Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Projektowanie układów komunikacyjnych w miastach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie układów komunikacyjnych w miastach
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,40,42egzamin
laboratoriaL6 15 1,00,25zaliczenie
projektyP6 30 1,60,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs "Budownictwo komunikacyjne"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość klasyfikacji dróg, ulic i skrzyżowań.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
C-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zasada funkcjonowania oprogramowania typu CAD. Personalizacja ustawień w programie AutoCAD.1
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).4
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).5
T-L-4Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań.1
T-L-5Rysunek krzywej koszowej.1
T-L-6Obróbka i przygotowanie rysunków do druku. Dobór skali rzutni.1
T-L-7Konsultacje.2
15
projekty
T-P-1Omówienie zawartości projektu. Wydanie tematów ćwiczeń projektowych i podkładów mapowych skrzyżowań do wykonania projektu koncepcyjnego ich przebudowy.2
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.2
T-P-3Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania.2
T-P-4Koncepcja skrzyżowania.2
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.6
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)6
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.4
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.2
T-P-9Konsultacje.4
30
wykłady
T-W-1Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.2
T-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).2
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.8
T-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.2
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.4
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.2
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.2
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.2
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.2
T-W-10Elementy uspokojenia ruchu.2
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Samodzielna praca studenta - ugruntowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności posługiwania się wybranym programem CAD.6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.7
A-L-4Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
A-P-2Wykonanie wizji lokalnej na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym.4
A-P-3Wykonanie pomiarów natężenia ruchu na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym.15
49
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.30
A-W-2Udział w konsultacjach.2
A-W-3Samodzielne studia literaturowe i ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.18
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.18
A-W-5Udział w egzaminie.3
71

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem programu CAD.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_DUL/47_W01
Zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
B_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-3T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-2, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2
B_1A_DUL/47_W02
Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W11, B_1A_W13, B_1A_W14T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-3, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-1M-2, M-3S-2, S-3
B_1A_DUL/47_W03
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
B_1A_W23T1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-P-4, T-P-5, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
B_1A_DUL/47_W04
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W13T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_DUL/47_U01
Potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
B_1A_U01, B_1A_U02T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-5, T-P-6M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_DUL/47_U02
Potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U14, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07C-3, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-3S-2, S-3
B_1A_DUL/47_U03
Potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-2, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_DUL/47_U04
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
B_1A_U08, B_1A_U10T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-2T-W-4, T-W-10, T-W-11, T-P-2, T-P-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_DUL/47_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K01, B_1A_K06T1A_K01, T1A_K06InzA_K02C-2T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1, M-2S-2
B_1A_DUL/47_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
B_1A_K03, B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-3T-W-4M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_DUL/47_W01
Zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
2,0Student nie zna podstawowych zasad opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
3,0Student w minimalnym stopniu zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
3,5Student w podstawowym stopniu zna zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
B_1A_DUL/47_W02
Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
2,0Student nie zna wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
3,0Student w minimalnym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
3,5Student w podstawowym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
B_1A_DUL/47_W03
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
2,0Student nie posiada wiedzy w stopniu minimalnym o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,0Student posiada minimalną wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,5Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,0Student posiada dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
B_1A_DUL/47_W04
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
2,0Student nie zna norm oraz wytycznych technicznych stosowanych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,0Student w minimalnym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,5Student w podstawowym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,0Student w dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,5Student w więcej niż dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
5,0Student w bardzo dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_DUL/47_U01
Potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
2,0Student nie potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążeń działających na nawierzchnię drogową
3,0Student z trudnością potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
3,5Student bez większych trudności potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
4,0Student potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
4,5Student w sposób dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
B_1A_DUL/47_U02
Potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
2,0Student nie potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różnych typów skrzyżowań
3,0Student z trudnością potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
3,5Student bez większych trudności potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
4,0Student potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
4,5Student w sposób dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
B_1A_DUL/47_U03
Potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
2,0Student nie potrafi zaprojektować elementów skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązań istniejących oraz odczytać map geodezyjnych i rysunków budowlanych wykorzystując środowisko CAD
3,0Student z trudnością potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
3,5Student bez większych trudności potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
4,0Student potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
4,5Student w sposób dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
B_1A_DUL/47_U04
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu projektowania skrzyżowań poprzez ich planowanie, interpretację i analizę
3,0Student z trudnością potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
3,5Student bez większych trudności potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
4,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
4,5Student w sposób dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_DUL/47_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie. Nie potrafi projektować elementów układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
3,0Student w stopniu minimalnym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W minimalnym stopniu potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
3,5Student w stopniu podstawowym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W stopniu podstawowym potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
4,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
4,5Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
5,0Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi bardzo dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
B_1A_DUL/47_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
2,0Student nie jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
3,0Student ma minimalną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, w minimalnym stopniu jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań i może wymagać nadzoru
3,5Ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest dość odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
4,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
4,5Ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
5,0Ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań, pomaga innym członkom zespołu

Literatura podstawowa

  1. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Warszawa, 1999, Dz. U. Nr 43 z 1999 r., poz. 430
  2. Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz. I i II, GDDP, Warszawa, 2001
  3. Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania ulic, GDDP, Warszawa, 1992
  4. Praca zbiorowa, Wytyczne projektowania dróg – WPD 1, WPD – 2 i WPD- 3, GDDP, Warszawa, 1995
  5. Marszałek Sejmu RP, Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 25 stycznia w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o drogach publicznych, Warszawa, 2007, Dz. U. Nr 19 z 2007 r. poz. 115
  6. Minister Infrastruktury, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, Warszawa, 2003, Dz. U. Nr 220 z 2003 r., poz. 2181

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Komentarz do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Cz. II Zagadnienia techniczne, GDDKiA, Warszawa, 2002
  2. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2008
  3. Praca zbiorowa, Instrukcja techniczna K-1 Mapa zasadnicza, Główny Geodeta Kraju, Warszawa, 1998
  4. Datka S, Ulice, Politechnika Krakowska, Kraków, 1986

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zasada funkcjonowania oprogramowania typu CAD. Personalizacja ustawień w programie AutoCAD.1
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).4
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).5
T-L-4Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań.1
T-L-5Rysunek krzywej koszowej.1
T-L-6Obróbka i przygotowanie rysunków do druku. Dobór skali rzutni.1
T-L-7Konsultacje.2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zawartości projektu. Wydanie tematów ćwiczeń projektowych i podkładów mapowych skrzyżowań do wykonania projektu koncepcyjnego ich przebudowy.2
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.2
T-P-3Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania.2
T-P-4Koncepcja skrzyżowania.2
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.6
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)6
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.4
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.2
T-P-9Konsultacje.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.2
T-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).2
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.8
T-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.2
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.4
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.2
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.2
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.2
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.2
T-W-10Elementy uspokojenia ruchu.2
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Samodzielna praca studenta - ugruntowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności posługiwania się wybranym programem CAD.6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.7
A-L-4Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
A-P-2Wykonanie wizji lokalnej na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym.4
A-P-3Wykonanie pomiarów natężenia ruchu na wybranym skrzyżowaniu skanalizowanym.15
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.30
A-W-2Udział w konsultacjach.2
A-W-3Samodzielne studia literaturowe i ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.18
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.18
A-W-5Udział w egzaminie.3
71
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_W01Zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
Treści programoweT-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).
T-L-4Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań.
T-L-5Rysunek krzywej koszowej.
T-L-6Obróbka i przygotowanie rysunków do druku. Dobór skali rzutni.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych zasad opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
3,0Student w minimalnym stopniu zna podstawowe zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
3,5Student w podstawowym stopniu zna zasady opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu opracowania i wydruku rysunku planu sytuacyjnego, profilu podłużnego i przekrojów poprzecznych skrzyżowania ulic z wykorzystaniem oprogramowania CAD
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_W02Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat projektowania obiektów infrastruktury transportu lądowego
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W14Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-3Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania.
T-P-4Koncepcja skrzyżowania.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-L-1Zasada funkcjonowania oprogramowania typu CAD. Personalizacja ustawień w programie AutoCAD.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem programu CAD.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
3,0Student w minimalnym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
3,5Student w podstawowym stopniu zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie skrzyżowań
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu wybranych metod analitycznych i programów komputerowych wspomagających projektowanie skrzyżowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_W03Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość klasyfikacji dróg, ulic i skrzyżowań.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-1Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.
T-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.
T-W-10Elementy uspokojenia ruchu.
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.
T-P-4Koncepcja skrzyżowania.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w stopniu minimalnym o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,0Student posiada minimalną wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,5Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,0Student posiada dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę o trendach rozwojowych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_W04Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość klasyfikacji dróg, ulic i skrzyżowań.
C-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-1Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.
T-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.
T-W-10Elementy uspokojenia ruchu.
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-3Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania.
T-P-4Koncepcja skrzyżowania.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna norm oraz wytycznych technicznych stosowanych w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,0Student w minimalnym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
3,5Student w podstawowym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,0Student w dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
4,5Student w więcej niż dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
5,0Student w bardzo dobrym stopniu zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w projektowaniu różnych układów komunikacyjnych w miastach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_U01Potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
B_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Znajomość klasyfikacji dróg, ulic i skrzyżowań.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-1Podstawowe definicje i parametry dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.
T-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążeń działających na nawierzchnię drogową
3,0Student z trudnością potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
3,5Student bez większych trudności potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
4,0Student potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
4,5Student w sposób dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi dokonać klasyfikacji różnych typów skrzyżowań oraz zestawić obciążenia działające na nawierzchnię drogową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_U02Potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-3Wyznaczenie linii rozgraniczających. Wstępna koncepcja skrzyżowania.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-L-1Zasada funkcjonowania oprogramowania typu CAD. Personalizacja ustawień w programie AutoCAD.
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).
T-L-4Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań.
T-L-5Rysunek krzywej koszowej.
T-L-6Obróbka i przygotowanie rysunków do druku. Dobór skali rzutni.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem programu CAD.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różnych typów skrzyżowań
3,0Student z trudnością potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
3,5Student bez większych trudności potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
4,0Student potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
4,5Student w sposób dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi za pomocą odpowiednio wybranego oprogramowania zaprojektować i ocenić różne typy skrzyżowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_U03Potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-2Podział skrzyżowań (ze względu na układ wlotów, organizację ruchu, geometrię, natężenie ruchu na wlotach).
T-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-W-7Projektowanie chodników i przejść dla pieszych.
T-W-8Projektowanie ścieżek rowerowych.
T-W-9Zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne.
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-L-2Rysunki rond z różnymi typami wysp dzielących (m.in. prostokatną i trójkątną).
T-L-3Rysunki skrzyżowania skanalizowanego z różnymi typami wysp dzielących (m.in. mała i duża kropla dla różnych kątów włączania).
T-L-4Rysunki zatok autobusowych i postojowych, skosów i dowiązań.
T-L-5Rysunek krzywej koszowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem programu CAD.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować elementów skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązań istniejących oraz odczytać map geodezyjnych i rysunków budowlanych wykorzystując środowisko CAD
3,0Student z trudnością potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
3,5Student bez większych trudności potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
4,0Student potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
4,5Student w sposób dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi zaprojektować elementy skrzyżowań drogowych, ocenić rozwiązania istniejące oraz odczytać mapy geodezyjne i rysunki budowlane wykorzystując środowisko CAD
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_U04Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
C-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.
T-W-10Elementy uspokojenia ruchu.
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.
T-P-2Omówienie oznaczeń na podkładzie mapowym. Kalibracja mapy i umieszczenie jej w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu projektowania skrzyżowań poprzez ich planowanie, interpretację i analizę
3,0Student z trudnością potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
3,5Student bez większych trudności potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
4,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
4,5Student w sposób dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
5,0Student w sposób bardzo dobry potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu projektowania skrzyżowań, planując je, interpretując i analizując
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad projektowania elementów infrastruktury ulicznej (chodniki, przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, zjazdy publiczne i indywidualne, elementy uspokojenia ruchu).
Treści programoweT-W-3Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych w planie sytuacyjnym.
T-W-5Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w profilu podłużnym.
T-W-6Zasady projektowania różnych typów skrzyżowań w przekroju poprzecznym.
T-W-11Obliczanie odwodnienia ulic.
T-P-5Geometria i wymiarowanie skrzyżowania miejskiego – plan sytuacyjno – wysokościowy. Sprawdzenie przejezdności skrzyżowania.
T-P-6Projektowanie chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych i zjazdów (geometria, wymiarowanie, odwodnienie itp.)
T-P-7Profil podłużny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
T-P-8Przekrój poprzeczny ulicy nadrzędnej i podrzędnej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie. Nie potrafi projektować elementów układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
3,0Student w stopniu minimalnym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W minimalnym stopniu potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
3,5Student w stopniu podstawowym rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. W stopniu podstawowym potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
4,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
4,5Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
5,0Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi bardzo dobrze projektować elementy układów komunikacyjnych w sposób przedsiębiorczy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_DUL/47_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Umiejętność projektowania miejskich skrzyżowań drogowych z wykorzystaniem programów komputerowych typu CAD.
Treści programoweT-W-4Dobór typu skrzyżowania. Pomiary natężenia ruchu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
3,0Student ma minimalną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, w minimalnym stopniu jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań i może wymagać nadzoru
3,5Ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest dość odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
4,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
4,5Ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań
5,0Ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, jest bardzo odpowiedzialny za bezpieczeństwo wspólnie realizowanych zadań, pomaga innym członkom zespołu