Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie krajobrazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie krajobrazu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin
projektyP2 60 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.5
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji10
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych5
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu15
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu10
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury10
T-P-7opracowanie graficzne plansz5
60
wykłady
T-W-11.podstawowe pojecia i definicje 2.typy,rodzaje i skala krajobrazu ( w planowaniu przestrzennym i projektowaniu) 3.krajobraz miasta ( w ujeciu historycznym), 4.krajobraz wiejski i małomiasteczkowy ( w ujeciu historycznym) 5.podstawowe ‘elementy” strukturalne przestrzeni zurbanizowanychi: plac,ulica,skwer,park,cmentarz,dziedziniec,podwórze,ogród 3.rodzaje wnetrz krajobrazowych, 4.mała architektura we wnętrzach krajobrazowych 5,elementy naturalne i nienaturalne jako narzędzia w kompozycji krajobrazu 6.rola dominant w krajobrazie 7.symbolika przestrzeni: kompozycje o charakterze symbolicznym z wykorzystaniem tworzywa przyrodniczego 8.krajobraz w ekosystemie: uwarunkowania i ograniczenia w działaniach projektowych 9.rewaloryzacja,rekultywacja i odnowa krajobrazu terenów kulturowo i cywilizacyjnie zdegradowanych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2prezentacja multimedialna
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
S-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VI/2_W05
zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W05T2A_W04InzA2_W03C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1
A_2A_B-VI/2_W09
rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
A_2A_W09T2A_W04, T2A_W08InzA2_W03C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VI/2_U04
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
A_2A_U04T2A_U14, T2A_U19InzA2_U03, InzA2_U06C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1
A_2A_B-VI/2_U06
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U06T2A_U11, T2A_U14C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1
A_2A_B-VI/2_U12
potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
A_2A_U12T2A_U10C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VI/2_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-3, S-4, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VI/2_W05
zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
2,0
3,0zna w stopniu dostatecznym zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VI/2_W09
rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
2,0
3,0rozumie dostatecznie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VI/2_U04
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
2,0
3,0projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VI/2_U06
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0w projektowaniu i planowaniu odpowiednio określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VI/2_U12
potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
2,0
3,0potrafi w sposób dostateczny kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VI/2_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0dobrze rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A.Bohm, Architektura krajobrazu –jej początki i rozwój, Pol.krak, Kraków, 1994
  2. Piotr Patoczka, Mała architektura we wnętrzach krajobrazowych, IAKraj Pol. Krakowska, Kraków, 2012
  3. I.Krzeptowska-Moszkowicz,J.Tarajko-Kowalska, Szata roślinna dla architektów krajobrazu, IAKraj Pol. Krakowska, Kraków2, 2012
  4. W.Kosiński, Teoria i zasady projektowania projektowania dla architektów krajobrazu, IAKraj Pol. Krakowska, Kraków, 2012
  5. W.Wańskowicz, Prawne podstawy zarządzania krajobrazem, IAKraj Pol. Krakowska, Kraków, 2012
  6. A.Szymski, R.Dawidowski, ”Architektura krajobrazu”, wyd. Walkowska, Szczecin, 2006, t.I
  7. T.Tołwiński, Zieleń w urbanistyce, PWN W-wa, Warszawa, 1963, Urbanistyka t.III
  8. K. Ostaszewska, Geografia Krajobrazu, PWN W-wa, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. B.Górnisiewicz, Uwagi na temat zasad kształtowania architektury wiejskiej, Pol. Krakowska, Kraków, 1999
  2. B. Górnisiewicz, Geneza, rozwój i prognozowanie wiejskich układów osadniczych
  3. M. Łuczyńska-Bruzda, Elementy naturalne środowiska, Pol. Krakowska, Kraków, 1999
  4. A. Richling, J. Solon, Ekologia Krajobrazu, PWN W-wa, Warszawa, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.5
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji10
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych5
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu15
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu10
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury10
T-P-7opracowanie graficzne plansz5
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11.podstawowe pojecia i definicje 2.typy,rodzaje i skala krajobrazu ( w planowaniu przestrzennym i projektowaniu) 3.krajobraz miasta ( w ujeciu historycznym), 4.krajobraz wiejski i małomiasteczkowy ( w ujeciu historycznym) 5.podstawowe ‘elementy” strukturalne przestrzeni zurbanizowanychi: plac,ulica,skwer,park,cmentarz,dziedziniec,podwórze,ogród 3.rodzaje wnetrz krajobrazowych, 4.mała architektura we wnętrzach krajobrazowych 5,elementy naturalne i nienaturalne jako narzędzia w kompozycji krajobrazu 6.rola dominant w krajobrazie 7.symbolika przestrzeni: kompozycje o charakterze symbolicznym z wykorzystaniem tworzywa przyrodniczego 8.krajobraz w ekosystemie: uwarunkowania i ograniczenia w działaniach projektowych 9.rewaloryzacja,rekultywacja i odnowa krajobrazu terenów kulturowo i cywilizacyjnie zdegradowanych.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w stopniu dostatecznym zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_W09rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W09rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie dostatecznie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w projektowaniu i planowaniu odpowiednio określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_U12potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U12potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w sposób dostateczny kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VI/2_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy ciągłej sekwencji miejskich wnętrz krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu architektury krajobrazu.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-7opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-2prezentacja multimedialna
M-4dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-3Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: ocena wykonania inwentaryzacji i waloryazcji zasobów krajobrazowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dobrze rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0