Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Larysa Gawkowska <Larysa.Gawkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 45 2,60,59egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,40,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs fizyki
W-2Ukończony kurs matematyki
W-3Ukończony kurs mechaniki teoretycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami oraz założeniami w wytrzymałości materiałów
C-2Opanowanie umiejętności sporządzania sił przekrojowych w belkach i ramach statycznie wyznaczalnych
C-3Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-4Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
C-5Opanowanie umiejętności wyznaczania naprężeń w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
C-6Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytrzymałościowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykresy MTN w belkach prostych. Zastosowanie zależności różniczkowych do sporządzania wykresów sił przekrojowych.2
T-A-2Wykresy MTN dla belek ciągłych przegubowych-Gerbera3
T-A-3Wykresy MTN dla ram statycznie wyznaczalnych3
T-A-4Powtórzenie wiadomości z wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi dla figur płaskich1
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach3
T-A-8Ściskanie momośrodowe.2
T-A-9Wyznaczanie linii ugięcia belek-met. Mohra2
T-A-10Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia1
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-12Kolokwia 3x2 godz.6
30
wykłady
T-W-1Wiadomości wstępne. Podstawowe założenia w wytrzymałości materiałów.2
T-W-2Definicje sił przekrojowych. Zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi2
T-W-3Wykresy MTN dla belek prostych3
T-W-4Belki ciągłe przegubowe-Gerbera. Wykresy sił przekrojowych dla belek ciągłych przegubowych statycznie wyznaczalnych3
T-W-5Ramy płaskie. Wykresy MTN dla ram3
T-W-6Naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a3
T-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne2
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem4
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju3
T-W-11Skręcanie2
T-W-12Linia ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha, metoda Mohra5
T-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia4
T-W-14Hipotezy wytężenia2
T-W-15Stan graniczny nośności3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń9
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań19
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Konsultacje2
72
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe12
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
A-W-5Egzamin3
78

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/26_W01
Zna definicje sił przekrojowych
OIZ_1A_W04T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_W03
Zna zasady sporządzania wykresów sił przekrojowych
OIZ_1A_W04, OIZ_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_W05
Zna zasady identyfikowania przypadkó wytrzymałościowych
OIZ_1A_W04, OIZ_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-3T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-15, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_W06
Zna zasady wymiarowaia elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
OIZ_1A_W04, OIZ_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-4T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-15, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_W07
Zna zasady wymiarowania ściskanych prętów prostych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
OIZ_1A_W04, OIZ_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-5T-W-13, T-A-10, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_W08
Zna zasady stosowania hipotez wytrzymałościowych
OIZ_1A_W04, OIZ_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-6T-W-14M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/26_U01
Umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych
OIZ_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_U03
Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
OIZ_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-3T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_U04
Potrafi wstępnie wymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
OIZ_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-4T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-15, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_U05
Potrafi wyznaczać naprężenia w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
OIZ_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-5T-W-13, T-A-10M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/26_U06
Potrafi stosować hipotezy wytrzymałościowe
OIZ_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-6T-W-14M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/26_W01
Zna definicje sił przekrojowych
2,0nie zna definicji sił przekrojowych
3,0zna definicje sił przekrojowych
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_W03
Zna zasady sporządzania wykresów sił przekrojowych
2,0nie zna zasad sporządzania sił przekrojowych
3,0zna zasady sporządzania sił przekrojowych, zna zależności różniczkowe między siałami przekrojowymi
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_W05
Zna zasady identyfikowania przypadkó wytrzymałościowych
2,0nie rozumie zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
3,0ma ogólną wiedzę dotyczącą zasad identyfikowania przypadków wytrzymałosciowych, lecz nie w pełni uporzadkowaną
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_W06
Zna zasady wymiarowaia elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0nie zna zasad wymiarowani elementów konstrukcji
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_W07
Zna zasady wymiarowania ściskanych prętów prostych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
2,0nie zna zasad wymiarowania sciskanych prętów prostych
3,0zna ogólne zasady wymiarowania ściskanych prętów prostych z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_W08
Zna zasady stosowania hipotez wytrzymałościowych
2,0nie zna hipotez wytrzymałościowych
3,0zna podstawowe hipotezy wytzrymałościowe i rozumie zasady ich stosowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/26_U01
Umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych
2,0nie umie wyznaczać sił przekrojowych w płaskich układach pretowych
3,0umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich ukłądach prętowych statycznie wyznaczalnych, lecz popełnia drobne błedy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_U03
Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
2,0nie potrafi identyfikować przypadków wytrzymałościowych
3,0potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_U04
Potrafi wstępnie wymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0nie potrafi wstępnie zwymiarować elementów konstrukcji
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_U05
Potrafi wyznaczać naprężenia w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
2,0nie potrafi wyznaczać naprężeń w elementach ściskanych
3,0potrafi wyznaczać napreżenia w ściskanych elementach konstrukcji z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia, popełnia drobne błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/26_U06
Potrafi stosować hipotezy wytrzymałościowe
2,0nie umie stosować hipotez wytrzymałościowych
3,0umie wybrać i zastosować własciwą hipotezę wytrzymałościową do wyznaczania naprężeń zredukowanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banasiak M., Grossman K., Trombski M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 1998, III
  2. Bąk R., Burczyński T., Wytrzymałość materiałów z elementami ujęcia komputerowego, WNT, Warszawa, 2001
  3. Cywiński Z., Mechanika budowli w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008
  4. Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2003
  5. Gawkowska L., Wytrzymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
  6. Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VI
  7. Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
  8. Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, Warszawa, 2009
  9. Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Misiak J., Mechanika techniczna. tom I, Statyka i wytrzymałość, WNT, Warszawa, 1999
  2. Nowacki W., Mechanika budowli, PWN, Warszawa, 1976
  3. Przewłocki J., Górski J., Podstawy mechaniki budowli, Arkady, Warszawa, 2006
  4. Zielnica J., Wytrzymałość materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002, II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykresy MTN w belkach prostych. Zastosowanie zależności różniczkowych do sporządzania wykresów sił przekrojowych.2
T-A-2Wykresy MTN dla belek ciągłych przegubowych-Gerbera3
T-A-3Wykresy MTN dla ram statycznie wyznaczalnych3
T-A-4Powtórzenie wiadomości z wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi dla figur płaskich1
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach3
T-A-8Ściskanie momośrodowe.2
T-A-9Wyznaczanie linii ugięcia belek-met. Mohra2
T-A-10Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia1
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-12Kolokwia 3x2 godz.6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości wstępne. Podstawowe założenia w wytrzymałości materiałów.2
T-W-2Definicje sił przekrojowych. Zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi2
T-W-3Wykresy MTN dla belek prostych3
T-W-4Belki ciągłe przegubowe-Gerbera. Wykresy sił przekrojowych dla belek ciągłych przegubowych statycznie wyznaczalnych3
T-W-5Ramy płaskie. Wykresy MTN dla ram3
T-W-6Naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a3
T-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne2
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem4
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju3
T-W-11Skręcanie2
T-W-12Linia ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha, metoda Mohra5
T-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia4
T-W-14Hipotezy wytężenia2
T-W-15Stan graniczny nośności3
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń9
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań19
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Konsultacje2
72
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe12
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
A-W-5Egzamin3
78
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W01Zna definicje sił przekrojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami oraz założeniami w wytrzymałości materiałów
C-2Opanowanie umiejętności sporządzania sił przekrojowych w belkach i ramach statycznie wyznaczalnych
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne. Podstawowe założenia w wytrzymałości materiałów.
T-W-2Definicje sił przekrojowych. Zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna definicji sił przekrojowych
3,0zna definicje sił przekrojowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W03Zna zasady sporządzania wykresów sił przekrojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
OIZ_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności sporządzania sił przekrojowych w belkach i ramach statycznie wyznaczalnych
Treści programoweT-W-2Definicje sił przekrojowych. Zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi
T-W-3Wykresy MTN dla belek prostych
T-W-4Belki ciągłe przegubowe-Gerbera. Wykresy sił przekrojowych dla belek ciągłych przegubowych statycznie wyznaczalnych
T-W-5Ramy płaskie. Wykresy MTN dla ram
T-A-1Wykresy MTN w belkach prostych. Zastosowanie zależności różniczkowych do sporządzania wykresów sił przekrojowych.
T-A-2Wykresy MTN dla belek ciągłych przegubowych-Gerbera
T-A-3Wykresy MTN dla ram statycznie wyznaczalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad sporządzania sił przekrojowych
3,0zna zasady sporządzania sił przekrojowych, zna zależności różniczkowe między siałami przekrojowymi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W05Zna zasady identyfikowania przypadkó wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
OIZ_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-6Naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju
T-W-11Skręcanie
T-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-15Stan graniczny nośności
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-8Ściskanie momośrodowe.
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
3,0ma ogólną wiedzę dotyczącą zasad identyfikowania przypadków wytrzymałosciowych, lecz nie w pełni uporzadkowaną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W06Zna zasady wymiarowaia elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
OIZ_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju
T-W-11Skręcanie
T-W-12Linia ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha, metoda Mohra
T-W-15Stan graniczny nośności
T-A-4Powtórzenie wiadomości z wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi dla figur płaskich
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-8Ściskanie momośrodowe.
T-A-9Wyznaczanie linii ugięcia belek-met. Mohra
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad wymiarowani elementów konstrukcji
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W07Zna zasady wymiarowania ściskanych prętów prostych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
OIZ_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Opanowanie umiejętności wyznaczania naprężeń w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Treści programoweT-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-10Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad wymiarowania sciskanych prętów prostych
3,0zna ogólne zasady wymiarowania ściskanych prętów prostych z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_W08Zna zasady stosowania hipotez wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
OIZ_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-6Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-14Hipotezy wytężenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna hipotez wytrzymałościowych
3,0zna podstawowe hipotezy wytzrymałościowe i rozumie zasady ich stosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_U01Umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich układach prętowych statycznie wyznaczalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności sporządzania sił przekrojowych w belkach i ramach statycznie wyznaczalnych
Treści programoweT-W-2Definicje sił przekrojowych. Zależności różniczkowe między siłami przekrojowymi
T-W-3Wykresy MTN dla belek prostych
T-W-4Belki ciągłe przegubowe-Gerbera. Wykresy sił przekrojowych dla belek ciągłych przegubowych statycznie wyznaczalnych
T-W-5Ramy płaskie. Wykresy MTN dla ram
T-A-1Wykresy MTN w belkach prostych. Zastosowanie zależności różniczkowych do sporządzania wykresów sił przekrojowych.
T-A-2Wykresy MTN dla belek ciągłych przegubowych-Gerbera
T-A-3Wykresy MTN dla ram statycznie wyznaczalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wyznaczać sił przekrojowych w płaskich układach pretowych
3,0umie wyznaczać siły przekrojowe w płaskich ukłądach prętowych statycznie wyznaczalnych, lecz popełnia drobne błedy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_U03Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne. Podstawowe założenia w wytrzymałości materiałów.
T-W-6Naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju
T-W-11Skręcanie
T-W-12Linia ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha, metoda Mohra
T-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-15Stan graniczny nośności
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-8Ściskanie momośrodowe.
T-A-9Wyznaczanie linii ugięcia belek-met. Mohra
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi identyfikować przypadków wytrzymałościowych
3,0potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_U04Potrafi wstępnie wymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-W-6Naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-7Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne
T-W-8Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-9Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-10Ściskanie mimośrodowe, rdzeń przekroju
T-W-11Skręcanie
T-W-12Linia ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha, metoda Mohra
T-W-15Stan graniczny nośności
T-A-5Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-6Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-7Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-8Ściskanie momośrodowe.
T-A-9Wyznaczanie linii ugięcia belek-met. Mohra
T-A-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wstępnie zwymiarować elementów konstrukcji
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_U05Potrafi wyznaczać naprężenia w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-5Opanowanie umiejętności wyznaczania naprężeń w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Treści programoweT-W-13Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-10Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyznaczać naprężeń w elementach ściskanych
3,0potrafi wyznaczać napreżenia w ściskanych elementach konstrukcji z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia, popełnia drobne błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/26_U06Potrafi stosować hipotezy wytrzymałościowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-6Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-14Hipotezy wytężenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena podsumpwująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie stosować hipotez wytrzymałościowych
3,0umie wybrać i zastosować własciwą hipotezę wytrzymałościową do wyznaczania naprężeń zredukowanych
3,5
4,0
4,5
5,0