Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_A/7B_K05 | Nabyte umiejętności ruchowe, techniczne i taktyczne potrafi zastosować w poszczególnych dyscyplinach sportowych i działalności turystyczno - rekreacyjnej.Potrafi pracować i współdziałać w grupie według zasady "fair play" zarówno na boisku jak i w życiu codziennym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_K01 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
B_1A_K02 | Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko |
B_1A_K04 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | C1 nauczanie elementów technicznych w wybranej dyscyplinie sportowej.
C2 rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów: ruchowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 podnoszenie wartości cech motorycznych: siły, szybkości, zwinności,wytrzymałości, zręczności, mocy
C4 wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych.Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 przeciwstawienie się patologiom społecznym / alkoholizm, narkomania / poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej. |
---|
C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów; ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu / tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność /
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda nauczania zadań ruchowych; syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
metoda praktyczna; pokaz
metoda podająca; wykład, opis, pogadanka, objaśnienie.
metoda aktywizująca; dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
metoda odtwórcza; zadaniowo-ścisła
metoda obwodowo-stacyjna
metoda treningowa |
---|
M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejętności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych / sprawdzian, test /. |
---|
S-2 | Ocena formująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - nie uczęszcza na zajęcia |
3,0 | - przejawia braki w zakresie postawy społecznej
- ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi, wykazuje małe postępy w opanowaniu prostych elementów technicznych. |
3,5 | - przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej i nie zawsze potrafi zintegrować się z grupą
- zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące wybranych dyscyplin sportowych i różnych form aktywności |
4,0 | - potrafi współdziałać w grupie stosując zasadę "fair play"
- posiada dobrą sprawność fizyczną
- z małymi błędami opanował przepisy gier sportowych |
4,5 | - potrafi pracować, współdziałać i rywalizować w grupie stosując zasadę "fair play"
- indywidualnie rozwija swoje zainteresowania
- posiada wysoką sprawność fizyczną
- potrafi wybrać odpowiednią aktywność ruchową w zależności od potrzeb
- dobrze opanował technikę i założenia taktyczne oraz przepisy wybranych dyscyplin sportowych |
5,0 | - potrafi pracować, współdziałać i rywalizować w grupie stosując zasadę "fair play"
- indywidualnie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia sportowe
- posiada bardzo wysoką sprawność motoryczną
- bardzo dobrze opanował technikę, zna założenia taktyczne oraz przepisy dyscyplin sportowych
- posiada praktyczną umiejętność sędziowania wybranych dyscyplin sportowych |