Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D9/3_W01 | Student posiada wiedzę na temat teorii konkurencyjności krajów i zna sposoby diagnozowania jej źródeł |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_W03 | Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej |
---|
E_1A_W05 | Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem |
E_1A_W02 | Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury |
E_1A_W12 | Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania |
E_1A_W01 | Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi |
E_1A_W04 | Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości |
E_1A_W13 | Ma wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji |
E_1A_W15 | Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_W01 | ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk |
---|
S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W04 | zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości |
S1A_W05 | ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach |
S1A_W06 | zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące |
S1A_W07 | ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S1A_W08 | ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian |
S1A_W09 | ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
S1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami konkurencyjności krajów oraz sposobami diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw. |
---|
C-2 | opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych |
Treści programowe | T-K-1 | Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności, globalizacja gospodarcza i regionalna a natura konkurencji. |
---|
T-K-2 | Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów. Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki. |
T-K-3 | Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych. Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych. |
T-K-4 | Typologia koncepcji konkurencyjności. Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw. |
T-K-5 | Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm. |
T-K-6 | Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów. |
T-K-7 | Metody oceny konkurencyjności kraju. |
T-K-8 | Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów. |
Metody nauczania | M-1 | wykałd informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | Prezentacje multimedialne |
M-4 | Grupy dyskusyjne |
M-5 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: bieżąca obserwacja aktywności na konwersatoriach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student opanował poniżej 60% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |
3,0 | Student opanował od 60 do 69% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |
3,5 | Student opanował od 70 do 79% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |
4,0 | Student opanował od 80 do 89% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |
4,5 | Student opanował od 90 do 95% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |
5,0 | Student opanował od 96 do 100% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów. |