Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Regulacja rzek:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Regulacja rzek
Specjalność Infrastruktura Transportu Wodnego
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Władysław Buchholz <Wladyslaw.Buchholz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 45 2,80,44zaliczenie
wykładyW1 30 2,20,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Hydrologia. Hydraulika stosowana

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robót przy korytach otwartych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km)45
45
wykłady
T-W-1Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek.2
T-W-2Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta4
T-W-3Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska2
T-W-4Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a4
T-W-5Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania4
T-W-6Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych4
T-W-7Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy4
T-W-8Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej2
T-W-9Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych45
A-P-2Udział w konsultacjach8
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-5Zaliczenie projektu2
A-P-6Opracowanie materiału - studia literaturowe8
83
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach8
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe8
A-W-4Przygotowanie do egzaminu8
A-W-5Udział w egzaminie4
A-W-6Analiza literatury w zakresie przedmiotu8
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu, ocena wiedzy z zakresu regulacji rzek

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
IS_2A_W05, IS_2A_W12T2A_W04, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02C-1T-W-8, T-W-5, T-P-1, T-W-9, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
IS_2A_U17, IS_2A_U18, IS_2A_U20, IS_2A_U24T2A_U07, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U05, InzA2_U07C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-P-1, T-W-7, T-W-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
IS_2A_K01, IS_2A_K03, IS_2A_K04, IS_2A_K08T2A_K02, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-1T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-4, T-P-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W01
Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w regulacji rzek
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
2,0
3,0student potrafi przy sformułowaniu i rozwiązywaniu zadań zwiazanych z regulacją rzeki ingerować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniajace także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w regulacji rzek, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wołoszyn J., Czamara W., Eliasiewicz R., Krężel J., Regulacja rzek i potoków, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, xxxxx, Obowiązujące normy

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km)45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek.2
T-W-2Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta4
T-W-3Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska2
T-W-4Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a4
T-W-5Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania4
T-W-6Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych4
T-W-7Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy4
T-W-8Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej2
T-W-9Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych45
A-P-2Udział w konsultacjach8
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-5Zaliczenie projektu2
A-P-6Opracowanie materiału - studia literaturowe8
83
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach8
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe8
A-W-4Przygotowanie do egzaminu8
A-W-5Udział w egzaminie4
A-W-6Analiza literatury w zakresie przedmiotu8
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W01Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
IS_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robót przy korytach otwartych
Treści programoweT-W-8Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej
T-W-5Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania
T-P-1Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km)
T-W-9Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające
T-W-4Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a
T-W-1Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek.
T-W-6Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-3Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska
T-W-7Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy
T-W-2Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe
M-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu, ocena wiedzy z zakresu regulacji rzek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w regulacji rzek
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U01Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności. Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe. Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska. Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U17Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
IS_2A_U18Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu inżynierii środowiska wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
IS_2A_U20Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
IS_2A_U24Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robót przy korytach otwartych
Treści programoweT-W-4Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a
T-W-6Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-8Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej
T-W-9Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające
T-W-5Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania
T-W-3Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska
T-W-2Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta
T-P-1Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km)
T-W-7Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy
T-W-1Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe
M-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu, ocena wiedzy z zakresu regulacji rzek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przy sformułowaniu i rozwiązywaniu zadań zwiazanych z regulacją rzeki ingerować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniajace także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego. Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
IS_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
IS_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
IS_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robót przy korytach otwartych
Treści programoweT-W-5Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej. Systemy regulacji rzek nizinnych, typy budowli regulacyjnych i zasady ich rozmieszczania
T-W-7Szczególne przypadki regulacji rzek nizinnych. Roboty regulacyjne na potokach górskich – obszar zbiorczy, szyja, stożek usypowy
T-W-6Materiały i elementy budowlane stosowane w regulacji. Wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-3Projektowanie przekroju poprzecznego koryta z uwzględnieniem ruchu rumowiska
T-W-1Istota, cele i podstawowe zasady regulacji rzek.
T-W-8Rodzaje powodzi, środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej
T-W-2Rozkład naprężeń na obwodzie przekroju poprzecznego rzeki, stateczność brzegów i dna rzeki. Stabilność wzdłużna koryta
T-W-9Zasady projektowania i wykonawstwa wałów przeciwpowodziowych, urządzenia wałowe i budowle uzupełniające
T-W-4Układ poziomy cieku, krzywa krzywizny i krzywa skrętu, dynamiczne cechy cieków, zasady Farque'a i Girardone'a
T-P-1Wykonanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej (ok. 2 km)
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe
M-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu i referatu, ocena wiedzy z zakresu regulacji rzek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w regulacji rzek, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0