Organizacja procesu nauczania - uczenia się (nauczyciel jako kierownik i organizator procesu kształcenia). Plan dydaktyczny (szczegółówy rozkład materiału lub wynikowy plan pracy nauczyciela). | 2 |
T-K-5 | Wewnętrzny system oceniania (WSO) (regulamin oceny wyników i wychowania ucznia). | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | System szkolny w kraju i niektórych krajach UE (podstawy prawne funkcjonowania szkoły i placówki oświatowej + mapa pojęciowa). | 2 |
T-W-2 | Zarządzanie w oświacie (finansowanie i zarządzanie w oświacie, style zarządzania) | 2 |
T-W-3 | Elementy docymologii i /lub metrologii dydaktycznej. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Przygotowanie do konwersatoriów - referaty tematyczne, opracowanie zadań zlecownych przez nauczyciela, analiza literatury do poszczególnych tematów zajęc | 51 |
A-K-2 | Uudział w zajęciach dydaktycznych. | 9 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 6 |
A-W-2 | Praca własna studenta obejmująca: przygotowanie referatu na podany temat, analiza literatury, udział w konsultacjach, zaliczenie. | 24 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład probelmowy |
M-2 | Metody aktywizujące: pogadanka, dyskusja, burza mózgów. |
M-3 | Metody eksponujące: projekcja, pokaz, foliogramy, fazogramy. |
M-4 | Praca z książką i czasopismem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu (projekcji). |
S-3 | Ocena formująca: Udział w dyskusji. |
S-4 | Ocena formująca: Test wielokrotnego wyboru. |
S-5 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E11_W01 Zna systemy oświatowe w kraju i jego podstawy prawne. | E_1A_W01, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_1A_E11_W02 Charakteryzuje dokumentację dydaktyczną i rozumie potrzebę jej prowadzenia. | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-4, S-5 |
E_1A_E11_W03 Rozumie zasady i źródła finansowania oświaty oraz WDN. | E_1A_W01, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E11_U01 Umie charakteryzować i określić rodzaj systemu oświatowego oraz korzystać z podstaw prawnych: Ustawa, Karta Nauczyciela, Status Szkoły. | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_1A_E11_U02 Umie sporządzić i analizować budżet szkoły. | E_1A_U12 | S1A_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_1A_E11_U03 Umie okreslić wymagania na stopnie awansu zawodowego nauczyciela. | E_1A_U20 | S1A_U04, S1A_U05, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-4, C-5, C-6 | T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E11_K01 Swobodnie posługuje się pojęciami z zakresu funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_1A_E11_K02 Wypowiada sie na temat znaczenia oświaty, roli szkół i stara się pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie. | E_1A_K01, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E11_W01 Zna systemy oświatowe w kraju i jego podstawy prawne. | 2,0 | Nie zna systemu oświatowego w kraju i jego podstaw prawnych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. | |
E_1A_E11_W02 Charakteryzuje dokumentację dydaktyczną i rozumie potrzebę jej prowadzenia. | 2,0 | Nie zna i nie potrafi scharakteryzować dokumentacji dydaktycznej i nie rozumie porzeby jej prowadzenia. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. | |
E_1A_E11_W03 Rozumie zasady i źródła finansowania oświaty oraz WDN. | 2,0 | Nie zna źródeł i zasad finansowania oświaty oraz WDN. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E11_U01 Umie charakteryzować i określić rodzaj systemu oświatowego oraz korzystać z podstaw prawnych: Ustawa, Karta Nauczyciela, Status Szkoły. | 2,0 | Nie umie charakteryzować i okreslić zasad funkcjonowania systemu oświatowego oraz korzystać z podstaw: Ustawa,Karta, Nauczyciela, Status Szkoła. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. | |
E_1A_E11_U02 Umie sporządzić i analizować budżet szkoły. | 2,0 | Nie umie sporządzić i analizować budżetu szkoły. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. | |
E_1A_E11_U03 Umie okreslić wymagania na stopnie awansu zawodowego nauczyciela. | 2,0 | Nie umie okreslić wymagań na stopnie awansu zawodowego nauczyciela. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w częściowo błędna). | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzinaogół poprawna) | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy duże zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy, bez zastrzeżeń. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E11_K01 Swobodnie posługuje się pojęciami z zakresu funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | 2,0 | Nie potrafi posługiwać się pojęciami z zakresu funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużej ciekawości poznawczej problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
E_1A_E11_K02 Wypowiada sie na temat znaczenia oświaty, roli szkół i stara się pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie. | 2,0 | Nie potrafi się wypowiedzieć na temat znaczenia oświaty, roli szkoły i nie stara się pogłębiać swojej wiedzy w tym zakresie. |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużej ciekawości poznawczej problematyką funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. |
Literatura podstawowa
- Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN Warszawa, 2001
- Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, eMPi2, Poznań, 2004
- Elsner D. (red), Jak planować rozwój placówki oświatowej. Teoria i praktyka, Chorzów, 2001
Literatura dodatkowa
- Fic D., Kardasz A., Problemy zarządzania w instytucjach edukacyjnych w okresie transformacji systemowej w Polsce, WSP, Zielona Góra, 1997