Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-4Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-K-5Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-K-6Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-K-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
9
wykłady
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
T-W-4Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-5Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-6Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-7Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-W-8Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-9Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Przegląd literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Przygotowanie do wykładów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/1_W01
Student posiada wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
E_1A_W04S1A_W04C-1, C-2T-K-3, T-W-1M-2S-2, S-3
E_1A_D5/1_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
E_1A_W02S1A_W02C-2T-K-4, T-K-6, T-K-8M-2S-1
E_1A_D5/1_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
E_1A_W04S1A_W04C-2T-K-7, T-K-9, T-W-3M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/1_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
E_1A_U01, E_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4M-2S-2
E_1A_D5/1_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
E_1A_U03, E_1A_U14S1A_U02, S1A_U06, S1A_U10C-1, C-2T-K-1, T-W-8, T-W-9M-1S-2, S-3
E_1A_D5/1_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
E_1A_U03, E_1A_U20S1A_U02, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-1, C-2T-K-7, T-K-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/1_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej i posiada kompetencje dobrego negocjatora.
E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K02S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06C-2T-K-1, T-K-4, T-W-5M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/1_W01
Student posiada wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_1A_D5/1_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/1_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/1_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/1_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/1_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/1_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej i posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1997
  2. Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Centrum kreowania liderów Grupa holdingowa, Warszawa, 1995
  3. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2000
  4. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 1997
  5. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wydawn. Nauk. PWN, Wrocław, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznan, 2000
  2. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 1998
  3. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006
  4. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznan, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-4Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-K-5Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-K-6Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-K-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
T-W-4Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-5Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-6Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-7Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-W-8Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-9Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Przegląd literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Przygotowanie do wykładów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_W01Student posiada wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-4Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-K-6Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_U01Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-W-4Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U14Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-8Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-9Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/1_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej i posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-4Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-5Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0