Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Konflikty w organizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konflikty w organizacji
Specjalność Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 18 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 9 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z procesami zachodzącymi w sytuacjach konfliktowych w organizacjach
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnozy sytuacji konfliktowych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Studium konfliktu2
T-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu1
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów2
T-A-4Diagnoza temperamentu i ról w konflikcie1
T-A-5Negocjacje2
T-A-6Plan rozwiązania konfliktu1
9
wykłady
T-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktów w organizacjach2
T-W-2Zachowania organizacyjne a konflikt2
T-W-3Źródła konfliktów1
T-W-4Fazy i dynamika konfliktów2
T-W-5Rola komunikacji w konflikcie2
T-W-6Metody rozwiązywania konfliktów2
T-W-7Agresja i przemoc w konflikcie1
T-W-8Procesy negocjacji w konflikcie.2
T-W-9Mediacje w konflikcie2
T-W-10Osobowość a konflikt2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.30
A-A-3Studium konfliktu - praca projektowa20
59
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do egzaminu40
A-W-3Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/7_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę i źródła konfliktów w organizacjach.
E_1A_W05, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-2
E_1A_D2/7_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody diagnozy zachowań ludzi w sytuacjach konfliktowych
E_1A_W04, E_1A_W05S1A_W04, S1A_W05C-1T-A-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-10M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/7_U01
Student potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe
E_1A_U10, E_1A_U12S1A_U06, S1A_U08C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3, M-4S-1
E_1A_D2/7_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U10S1A_U02, S1A_U06C-3T-A-1, T-A-5, T-A-6M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/7_K01
Student nabywa aktywną postawę do pracy zespołowej
E_1A_K02S1A_K02, S1A_K03C-2, C-3T-A-1, T-A-6M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/7_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę i źródła konfliktów w organizacjach.
2,0Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Nie potrafi rozpoznać omawianych zagadnień i nie potrafi ich objaśnić .
3,0Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia.
3,5Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia.
E_1A_D2/7_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody diagnozy zachowań ludzi w sytuacjach konfliktowych
2,0Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Nie potrafi rozpoznać omawianych zagadnień i nie potrafi ich objaśnić.
3,0Student posiada zadawalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia.
3,5Student posiada zadawalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/7_U01
Student potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe
2,0Student w niezadawalajacy sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_1A_D2/7_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/7_K01
Student nabywa aktywną postawę do pracy zespołowej
2,0Student w czasie zaliczenia projektu nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań i określić swojej roli w zespole
3,0Student w czasie zaliczenia projektu prezentuje wyniki bez wykazania ich zrozumienia
3,5Student w czasie zaliczenia projektu, prezentuje wyniki, określa swoją rolę w zespole i pobudza do dyskusji
4,0Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Określa swoją rolę w zespole oraz potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Proponuje alternatywne matody będące poza zakresem opracowania. Wykazuje swoją rolę w zespole oraz potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
5,0Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Proponuje alternatywne matody będące poza zakresem opracowania. Wykazuje swoją kluczową rolę w zespole oraz potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.

Literatura podstawowa

  1. M. Deutsch i P.T. Coleman, Rozwiązywanie konfliktów. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2005
  2. Fritchie R., Leary M., Konflikty w przedsiębiorstwie, Petit, Warszawa, 1999
  3. Udo Haeske, Konflikty w życiu zawodowym, Jedność, Kielce, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Fischer R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Studium konfliktu2
T-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu1
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów2
T-A-4Diagnoza temperamentu i ról w konflikcie1
T-A-5Negocjacje2
T-A-6Plan rozwiązania konfliktu1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktów w organizacjach2
T-W-2Zachowania organizacyjne a konflikt2
T-W-3Źródła konfliktów1
T-W-4Fazy i dynamika konfliktów2
T-W-5Rola komunikacji w konflikcie2
T-W-6Metody rozwiązywania konfliktów2
T-W-7Agresja i przemoc w konflikcie1
T-W-8Procesy negocjacji w konflikcie.2
T-W-9Mediacje w konflikcie2
T-W-10Osobowość a konflikt2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.30
A-A-3Studium konfliktu - praca projektowa20
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do egzaminu40
A-W-3Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/7_W01Student jest w stanie objaśnić istotę i źródła konfliktów w organizacjach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesami zachodzącymi w sytuacjach konfliktowych w organizacjach
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktów w organizacjach
T-W-3Źródła konfliktów
T-W-4Fazy i dynamika konfliktów
T-W-6Metody rozwiązywania konfliktów
T-W-8Procesy negocjacji w konflikcie.
T-W-9Mediacje w konflikcie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Nie potrafi rozpoznać omawianych zagadnień i nie potrafi ich objaśnić .
3,0Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia.
3,5Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę na temat istoty i źródeł konfliktów. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/7_W02Student jest w stanie scharakteryzować metody diagnozy zachowań ludzi w sytuacjach konfliktowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesami zachodzącymi w sytuacjach konfliktowych w organizacjach
Treści programoweT-A-4Diagnoza temperamentu i ról w konflikcie
T-W-2Zachowania organizacyjne a konflikt
T-W-5Rola komunikacji w konflikcie
T-W-7Agresja i przemoc w konflikcie
T-W-10Osobowość a konflikt
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Nie potrafi rozpoznać omawianych zagadnień i nie potrafi ich objaśnić.
3,0Student posiada zadawalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia.
3,5Student posiada zadawalającą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę na temat metod diagnozy zachowań w sytuacjach konfliktowych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/7_U01Student potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnozy sytuacji konfliktowych
Treści programoweT-A-1Studium konfliktu
T-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niezadawalajacy sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/7_U02Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Treści programoweT-A-1Studium konfliktu
T-A-5Negocjacje
T-A-6Plan rozwiązania konfliktu
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/7_K01Student nabywa aktywną postawę do pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnozy sytuacji konfliktowych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Treści programoweT-A-1Studium konfliktu
T-A-6Plan rozwiązania konfliktu
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w czasie zaliczenia projektu nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań i określić swojej roli w zespole
3,0Student w czasie zaliczenia projektu prezentuje wyniki bez wykazania ich zrozumienia
3,5Student w czasie zaliczenia projektu, prezentuje wyniki, określa swoją rolę w zespole i pobudza do dyskusji
4,0Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Określa swoją rolę w zespole oraz potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach
4,5Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Proponuje alternatywne matody będące poza zakresem opracowania. Wykazuje swoją rolę w zespole oraz potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
5,0Student w czasie zaliczenia projektu efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy. Proponuje alternatywne matody będące poza zakresem opracowania. Wykazuje swoją kluczową rolę w zespole oraz potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.