Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria konstrukcji II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,10,62egzamin
laboratoriaL2 30 1,90,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność wyznaczania sił krytycznych w prętach i układach prętowych o przekroju cienkościennym
C-2umiejętność rozwiązywania zagadnień stateczności ram w zakresie geometrycznie nieliniowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1L-1 PRĘT O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM -ANALIZA18
T-L-2L-2 RAMA- STATECZNOŚĆ GEOMETRYCZNIE NIELINIOWA12
30
wykłady
T-W-1W-1 ANALIZA STATECZNOŚCI SPRĘŻYSTEJ PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH OTWARTYCH8
T-W-2W-2 NIELINIOWA GEOMETRYCZNIE STATECZNOŚĆ RAM7
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1UDZIAŁ W ĆWICZENIACH LABORATORYJNYCH30
A-L-2PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘC LABORATORYJNYCH11
A-L-3SAMODZIELNE POSZUKIWANIE W LITERATURZE15
A-L-4UDZIAŁ W ZALICZENIU2
58
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2poszukiwania w literaturze15
A-W-3udział w zadanej prezentacji2
32

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań
M-2Cwiczenia laboratoryjne- CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie
S-2Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/6_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące wykładanego na przedmiocie materiału
B_2A_W05T2A_W04, T2A_W07

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/6_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria KonstrukcjiII
B_2A_U19T2A_U18, T2A_U19

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/6_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące wykładanego na przedmiocie materiału
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mutermilch J., Kociołek A., Wytrzymałośc i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych, WPW, Warszawa, 2009
  2. Brzoska Z., Statyka i statecznosć konstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1L-1 PRĘT O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM -ANALIZA18
T-L-2L-2 RAMA- STATECZNOŚĆ GEOMETRYCZNIE NIELINIOWA12
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 ANALIZA STATECZNOŚCI SPRĘŻYSTEJ PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH OTWARTYCH8
T-W-2W-2 NIELINIOWA GEOMETRYCZNIE STATECZNOŚĆ RAM7
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1UDZIAŁ W ĆWICZENIACH LABORATORYJNYCH30
A-L-2PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘC LABORATORYJNYCH11
A-L-3SAMODZIELNE POSZUKIWANIE W LITERATURZE15
A-L-4UDZIAŁ W ZALICZENIU2
58
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2poszukiwania w literaturze15
A-W-3udział w zadanej prezentacji2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/6_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące wykładanego na przedmiocie materiału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/6_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria KonstrukcjiII
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia