Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Zarządzanie wiedzą w organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie wiedzą w organizacji | ||
Specjalność | Informatyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot "Podstawy zarządzania" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z tematyką zarządzania wiedzą z perspektywy praktycznego zastosowania w przedsiębiorstwie. |
C-2 | Zapoznanie z tematyką zarządzania wiedzą oraz jego praktycznego zastosowana w przedsiębiorstwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Lokalizacja wiedzy w organizacji (case-study). | 3 |
T-A-2 | Uczące się przedsiębiorstwo w praktyce. Metody pozyskiwania wiedzy. | 3 |
T-A-3 | Prezentacje projektów zaliczeniowych (organizacje zarządzające wiedzą). | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia zarządzania wiedzą. Podstawowa terminologia. | 2 |
T-W-2 | Elementy systemu uczenia się organizacji. | 3 |
T-W-3 | Konkurencja oparta na wiedzy a innowacyjność przedsiębiorstwa. | 1 |
T-W-4 | Metody wspomagające rozwój wiedzy i procesy uczenia się. Zarządzanie wiedzą osobistą. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo na ćwiczeniach: prezentacje multimedialne, praca nad studiami przypadków, prezentacje studentów. | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie wlasnego projektu na podstawie praktycznego przykładu | 12 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 9 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Prezentacje praktycznych przykładów, dyskusja w grupach. | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajęć - studium literatury | 21 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Wykłady aktywizujące |
M-3 | Wykłady informacyjne |
M-4 | Wykłady aktywizujące |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy zarządzania wiedzą w organizacji | E_1A_W01, E_1A_W10 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-4 | S-2 |
E_1A_D7/9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać na kluczowe metody rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. | E_1A_W03, E_1A_W15 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W11 | C-2 | T-A-2, T-A-3 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | E_1A_U03, E_1A_U20 | S1A_U02, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy zarządzania wiedzą w organizacji | 2,0 | Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji. |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji.. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
5,0 | Student posiada doskonałą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji.. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia. | |
E_1A_D7/9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać na kluczowe metody rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. | 2,0 | Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat istoty kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
5,0 | Student posiada doskonałą wiedzę na temat kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | Student nie umie stosować żadnej z poznanych metod zarządzania wiedzą |
3,0 | Student potrafi zaplanować uczenie się przy użyciu najczęściej stosowanych metod zarządzania wiedzą | |
3,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą w procesie uczenia się | |
4,0 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą oraz dokonać analizy ograniczeń ich stosowania | |
4,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą, dokonać analizy ograniczeń ich stosowania oraz łączyć je ze sobą | |
5,0 | Student potrafi stosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą, łączyć je ze sobą, dokonać analizy ich ograniczeń oraz rozwiązywać problemy związane z ich wdrażaniem |
Literatura podstawowa
- Jan Fazlagić, Know-how w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, OnePress, Gliwice, 2010
- Michael Porter, Porter, M., Czym jest strategia? Sekrety skutecznych strategii, Wydanie specjalne Harvard Business Review Polska, s. 12-42., Warszwa, 2010
- Robert Kaplan, David Norton, Masz problemy ze strategią? Przedstaw ją w formie mapy. Sekrety skutecznych strategii, Wydanie specjalne Harvard Business Review Polska, s. 42-58., Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Kazimierz Perechuda, Zarządzanie wiedza w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa, 2005