Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 1,80,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 30 2,20,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z organizacji przedsiebiorstw budowlanych
W-2Ukończony kurs z ekonomiki budownictwa i technologii robót budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
C-2Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza SWOT i PEST5
T-A-2Cele projektu i opis4
T-A-3Kamienie milowe3
T-A-4Sporządzenie struktury podziału robót inwestycji (WBS)6
T-A-5Analiza techniczna projektu4
T-A-6Analiza finansowa projektu4
T-A-7Analiza ryzyka4
30
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem,2
T-W-2Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej2
T-W-3Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody2
T-W-4Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem2
T-W-5Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK4
T-W-6Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu4
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego2
T-W-8Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady2
T-W-9Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa2
T-W-10Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego4
T-W-11Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI2
T-W-12Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studia literaturowe20
A-A-3udział w konsultacjach7
A-A-4przygotowanie do zaliczenia8
A-A-5zaliczenie2
67
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studia literaturowe12
A-W-3Udział w konsultacjach8
A-W-4przygotowanie do kolokwium4
A-W-5Sprawdzian wiedzy z przedmiotu1
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
S-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/40A_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy
OIZ_1A_W22T1A_W06InzA_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-12M-1, M-2S-1
OIZ_1A_C/40A_W02
Rozpoznaje główne założenia projektu i dobiera metodę zarządzania
OIZ_1A_W19T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1
OIZ_1A_C/40A_W03
Charakteryzuje słabe i moce strony projektu
OIZ_1A_W19T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-2T-W-10, T-W-11, T-A-6, T-A-7M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/40A_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego
OIZ_1A_U12, OIZ_1A_U20T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U16InzA_U03, InzA_U04, InzA_U08C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-A-5M-1, M-2S-1
OIZ_1A_C/40A_U02
Analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną oraz finansową
OIZ_1A_U20T1A_U12, T1A_U16InzA_U04, InzA_U08C-2T-W-4, T-W-10, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/40A_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową
OIZ_1A_K05T1A_K05C-1T-W-1, T-W-7, T-W-9M-1, M-2S-1
OIZ_1A_C/40A_K02
Jest zorientowany w działaniach dotyczących przedsiębiorczości
OIZ_1A_K06T1A_K06InzA_K02C-1, C-2T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/40A_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy
2,0
3,0Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/40A_W02
Rozpoznaje główne założenia projektu i dobiera metodę zarządzania
2,0
3,0Potrafi rozeznać główne założenia projektu i określić sposób zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/40A_W03
Charakteryzuje słabe i moce strony projektu
2,0
3,0Potrafi sporządzić analizę SWOT
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/40A_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego
2,0
3,0Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/40A_U02
Analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną oraz finansową
2,0
3,0Potrafi okreslić ryzyka związane z procesem przygotowania inwestycji budowlanej oraz jej realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/40A_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową
2,0
3,0ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/40A_K02
Jest zorientowany w działaniach dotyczących przedsiębiorczości
2,0
3,0Zna sytuację gospodarczą na rynku budowlanym lecz nie potrafi dokonać oceny warunków niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
  2. Project Management Institute, "A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
  3. Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
  4. Kerzner Harold, "Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
  5. Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
  6. The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
  7. Kietliński W.,Janowska J., Wożniak C., Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  8. Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
  9. Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, warszawa, 2003
  2. Praca zbiorowa, Podstawy Zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  3. Minasowicz A., Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003
  5. Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt., BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  6. Werner W.A., Procedury inwestowania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza SWOT i PEST5
T-A-2Cele projektu i opis4
T-A-3Kamienie milowe3
T-A-4Sporządzenie struktury podziału robót inwestycji (WBS)6
T-A-5Analiza techniczna projektu4
T-A-6Analiza finansowa projektu4
T-A-7Analiza ryzyka4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem,2
T-W-2Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej2
T-W-3Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody2
T-W-4Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem2
T-W-5Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK4
T-W-6Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu4
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego2
T-W-8Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady2
T-W-9Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa2
T-W-10Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego4
T-W-11Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI2
T-W-12Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studia literaturowe20
A-A-3udział w konsultacjach7
A-A-4przygotowanie do zaliczenia8
A-A-5zaliczenie2
67
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studia literaturowe12
A-W-3Udział w konsultacjach8
A-W-4przygotowanie do kolokwium4
A-W-5Sprawdzian wiedzy z przedmiotu1
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_W01Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W22Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem,
T-W-2Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej
T-W-6Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu
T-A-2Cele projektu i opis
T-A-3Kamienie milowe
T-A-4Sporządzenie struktury podziału robót inwestycji (WBS)
T-W-12Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_W02Rozpoznaje główne założenia projektu i dobiera metodę zarządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-3Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody
T-W-4Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem
T-W-5Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego
T-W-8Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady
T-W-9Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi rozeznać główne założenia projektu i określić sposób zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_W03Charakteryzuje słabe i moce strony projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego
Treści programoweT-W-10Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego
T-W-11Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI
T-A-6Analiza finansowa projektu
T-A-7Analiza ryzyka
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
S-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi sporządzić analizę SWOT
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_U01Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U12Potrafi sporządzić prosty kosztorys i harmonogram robót budowlanych
OIZ_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-3Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody
T-W-4Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem
T-W-5Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK
T-W-6Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego
T-W-8Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady
T-W-11Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI
T-A-5Analiza techniczna projektu
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_U02Analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną oraz finansową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego
Treści programoweT-W-4Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem
T-W-10Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego
T-A-5Analiza techniczna projektu
T-A-6Analiza finansowa projektu
T-A-7Analiza ryzyka
Metody nauczaniaM-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi okreslić ryzyka związane z procesem przygotowania inwestycji budowlanej oraz jej realizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_K01Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem,
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego
T-W-9Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/40A_K02Jest zorientowany w działaniach dotyczących przedsiębiorczości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych
C-2Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego
Treści programoweT-W-6Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu
T-W-7Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego
T-W-8Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady
T-W-9Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna sytuację gospodarczą na rynku budowlanym lecz nie potrafi dokonać oceny warunków niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0