Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D7/7_U01 | Student potrafi analizować potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować system regułowy za pomocą PC Shell |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
---|
E_1A_U13 | Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
E_1A_U17 | Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT) |
E_1A_U20 | Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z informacjami dotyczącymi projektowania i zastosowań nowoczesnych systemów doradczych, w tym systemów ekspertowych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Metodyka analizy potrzeb informacyjnych. Analiza procesu decyzyjnego i kryteria wyboru. |
---|
T-L-2 | Zasady i etapy projektowania systemu ekspertowego. Omówienie modułów pakietu Sphinx 4.0. |
T-L-3 | Projektowanie systemu regułowego w PC Shell |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Rozwiązanie zadanego problemu decyzyjnego - projekt |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi analizować potrzeb informacyjnych, procesów decyzyjnych, projektować systemów regułowych za pomocą PC Shell |
3,0 | Student potrafi analizować podstawowe potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować prosty system regułowy za pomocą PC Shell |
3,5 | Student potrafi analizować potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować system regułowy za pomocą PC Shell |
4,0 | Student potrafi analizować potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować rozbudowany system regułowy za pomocą PC Shell |
4,5 | Student potrafi analizować zaawansowane potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować rozbudowany system regułowy za pomocą PC Shell |
5,0 | Student potrafi analizować zaawansowane potrzeby informacyjne, procesy decyzyjne, zaprojektować rozbudowany system regułowy za pomocą PC Shell, potrafi wskazać inne narzędzia do budowy systemów regułowych |