Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika budowli-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika budowli-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Najfeld <Teresa.Najfeld@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 15 0,80,25zaliczenie
projektyP4 15 2,20,33zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ukończony kurs B09 Mechanika budowli-1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność rozwiązywania zadań metodą przemieszczeń
C-2umiejetnosc rysowania i wykorzystania linii wpływowych w belkach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Prezentacje filmowe badań realizowanych w hali WBiA1
T-L-2Tensometria oporowa, przetworniki3
T-L-3Badanie stalowej belki ciągłej3
T-L-4Badanie rusztu drewnianego. Linie wpływowe2
T-L-5Badanie płaskiej ramy stalowej4
T-L-6Kolokwium zaliczające ćwiczenia2
15
projekty
T-P-1Rozwiazanie belki ciągłej metodą przemieszczeń1
T-P-2Rozwiązanie ramy przesuwnej metodą przemieszczeń2
T-P-3Rozwiązanie ramy z ukośnym prętem metodą przemieszczeń2
T-P-4Obliczanie uięć metodą przemieszczeń2
T-P-5Linie wpływowe dla belki Gerbera2
T-P-6Linie wplywowe dla belki ciągłej2
T-P-7Kolokwia4
15
wykłady
T-W-1Rozwiązywanie układów przesuwnych metodą przemieszczeń7
T-W-2Linie wpływowe belek statycznie wyznaczalnych4
T-W-3Linie wpływowe belek ciągłych4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęc laboratoryjnych9
24
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadań projektowych48
A-P-3Udział w konsultacjach2
65
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne poszukiwania w literaturze5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i egzaminu5
A-W-4Udział w zaliczeniu3
A-W-5udział w egzaminie3
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2samodzielne wykonywanie zadań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena poszczególnych zadań
S-2Ocena podsumowująca: sumaryczna ocena z zadań projektowych i kolokwiów oraz egzaminu

Literatura podstawowa

  1. Dyląg Z., Mechanika Budowli, PWN, Warszawa, 1989
  2. Chudzikiewicz A., Statyka Budowli, PWN, Warszawa, 1973
  3. Cywiński Z., Mechanika Budowli w zadaniach, PWN, Warszawa-Poznań, 1973
  4. Witkowski M., Zbiór zadan z mechaniki budowli, O.W.P.W., Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Pyrak S., Mechanika Konstrukcji, Arkady, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Prezentacje filmowe badań realizowanych w hali WBiA1
T-L-2Tensometria oporowa, przetworniki3
T-L-3Badanie stalowej belki ciągłej3
T-L-4Badanie rusztu drewnianego. Linie wpływowe2
T-L-5Badanie płaskiej ramy stalowej4
T-L-6Kolokwium zaliczające ćwiczenia2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Rozwiazanie belki ciągłej metodą przemieszczeń1
T-P-2Rozwiązanie ramy przesuwnej metodą przemieszczeń2
T-P-3Rozwiązanie ramy z ukośnym prętem metodą przemieszczeń2
T-P-4Obliczanie uięć metodą przemieszczeń2
T-P-5Linie wpływowe dla belki Gerbera2
T-P-6Linie wplywowe dla belki ciągłej2
T-P-7Kolokwia4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwiązywanie układów przesuwnych metodą przemieszczeń7
T-W-2Linie wpływowe belek statycznie wyznaczalnych4
T-W-3Linie wpływowe belek ciągłych4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęc laboratoryjnych9
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadań projektowych48
A-P-3Udział w konsultacjach2
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne poszukiwania w literaturze5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i egzaminu5
A-W-4Udział w zaliczeniu3
A-W-5udział w egzaminie3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta