Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Larysa Gawkowska <Larysa.Gawkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Maryniak <Agata.Maryniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 45 2,80,44egzamin
laboratoriaL3 15 0,70,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,50,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs matematyki
W-2Ukończony kurs fizyki
W-3Ukończony kurs mechaniki ogólnej
W-4Ukończony kurs wytrzymałości materiałów sem. II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
C-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Wyznaczanie położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi2
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach2
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju2
T-A-6Skręcanie2
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra4
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-11Kolokwia 3x2 godz.6
30
laboratoria
T-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)4
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych2
T-L-3Skręcanie prętów pełnych2
T-L-4Pomiary twardości metali1
T-L-5Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-6Próba statyczna ściskania metali2
T-L-7Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych2
15
wykłady
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.2
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego3
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem5
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju3
T-W-6Skręcanie3
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha4
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek3
T-W-9Energia sprężysta. Twierdzenia energetyczne2
T-W-10Stateczność prętów prostych3
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-W-12Hipotezy wytężenia3
T-W-13Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów4
T-W-14Elementy teorii prętów cienkościennych4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń9
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań22
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Konsultacje2
75
laboratoria
A-L-1Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń4
A-L-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
A-L-3Uczestnictwo w ćwiczeniach15
21
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Przygotowanie do egzaminu18
A-W-5Egzamin3
84

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/23B_W01
Rozumie zasady identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
B_1A_W04, B_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-14, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-9M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_W02
Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
B_1A_W04, B_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-13, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_W03
Zna zasady analizowania stateczności prętów prostych
B_1A_W04, B_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-3T-W-10, T-W-11, T-A-8, T-A-9, T-L-6M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_W04
Zna hipotezy wytrzymałościowe i zasady ich stosowania
B_1A_W04, B_1A_W06T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-4T-W-12, T-A-10M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/23B_U01
Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-14, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_U02
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-13, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_U03
Potrafi wyznaczać naprężęnia w ściskanych elementach konstrukcji z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-3T-W-10, T-W-11, T-A-8, T-A-9, T-L-6M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_U04
Umie wyznaczać linię ugięcia belek statycznie wyznaczalnych
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-2T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-7M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_U05
Umie stosować hipotezy wytężenia
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-4T-W-12, T-A-10M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/23B_U06
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
B_1A_U04, B_1A_U10T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/23B_W01
Rozumie zasady identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
2,0nie rozumie zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
3,0ma ogólną wiedzę dotyczącą zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych, lecz nie w pełni uporzadkowaną
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_W02
Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
2,0nie zna zasad wymiarowania elementów konstrukcji
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_W03
Zna zasady analizowania stateczności prętów prostych
2,0nie zna zasad analizowania stateczności prętów prostych
3,0ma ogólna wiedzę dotyczącą zasad analizowania stateczności prętów prostych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_W04
Zna hipotezy wytrzymałościowe i zasady ich stosowania
2,0nie zna hipotez wytrzymałościowych
3,0zna podstawowe hipotezy wytrzymałościowe i rozumie zasady ich stosowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/23B_U01
Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
2,0nie potrafi identyfikować przypadków wytrzymałościowych
3,0potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_U02
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0nie umie wstępnie zwymiarować elementów konstrukcji
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_U03
Potrafi wyznaczać naprężęnia w ściskanych elementach konstrukcji z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
2,0nie potrafi wyznaczać naprężeń w elementach ściskanych
3,0potrafi wyznaczać naprężenia ściskanych elementach konstrukcjiz uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia, popełnia drobne błędy metytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_U04
Umie wyznaczać linię ugięcia belek statycznie wyznaczalnych
2,0nie umie wyznaczać linii ugięcia belek
3,0umie wybrać i zastosować właściwą metodę wyznaczania linii ugięcia belek prostych, popełnia drobne błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_U05
Umie stosować hipotezy wytężenia
2,0nie umie stosować hipotez wytrzymałościowych
3,0umie wybrać i zastosowaćwłaściwą hipotezę wytrzymałościową do wyznaczania naprężeń zredukowanych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/23B_U06
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
2,0nie umie przeprowadzać eksperymentów wytrzymałościowych
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczących i nieniszczących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banasiak M., Grossman K., Trombski M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 1998, III
  2. Bąk R., Burczyński T., Wytrzymałość materiałów z elementami ujęcia komputerowego, WNT, Warszawa, 2001
  3. Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2003
  4. Gawkowska L., Wytrzymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
  5. Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VI
  6. Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
  7. Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, Warszawa, 2009
  8. Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Brzoska Z., Wytrzymałość materiałów, PWN, Warszawa, 1972
  2. Misiak J., Mechanika techniczna. tom I, Statyka i wytrzymałość, WNT, Warszawa, 1999
  3. Nowacki W., Mechanika budowli, PWN, Warszawa, 1976
  4. Przewłocki J., Górski J., Podstawy mechaniki budowli, Arkady, Warszawa, 2006
  5. Zielnica J., Wytrzymałość materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002, II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Wyznaczanie położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi2
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach2
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju2
T-A-6Skręcanie2
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra4
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-11Kolokwia 3x2 godz.6
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)4
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych2
T-L-3Skręcanie prętów pełnych2
T-L-4Pomiary twardości metali1
T-L-5Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-6Próba statyczna ściskania metali2
T-L-7Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.2
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego3
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem5
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju3
T-W-6Skręcanie3
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha4
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek3
T-W-9Energia sprężysta. Twierdzenia energetyczne2
T-W-10Stateczność prętów prostych3
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-W-12Hipotezy wytężenia3
T-W-13Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów4
T-W-14Elementy teorii prętów cienkościennych4
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń9
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań22
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Konsultacje2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń4
A-L-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
A-L-3Uczestnictwo w ćwiczeniach15
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Przygotowanie do egzaminu18
A-W-5Egzamin3
84
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_W01Rozumie zasady identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-14Elementy teorii prętów cienkościennych
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju
T-A-6Skręcanie
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
3,0ma ogólną wiedzę dotyczącą zasad identyfikowania przypadków wytrzymałościowych, lecz nie w pełni uporzadkowaną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_W02Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju
T-W-6Skręcanie
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek
T-W-13Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju
T-A-6Skręcanie
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad wymiarowania elementów konstrukcji
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_W03Zna zasady analizowania stateczności prętów prostych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
Treści programoweT-W-10Stateczność prętów prostych
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-L-6Próba statyczna ściskania metali
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad analizowania stateczności prętów prostych
3,0ma ogólna wiedzę dotyczącą zasad analizowania stateczności prętów prostych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_W04Zna hipotezy wytrzymałościowe i zasady ich stosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
Treści programoweT-W-12Hipotezy wytężenia
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna hipotez wytrzymałościowych
3,0zna podstawowe hipotezy wytrzymałościowe i rozumie zasady ich stosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U01Potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju
T-W-6Skręcanie
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-14Elementy teorii prętów cienkościennych
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju
T-A-6Skręcanie
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi identyfikować przypadków wytrzymałościowych
3,0potrafi identyfikować przypadki wytrzymałościowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U02Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-4Zginanie ukośne, zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-5Ściskanie mimośrodowe. Rdzeń przekroju
T-W-6Skręcanie
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-13Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie ukośne. Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe. Rdzeń przekroju
T-A-6Skręcanie
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wstępnie zwymiarować elementów konstrukcji
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U03Potrafi wyznaczać naprężęnia w ściskanych elementach konstrukcji z uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
Treści programoweT-W-10Stateczność prętów prostych
T-W-11Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-L-6Próba statyczna ściskania metali
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyznaczać naprężeń w elementach ściskanych
3,0potrafi wyznaczać naprężenia ściskanych elementach konstrukcjiz uwzglednieniem niebezpieczeństwa wyboczenia, popełnia drobne błędy metytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U04Umie wyznaczać linię ugięcia belek statycznie wyznaczalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych. Metoda Eulera, sposób Clebscha
T-W-8Metoda Mohra wyznaczania linii ugięcia belek
T-W-9Energia sprężysta. Twierdzenia energetyczne
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek: sposób Clebscha, met. Mohra
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wyznaczać linii ugięcia belek
3,0umie wybrać i zastosować właściwą metodę wyznaczania linii ugięcia belek prostych, popełnia drobne błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U05Umie stosować hipotezy wytężenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
Treści programoweT-W-12Hipotezy wytężenia
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena posumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie stosować hipotez wytrzymałościowych
3,0umie wybrać i zastosowaćwłaściwą hipotezę wytrzymałościową do wyznaczania naprężeń zredukowanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/23B_U06Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji ze względu na stan graniczny nośności i użytkowalności
Treści programoweT-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych
T-L-3Skręcanie prętów pełnych
T-L-4Pomiary twardości metali
T-L-6Próba statyczna ściskania metali
T-L-7Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena posumowująca na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie przeprowadzać eksperymentów wytrzymałościowych
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczących i nieniszczących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0