Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości | ||
Specjalność | Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie mikroekonomii i makroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie kategorii ekonomicznych, cech charakterystycznych i funkcji nieruchomości; |
C-2 | Zrozumienie pojęcia nieruchomości jako dobra ekonomicznego; |
C-3 | Poznanie pojęcia rynku i jego specyfiki; |
C-4 | Badanie i analiza rynku nieruchomości; |
C-5 | Zrozumienie wpływu państwa na rynek nieruchomości; |
C-6 | Poznanie funkcjonowania rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej; |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kategorie ekonomiczne, cechy charakterystyczne i finkcje nieruchomości; | 1 |
T-A-2 | Nieruchomość jako dobro ekonomiczne | 1 |
T-A-3 | Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika | 1 |
T-A-4 | Obrót nieruchomościami jako podsystem rynku nieruchomości | 1 |
T-A-5 | Segmentacja rynku nieruchomości; | 1 |
T-A-6 | Uczestnicy rynku nieruchomości; | 1 |
T-A-7 | Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości; | 1 |
T-A-8 | Badania i analiza rynku nieruchomości; | 1 |
T-A-9 | Interwencjonizm państwowy na rynku nieruchomości; Funkcjonowanie rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej; | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach; | 9 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń; | 6 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia z prezentacją multimedialną; |
M-2 | Rozwiązywanie zadań i studiów przypadków; |
M-3 | Prezentacje i prace studentów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności wykonania zadań i studiów przypadków; |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_W01 zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników | E_1A_W02 | S1A_W02 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-2 |
E_1A_D10/9_W02 objaśnia specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości | E_1A_W02, E_1A_W04 | S1A_W02, S1A_W04 | C-2, C-6 | T-A-3 | M-1, M-3 | S-2 |
E_1A_D10/9_W03 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-4 | T-A-7, T-A-8 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie analizy rynku nieruchomości | E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-4 | T-A-7, T-A-8 | M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_D10/9_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-4 | T-A-7, T-A-8 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości | E_1A_K04 | S1A_K04 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_W01 zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników | 2,0 | nie zna zasad funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemów i uczestników |
3,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dobrym | |
4,5 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/9_W02 objaśnia specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości | 2,0 | nie zna specyfiki inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasad i ryzyka inwstowania na rynku nieruchomości |
3,0 | zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/9_W03 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriaów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrymm |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/9_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym dostatczenym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
- Kucharska - Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Valor, Łódź, 2007
- Kucharska - Stasiak E., Nieruchomości w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kucharska - Stasiak E., Zachodnie rynki nieruchomości, Twiger, Zielona Góra, 2006
- Kalus S., Status prawny osób zajmujących się zawodowo rynkiem nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2002
- Kalus S., Wspóldziałanie uczestników rynku nieruchomości, Rejent, Warszawa, 2009