Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Projektowanie dróg kolejowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dróg kolejowych | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka i Fizyka |
W-2 | Geometria wykreślna |
W-3 | Budownictwo komunikacyjne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy i nabycie umiejętności posługiwania się wybranymi programami komputerowymi, wspomagającymi decyzje projektowe w budownictwie oraz wyrobienie w sobie umiejętności oceny otrzymanych wyników |
C-2 | Nabycie wiedzy i opanowanie umiejętności projektowania wybranych elementów linii kolejowych oraz dokonywania oceny proponowanych rozwiązań |
C-3 | Nabycie umiejętności odczytywania i wykonywania podstawowych rysunków drogowych (planu, profilu porzecznego i przekrojów poprzecznych) w środowisku wybranych programów CAD |
C-4 | Nabycie umiejętności poprawnego wyboru narzędzia lub metody do rozwiązywania problemów projektowania wybranych elementów linii kolejowych |
C-5 | Nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej wyników realizacji powierzonego zadania inżynierskiego |
C-6 | Nabycie umiejętności planowania, wykonywania pomiarów, interpretowania uzyskanych wyników i wyciągania wniosków |
C-7 | Nabycie wiedzy o podstawowych obiektach drogowych oraz umiejętności rozpoznawania poznanych obiektów i dokonywania ich klasyfikacji oraz zestawianie obciążeń działających na obiekty budowlane |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | 1P. Wprowadzenie do projektowania linii kolejowej w planie. Poznawanie programów komputerowych wspomagających projektowanie. Nauka odczytu map geodezyjnych z wykorzystaniem CAD | 2 |
T-P-2 | 2P Nauka składania rysunków i planowanie standardowego sposobu składania planu i profilu kolejowego wg harmonijki. Wyznaczenie głównych punktów i trasowanie kroczkiem traserskim na mapie geodezyjnej. Poznawanie podstawowych zasad konstruowania i projektowania elementów linii kolejowej | 2 |
T-P-3 | 3P. Wyznaczenie długości prostych odcinków plany linii kolejowej. Pikieta linii kolejowej. Zasady wyznaczania odległości WlW2. Sprawdzenie poprawności przyjętej długości odcinka prostego. Poznawanie zasad perspektywicznego projektowania linii kolejowej. Różnica pomiędzy warunkami istniejącymi i uwzględnianej w przyszłości zmiany kategorii linii. | 4 |
T-P-4 | 4P. Pikieta linii kolejowej. Dobór promienia łuku poziomego z uwzględnieniem perspektyw rozwojowych | 2 |
T-P-5 | 5P. Sprawdzenie zaprojektowanego planu linii kolejowej w dwóch wariantach przez prowadzącego ćwiczenia projektowe | 2 |
T-P-6 | 6P. Przekroje poprzeczne | 2 |
T-P-7 | 7P. Projektowanie dowiązań linii kolejowej do istniejących dróg. Wyliczanie rzędnych krawędzi torowiska, główki szyny i rzędnej drogi kołowej. Klasyfikacja dróg i obiektów inżynierskich. Sprawdzenie zapewnienia skrajni kolejowej pod wiaduktem drogowym oraz skrajni drogowej pod wiaduktem kolejowym. Uwzględnienie różnych warunków dowiązań i różnych ugięć przęsła obiektu w zależności od rozpiętości danego przęsła. | 6 |
T-P-8 | 8P. Nauka wykorzystywania metody „jodełki" w projektowaniu niwelety kolejowej na przykładach zaprojektowanych w planie wariantów. Wszyscy przynoszą wkreślony teren przynajmniej w l wariancie. Wstępne projektowanie niwelety. Zasady kształtowania łuków pionowych w niwelecie kolejowej. Projektowanie szczególnego przypadku, tj. projektowania łuku pionowego na łuku poziomym. | 4 |
T-P-9 | 9P. Sprawdzenie zaprojektowanej niwelety w dwóch wariantach | 2 |
T-P-10 | 10P. Tabela robót ziemnych | 2 |
T-P-11 | 11P. Przykłady obliczania różnych wariantów pochylenia zastępczego | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Pojęcia wstępne. Klasyfikacja linii kolejowej pod względem ich przeznaczenia i pod względem technicznym. Kroczek traserski | 2 |
T-W-2 | 2. Kształt linii kolejowej w planie. Droga kolejowa. | 2 |
T-W-3 | 3. Trasowanie linii kolejowej na terenach nizinnych, podgórskich i górskich. Rozwinięcie trasy. Trasowanie swobodne i utrudnione. Projektowanie linii kolejowej. Przykłady złego trasowania. Przedstawienie podstawowych informacji o przygotowaniu wydruku planu linii kolejowej w skali 1:25 000 w środowisku wybranych programów CAD Układ kilku łuków. Zasady pikietażu linii kolejowych. Wybór wariantu trasy kolejowej. | 6 |
T-W-4 | 4 Kształt i przekroje poprzeczne linii kolejowych. Zasady projektowania przekroju poprzecznego linii kolejowych przy różnych kategoriach linii i klasach utrzymania torów. Przekroje normalne i charakterystyczne i podstawowe różnice pomiędzy przekrojami. | 4 |
T-W-5 | 5 Skrajnia kolejowa. Opory ruchu pociągów. Nawierzchnia kolejowa. | 2 |
T-W-6 | 6 Przejazdy kolejowe. Warunki projektowania przejazdów. Nawierzchnia kolejowa na przejeździe kolejowym. 10 Skrzyżowania dwupoziomowe dróg kołowych z liniami kolejowymi. | 4 |
T-W-7 | 7 Profil podłużny. Podstawowe zasady kształtowania profilu podłużnego linii kolejowej. Pochylenie miarodajne. Rzeki i cieki wodne w miejscach ich przecięcia się z linią kolejową. Załomy profilu podłużnego. Łuki pionowe w profilu podłużnym. Projektowanie łuków pionowych w pobliżu łuków poziomych i obiektów inżynierskich. | 4 |
T-W-8 | 8 Tabela robót ziemnych. Podstawowe zasady obliczeń. Nomogram do wyznaczania robót ziemnych | 2 |
T-W-9 | 9 Stacje, węzły kolejowe i mijanki. | 2 |
T-W-10 | 10 Rampy przechyłkowe. Wyniesienie projektu w teren. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Wykonanie projektu | 43 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-4 | Przygotowanie projektu do zaliczenia | 6 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
82 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca samodzielna i zaznajamianie się z poznanymi wiadomościami o projektowaniu linii kolejowych | 17 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-5 | Udział w zaliczeniu | 4 |
68 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda projektów |
M-4 | metody programowane z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie sprawdzianu pisemnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/43_W01 Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie linii kolejowych | B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W11, B_1A_W13, B_1A_W14 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-11 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/43_W02 Zna podstawowe zasady przygotowania rysunku i wydruku planu linii kolejowej, jej profilu podłużnego i przekrojów normalnych w środowisku wybranych programów CAD | B_1A_W02 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-3 | T-W-3, T-W-7, T-P-1, T-P-3, T-P-8 | M-1, M-3 | S-2 |
B_1A_DUL/43_W03 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu i budowie linii kolejowych oraz o cyklu życia obiektów budowlanych | B_1A_W22, B_1A_W23 | T1A_W05, T1A_W06 | InzA_W01 | C-4, C-5, C-7 | T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-P-3, T-P-4, T-P-8 | M-1, M-3 | S-1 |
B_1A_DUL/43_W04 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W13 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/43_U01 Potrafi zaprojektować elementy linii kolejowej i odczytać (wykorzystując CAD) podstawowe rysunki planu, profilu i przekroju linii kolejowej, równocześnie zestawiając odpowiednią dokumentację graficzną projektu i realizacji zadania projektowego | B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-9 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/43_U02 Potrafi dobrać odpowiednie metody do rozwiązywania problemów i analiz, sformułować wnioski końcowe i przedstawić je w formie prezentacji | B_1A_U05, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07 | C-4, C-5 | T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-9 | M-1, M-3, M-4 | S-2 |
B_1A_DUL/43_U03 Potrafi, wykorzystując różne programy komputerowe, analizować i ocenić różne warunki potrzebne w projektowaniu linii kolejowych | B_1A_U06 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05 | C-2 | T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-8 | M-4 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/43_U04 Potrafi klasyfikować poznane obiekty inżynierskie na liniach kolejowych, a także obciążenia działające na nie | B_1A_U01, B_1A_U02 | T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07 | C-7 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-P-6, T-P-7 | M-1 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/43_U05 Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania i budowy linii kolejowej, planując i analizując rozważany problem | B_1A_U08, B_1A_U10 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-4, C-6 | T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_DUL/43_K01 Rozumie skutki działalności inżynierskiej i jej wpływ na środowisko | B_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-2, C-4 | T-P-3, T-P-7 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
B_1A_DUL/43_K02 Rozumie rolę odpowiedzialności za bezpieczeństwo w swoich działaniach inżynierskich | B_1A_K03, B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-6 | T-P-3, T-P-7, T-P-8 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/43_W01 Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie linii kolejowych | 2,0 | Student nie umie samodzielnie posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie |
3,0 | Student umie minimalnie samodzielnie posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie | |
3,5 | Student umie samodzielnie w sposób podstawowy posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie, po wyjaśnieniach i pomocy prowadzącego | |
4,0 | Student umie samodzielnie w sposób podstawowy posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie | |
4,5 | Student umie samodzielnie dobrze posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie | |
5,0 | Student umie samodzielnie bardzo dobrze posługiwać się programami wspomagającymi projektowanie | |
B_1A_DUL/43_W02 Zna podstawowe zasady przygotowania rysunku i wydruku planu linii kolejowej, jej profilu podłużnego i przekrojów normalnych w środowisku wybranych programów CAD | 2,0 | Student nie umie samodzielnie przygotować rysunku i wydruku |
3,0 | Student umie w sposób minimalny samodzielnie przygotować rysunki i wydruk | |
3,5 | Student umie w sposób więcej niż minimalny samodzielnie przygotować rysunki i wydruk | |
4,0 | Student umie w sposób podstawowy samodzielnie przygotować rysunki i wydruk | |
4,5 | Student umie dobrze samodzielnie przygotować rysunki i wydruk | |
5,0 | Student umie bardzo dobrze samodzielnie przygotować rysunki i wydruk | |
B_1A_DUL/43_W03 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu i budowie linii kolejowych oraz o cyklu życia obiektów budowlanych | 2,0 | Student nie ma wiedzy i nie czuje potrzeby znajomości trendów rozwojowych |
3,0 | Student ma minimalną wiedzę, ale nie czuje potrzeby znajomości trendów rozwojowych | |
3,5 | Student ma większą niż minimalna wiedzę, ale nie czuje potrzeby znajomości trendów rozwojowych | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę i czuje potrzebę znajomości trendów rozwojowych | |
4,5 | Student ma dobrą wiedzę i czuje potrzebę znajomości trendów rozwojowych | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę i ma znajomość trendów rozwojowych | |
B_1A_DUL/43_W04 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | 2,0 | Student nie zna norm i wytycznych technicznych stosowanych w projektowaniu linii kolejowych |
3,0 | Student minimalnie zna normy i wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | |
3,5 | Student więcej niż minimalnie zna normy i wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | |
4,0 | Student zna podstawowe normy i wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | |
4,5 | Student zna dobrze normy i wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze normy i wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu linii kolejowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/43_U01 Potrafi zaprojektować elementy linii kolejowej i odczytać (wykorzystując CAD) podstawowe rysunki planu, profilu i przekroju linii kolejowej, równocześnie zestawiając odpowiednią dokumentację graficzną projektu i realizacji zadania projektowego | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować samodzielnie podstawowych elementów linii kolejowej |
3,0 | Student potrafi w sposób minimalny zaprojektować podstawowe elementy linii kolejowej | |
3,5 | Student potrafi minimalnie zaprojektować podstawowe elementy linii kolejowej | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować podstawowe elementy linii kolejowej | |
4,5 | Student potrafi dobrze zaprojektować podstawowe elementy linii kolejowej | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze zaprojektować podstawowe elementy linii kolejowej | |
B_1A_DUL/43_U02 Potrafi dobrać odpowiednie metody do rozwiązywania problemów i analiz, sformułować wnioski końcowe i przedstawić je w formie prezentacji | 2,0 | Student nie potrafi dobrać samodzielnie odpowiednich metod i nie potrafi samodzielnie rozwiązać postawionego zadania |
3,0 | Student bardzo słabo potrafi dobrać odpowiednie metody, ale nie potrafi samodzielnie rozwiązać postawionego zadanie | |
3,5 | Student potrafi w sposób więcej niż minimalny dobrać odpowiednie metody i nie potrafi samodzielnie rozwiązać postawionego zadanie | |
4,0 | Student potrafi dobrać odpowiednie metody i stara się samodzielnie rozwiązać postawione zadanie | |
4,5 | Student potrafi dobrać odpowiednie metody i potrafi rozwiązać samodzielnie postawione zadanie | |
5,0 | Student potrafi dobrać odpowiednie metody i potrafi bardzo dobrze rozwiązać samodzielnie postawione zadanie | |
B_1A_DUL/43_U03 Potrafi, wykorzystując różne programy komputerowe, analizować i ocenić różne warunki potrzebne w projektowaniu linii kolejowych | 2,0 | Student nie potrafi analizować samodzielnie i oceniać samodzielnie różnych warunków przy projektowaniu |
3,0 | Student potrafi minimalnie analizować i oceniać różne warunki przy projektowaniu | |
3,5 | Student potrafi w minimalny sposób analizować i oceniać różne warunki przy projektowaniu | |
4,0 | Student potrafi analizować i oceniać podstawowe warunki przy projektowaniu | |
4,5 | Student potrafi analizować i oceniać różne warunki przy projektowaniu | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi analizować i oceniać różne warunki przy projektowaniu | |
B_1A_DUL/43_U04 Potrafi klasyfikować poznane obiekty inżynierskie na liniach kolejowych, a także obciążenia działające na nie | 2,0 | Student nie rozumie żadnej klasyfikacji, nie wie nic o obciążeniach |
3,0 | Student minimalnie potrafi dostrzec różnice i dokonać klasyfikacji, robi jednak błędy przy obciążeniach | |
3,5 | Student potrafi dostrzec różnice i dokonać klasyfikacji, robi jednak błędy przy obciążeniach | |
4,0 | Student dobrze potrafi dokonać klasyfikacji, robi jednak błędy przy obciążeniach | |
4,5 | Student potrafi dokonać klasyfikacji i dobrze zestawia po podpowiedziach obciążenia | |
5,0 | Student bardzo dobrze klasyfikuje i rozumie wagę doboru obciążenia | |
B_1A_DUL/43_U05 Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania i budowy linii kolejowej, planując i analizując rozważany problem | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać podstawowych zagadnień |
3,0 | Student bardzo słabo potrafi samodzielnie rozwiązywać podstawowe zagadnienia, w sposób minimalny | |
3,5 | Student potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia, w sposób więcej niż minimalny | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie rozwiązywać podstawowe zagadnienia | |
4,5 | Student potrafi dobrze rozwiązywać podstawowe zagadnienia | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze rozwiązywać podstawowe zagadnienia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_DUL/43_K01 Rozumie skutki działalności inżynierskiej i jej wpływ na środowisko | 2,0 | Student nie rozumie zagadnień związanych z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko |
3,0 | Student minimalnie rozumie zagadnienia związane z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko | |
3,5 | Student więcej niż minimalnie rozumie zagadnienia związane z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko | |
4,0 | Student tylko w sposób podstawowy rozumie zagadnienia związane z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko | |
4,5 | Student dobrze rozumie zagadnienia związane z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie zagadnienia związane z działalnością inżynierską i jej wpływem na środowisko | |
B_1A_DUL/43_K02 Rozumie rolę odpowiedzialności za bezpieczeństwo w swoich działaniach inżynierskich | 2,0 | Student nie rozumie odpowiedzialności za bezpieczeństwo i ni kojarzy zagadnień ze swoją działalnością inżynierską |
3,0 | Student minimalnie rozumie odpowiedzialność za bezpieczeństwo, ale nie umie tego przenieść na swoją działalność inżynierską | |
3,5 | Student minimalnie rozumie odpowiedzialność za bezpieczeństwo i błędnie przenosi swoją wiedzę na swoją działalność inżynierską | |
4,0 | Student rozumie odpowiedzialność za bezpieczeństwo i stara się trafnie przenieść posiadaną wiedzę na swoją działalność inżynierską | |
4,5 | Student rozumie odpowiedzialność za bezpieczeństwo i trafnie przenosi posiadaną wiedzę na swoją działalność inżynierską | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie odpowiedzialność za bezpieczeństwo i trafnie przenosi posiadaną wiedzę na swoją działalność inżynierską |
Literatura podstawowa
- Sołowczuk A., Podstawy dróg kolejowych, Wydawnictwa Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1999
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10.09.1998 r. w sprawie „warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie”, Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej nr 151/1998 poz. 987, Warszawa., 1998
- Alicja Sołowczuk, Witryna internetowa: droga.zut.edu.pl – bieżąca aktualizacja podstrony „kolej", 2011
Literatura dodatkowa
- Sysak J., Drogi kolejowe, PWN, Warszawa, 1982