Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Historia turystyki i regionów turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Historia turystyki i regionów turystycznych | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikroekonomia |
W-2 | Makroekonomia |
W-3 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków |
C-2 | Historia rozwoju turystyki na świecie |
C-3 | Historia rozwoju turystyki w Polsce |
C-4 | Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój turystyki na przestrzeni wieków | 1 |
T-W-2 | Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie | 1 |
T-W-3 | Turystyka w dobie oświecenia | 1 |
T-W-4 | Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym | 1 |
T-W-5 | Rozwój turystyki światowej po 1945 roku | 1 |
T-W-6 | Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku | 2 |
T-W-7 | Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce | 1 |
T-W-8 | Turystyka współczesna | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Wykłady | 9 |
A-W-2 | Analiza i studia nad literaturą przedmiotu | 16 |
A-W-3 | Przygotowywanie referatów. Prezentacja multimedialna wybranych zagadnień | 15 |
A-W-4 | Praca nad studium przypadku (realizacja projektu) | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach |
M-4 | Metoda eksponująca: wycieczki krajoznawcze, filmy edukacyjne, udział w targach turystyki i rekreacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/6_W01 Wyjaśnia zagadnienia związane z rozwojem turystyki na przestrzeni wieków | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W08 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/6_W02 Posiada wiedzę na temat ruchu turystycznego w Polsce i na świecie | E_1A_W02, E_1A_W05, E_1A_W06 | S1A_W02, S1A_W05, S1A_W06 | C-2, C-3, C-4 | T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1, S-4 |
E_1A_D4/6_W03 Ocenia rozwój turystyki w Polsce po II Wojnie Światowej | E_1A_W07, E_1A_W14 | S1A_W06, S1A_W10 | C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/6_W04 Posiada widdzę z zakresu turystyki współczesnej | E_1A_W08, E_1A_W12 | S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-7, T-W-8 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/6_U01 Nabył umiejętności oceny zjawisk gospodarczych na przestrzeni wieków | E_1A_U05, E_1A_U06 | S1A_U02, S1A_U05 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-3 | S-3, S-4 |
E_1A_D4/6_U02 Umiejętnie interpretuje związek rozwoju turystyki z rozwojem gospodarki | E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-4 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_D4/6_U03 Umiejętnie ocenia rozwój społeczno - gospodarczy regionów, ich tożsamość i kulturę | E_1A_U02, E_1A_U09, E_1A_U10 | S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06 | C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/6_K01 Dąży do zdobycia wiedzy z zakresu historii turystyki | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K09, E_1A_K10 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D4/6_K02 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce | E_1A_K03, E_1A_K04 | S1A_K03, S1A_K04 | C-1, C-4 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/6_K03 Uczestniczy aktywnie z procesie nauczania | E_1A_K08, E_1A_K09, E_1A_K10 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-2, C-3 | T-W-7, T-W-8 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/6_W01 Wyjaśnia zagadnienia związane z rozwojem turystyki na przestrzeni wieków | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy oapnował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/6_W02 Posiada wiedzę na temat ruchu turystycznego w Polsce i na świecie | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia dużo błędów. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowey, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/6_W03 Ocenia rozwój turystyki w Polsce po II Wojnie Światowej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/6_W04 Posiada widdzę z zakresu turystyki współczesnej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowe treści programowe, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/6_U01 Nabył umiejętności oceny zjawisk gospodarczych na przestrzeni wieków | 2,0 | Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową. |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
E_1A_D4/6_U02 Umiejętnie interpretuje związek rozwoju turystyki z rozwojem gospodarki | 2,0 | Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z przygotowaniem zleconej pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i samodzielnie poradzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z przygotowaniem własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
E_1A_D4/6_U03 Umiejętnie ocenia rozwój społeczno - gospodarczy regionów, ich tożsamość i kulturę | 2,0 | Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym etapie tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/6_K01 Dąży do zdobycia wiedzy z zakresu historii turystyki | 2,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę obojętną wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób, wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. | |
E_1A_D4/6_K02 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce | 2,0 | W zakresie prac zespołowych student: -nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). |
3,0 | W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
3,5 | W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów ( przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
4,0 | W zakresie prac zespołowych student: -rozdysponowuje lub pomaga w roździelaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. | |
4,5 | W zakresie prac zespołowych student: -potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować sele, czynnie uczestniczyć w rozdysponowaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy. | |
5,0 | W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także roździelić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole ( motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników zespołu. | |
E_1A_D4/6_K03 Uczestniczy aktywnie z procesie nauczania | 2,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań,nie wykazuje inicjatywy, wykazuje nieprzychylną postawę wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działani, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym postawą pozytywną wobec poczynań nauczyciela. |
Literatura podstawowa
- Ślusarski J., Nauki o turystyce. Studia i monografie Nr 7, AWF, Kraków, 2003, Nr 7
- Gaj J., Dzieje turystyki w Polsce, ALMAER, Warszawa, 2006
- Praca zbiorowa pod red. W. Kurka, Turystyka, PWN, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Alejziak J., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków, 2004
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa, 2005
- Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa, 2002