Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Otoczenie podmiotów ekonomii społecznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Otoczenie podmiotów ekonomii społecznej
Specjalność Ekonomia społeczna
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Będzik <Beata.Bedzik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu mikro- i makroekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych sektorów gospodarki, podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
C-2Znajomość podmiotów wsparcia ekonomii społecznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.2
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.2
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie studium przypadku10
A-W-3Udział w konsultacjach dotyczących przygotowania studium przypadku3
A-W-4Czytanie literatury przedmiotu6
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-3Studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanego studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/8_W01
Znajomość podstawowych sektorów gospodarki oraz podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
E_1A_W02, E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D3/8_W02
Posiada wiedzę dotyczącą kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
E_1A_W03, E_1A_W04S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/8_U01
Potrafi określić rolę podmiotów wsparcia sektora ekonomii społecznej w jego rozwoju
E_1A_U01, E_1A_U02S1A_U01, S1A_U02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/8_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K09S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/8_W01
Znajomość podstawowych sektorów gospodarki oraz podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
2,0Nie zna podstawowych sektorów gospodarki ani podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
3,0Zna sektory gospodarki i podstawowe podmioty wsparcia ekonomii społecznej
3,5Zna sektory gospodarki i wymagane podmioty wsparcia ekonomii społecznej
4,0Ma wiedzę poszerzoną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną
4,5Ma wiedzę pogłębioną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną
5,0Ma wiedzę pogłębioną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną i znają ich odpowiedniki z rzeczywistości gospodarczej
E_1A_D3/8_W02
Posiada wiedzę dotyczącą kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
2,0Nie ma wiedzy na temat kategorii kapitału społecznego
3,0Ma podstawową wiedzę na temat kapitału społecznego
3,5Ma wiedzę na temat kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
4,0Ma wiedzę na temat kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
4,5Ma wiedzę na temat kapitału społecznego, jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym i źródeł jego generowania
5,0Ma wiedzę na temat kapitału społecznego, jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym i źródeł jego generowania oraz poziomu i jakości kapitału społecznego w Polsce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/8_U01
Potrafi określić rolę podmiotów wsparcia sektora ekonomii społecznej w jego rozwoju
2,0Nie potrafi wskazać podmiotów wspierających sektor ekonomii społecznej
3,0Potrafi wskazać podmioty wspierające sektor ekonomii społecznej
3,5Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju
4,0Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wybrane ich grupy
4,5Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wymagane programem grupy tych podmiotów
5,0Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wymagane programem grupy tych podmiotów, a także wskazać przykład instytucji z zycia gospodarczego w ramach każdej z grup

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/8_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wskazany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wskazany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu ekonomicznego, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w bieżącej sytuacji otoczenia pes, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace

Literatura podstawowa

  1. Herbst J., Współpraca organizacji pozarządowych i administracji publicznej w Polsce 2008 - bilans czterech lat, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa, 2009
  2. Juraszek-Kopacz B., Piekut D, Ekonomia społeczna i biznes - Partnerstwo sukcesu, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Warszawa, 2009
  3. J. Hausner (red.), Wspieranie ekonomii społecznej, Skrypty MSAP, Kraków, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Kwartalnik Trzeci Sektor, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Warszawa, 2011
  2. Hausner J. (red.), Wspieranie ekonomii społecznej, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.2
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.2
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.2
6

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie studium przypadku10
A-W-3Udział w konsultacjach dotyczących przygotowania studium przypadku3
A-W-4Czytanie literatury przedmiotu6
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/8_W01Znajomość podstawowych sektorów gospodarki oraz podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych sektorów gospodarki, podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
C-2Znajomość podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
Treści programoweT-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanego studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych sektorów gospodarki ani podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
3,0Zna sektory gospodarki i podstawowe podmioty wsparcia ekonomii społecznej
3,5Zna sektory gospodarki i wymagane podmioty wsparcia ekonomii społecznej
4,0Ma wiedzę poszerzoną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną
4,5Ma wiedzę pogłębioną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną
5,0Ma wiedzę pogłębioną na temat podmiotów wspierających ekonomię społeczną i znają ich odpowiedniki z rzeczywistości gospodarczej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/8_W02Posiada wiedzę dotyczącą kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych sektorów gospodarki, podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
C-2Znajomość podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
Treści programoweT-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanego studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wiedzy na temat kategorii kapitału społecznego
3,0Ma podstawową wiedzę na temat kapitału społecznego
3,5Ma wiedzę na temat kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
4,0Ma wiedzę na temat kapitału społecznego i jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym
4,5Ma wiedzę na temat kapitału społecznego, jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym i źródeł jego generowania
5,0Ma wiedzę na temat kapitału społecznego, jego roli w rozwoju społeczno-gospodarczym i źródeł jego generowania oraz poziomu i jakości kapitału społecznego w Polsce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/8_U01Potrafi określić rolę podmiotów wsparcia sektora ekonomii społecznej w jego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych sektorów gospodarki, podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
C-2Znajomość podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
Treści programoweT-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanego studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wskazać podmiotów wspierających sektor ekonomii społecznej
3,0Potrafi wskazać podmioty wspierające sektor ekonomii społecznej
3,5Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju
4,0Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wybrane ich grupy
4,5Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wymagane programem grupy tych podmiotów
5,0Potrafi ocenić rolę podmiotów otoczenia ekonomii społecznej w jej rozwoju i zinterpretować wymagane programem grupy tych podmiotów, a także wskazać przykład instytucji z zycia gospodarczego w ramach każdej z grup
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/8_K01Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych sektorów gospodarki, podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
C-2Znajomość podmiotów wsparcia ekonomii społecznej
Treści programoweT-W-1Instytucje wsparcia ekonomii społecznej. Instytucje wsparcia merytorycznego. Instytucje grantodawcze. Organizacje parasolowe i rzecznicze. Organizacje finansowe. Lokalne Grupy Działania.
T-W-2Otoczenie i klienci ekonomii społecznej. Samorząd lokalny i regionalny. Instytucje pomocy społecznej. Instytucje rynku pracy.
T-W-3Media lokalne i regionalne. Sektor biznesowy. Klienci indywidualni. Kapitał społeczny.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanego studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wskazany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wskazany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu ekonomicznego, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w bieżącej sytuacji otoczenia pes, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace