Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowle Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria niezawodności
Specjalność Konstrukcje Budowle Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 9 1,00,44zaliczenie
wykładyW2 18 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania zadań w języku algebry zbiorów
C-2Umiejętność działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach
C-3Umiejętność zapisania warunków normowych w języku teorii niezawodności
C-4Umiejętność rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomocą metod numerycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA4
9
wykłady
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GESTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH2
T-W-3W-3 KORELACJA , REGRESJA2
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI2
T-W-5W-4 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2udział w przeglądzie projektów2
A-P-3samodzielna praca studenta18
29
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze18
A-W-3udział w prezentacji zadanego tematu2
29

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami
M-2Cwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie wykładow

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
B_2A_W01T2A_W01
B_2A_??_W06
Wie jak definiować i modelować zagadnienie będące tematem zajęc
B_2A_W01T2A_W01

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności
B_2A_U11T2A_U10

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inzynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
  2. Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodności, WNT, Warszawa, 1983

Literatura dodatkowa

  1. Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA4
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GESTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH2
T-W-3W-3 KORELACJA , REGRESJA2
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI2
T-W-5W-4 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2udział w przeglądzie projektów2
A-P-3samodzielna praca studenta18
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze18
A-W-3udział w prezentacji zadanego tematu2
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_W06Wie jak definiować i modelować zagadnienie będące tematem zajęc
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne