Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Mechanika budowli-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanika budowli-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teresa Najfeld <Teresa.Najfeld@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ukończony kurs B09 Mechanika budowli-1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność rozwiązywania zadań metodą przemieszczeń |
C-2 | umiejetnosc rysowania i wykorzystania linii wpływowych w belkach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Prezentacje filmowe badań realizowanych w hali WBiA | 1 |
T-L-2 | Tensometria oporowa, przetworniki | 3 |
T-L-3 | Badanie stalowej belki ciągłej | 3 |
T-L-4 | Badanie rusztu drewnianego. Linie wpływowe | 2 |
T-L-5 | Badanie płaskiej ramy stalowej | 4 |
T-L-6 | Kolokwium zaliczające ćwiczenia | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Rozwiazanie belki ciągłej metodą przemieszczeń | 1 |
T-P-2 | Rozwiązanie ramy przesuwnej metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-3 | Rozwiązanie ramy z ukośnym prętem metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-4 | Obliczanie uięć metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-5 | Linie wpływowe dla belki Gerbera | 2 |
T-P-6 | Linie wplywowe dla belki ciągłej | 2 |
T-P-7 | Kolokwia | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwiązywanie układów przesuwnych metodą przemieszczeń | 7 |
T-W-2 | Linie wpływowe belek statycznie wyznaczalnych | 4 |
T-W-3 | Linie wpływowe belek ciągłych | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęc laboratoryjnych | 9 |
24 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadań projektowych | 48 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
65 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne poszukiwania w literaturze | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia i egzaminu | 5 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu | 3 |
A-W-5 | udział w egzaminie | 3 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | samodzielne wykonywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena poszczególnych zadań |
S-2 | Ocena podsumowująca: sumaryczna ocena z zadań projektowych i kolokwiów oraz egzaminu |
Literatura podstawowa
- Dyląg Z., Mechanika Budowli, PWN, Warszawa, 1989
- Chudzikiewicz A., Statyka Budowli, PWN, Warszawa, 1973
- Cywiński Z., Mechanika Budowli w zadaniach, PWN, Warszawa-Poznań, 1973
- Witkowski M., Zbiór zadan z mechaniki budowli, O.W.P.W., Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Mechanika Konstrukcji, Arkady, Warszawa, 2001