Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych15
15
wykłady
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych7
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym3
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych3
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wykonanie projetu - części rysunkowej10
A-P-2wykonanie projektu - częci obliczeniowej5
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę15
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej15
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/50_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W23T1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/50_W02
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W07T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/50_W03
Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
B_1A_W10T1A_W04, T1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/50_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/50_U02
Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U02T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/50_U03
Potrafi dokonać doboru mareriałow i wyrobów budowlanych
B_1A_U17T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_KBI/50_U04
Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/50_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
B_1A_KBI/50_K02
Ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K05T1A_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
B_1A_KBI/50_K03
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K06T1A_K06InzA_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/50_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_W02
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
2,0
3,0Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, w stopniu dostatecznym umie się nimi posługiwać
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_W03
Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
2,0
3,0Student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego w stopniu dostastecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/50_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
2,0
3,0Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, potrafi samodzielnie rozwiązać niektóre zagadnienia z zakresu budownictwa ogólnego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_U02
Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
2,0
3,0Student potrafi dokonać zastawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_U03
Potrafi dokonać doboru mareriałow i wyrobów budowlanych
2,0
3,0Student potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_U04
Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0Student posiada umiejętność samokształcenia się. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/50_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz pracę w zaspole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_K02
Ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej
2,0
3,0Student ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_KBI/50_K03
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy ze średnim zaangażowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
  2. Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury, Rozporządzenie Ministra infrastrukury z dnia 12 kwietna 2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( wraz z póżniejszymi nowelizacjami), 2002

Literatura dodatkowa

  1. Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna., WSiP, Warszawa, 1994

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych7
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym3
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych3
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wykonanie projetu - części rysunkowej10
A-P-2wykonanie projektu - częci obliczeniowej5
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę15
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej15
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_W01Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_W02Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, w stopniu dostatecznym umie się nimi posługiwać
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_W03Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego w stopniu dostastecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, potrafi samodzielnie rozwiązać niektóre zagadnienia z zakresu budownictwa ogólnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać zastawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_U03Potrafi dokonać doboru mareriałow i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_U04Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samokształcenia się. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz pracę w zaspole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_K02Ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/50_K03Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy ze średnim zaangażowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0