Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie komputerowe CAD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie komputerowe CAD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ma średnio zaawansowana znajomość wybranych programów komputerowych wspomagajacych projektowanie
W-2zna metodyke projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu1
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego1
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD1
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD2
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie1
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2praca własna studenta21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VI/1_W01
zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W05T2A_W04C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1
A_2A_CN2-VI/1_W02
zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
A_2A_W14T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VI/1_U01
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1
A_2A_CN2-VI/1_U02
ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VI/1_K01
Rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
A_2A_K01T2A_K01C-1, C-2T-L-8, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-3M-2, M-3, M-1S-1
A_2A_CN2-VI/1_K02
W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
A_2A_K06T2A_K06C-2, C-1T-L-7, T-L-8, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-2M-2, M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VI/1_W01
zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
2,0
3,0zna w stopniu dostatecznym zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_CN2-VI/1_W02
zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
2,0
3,0zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VI/1_U01
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_CN2-VI/1_U02
ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
2,0
3,0ma podstawową umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach poprawnie wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VI/1_K01
Rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
2,0
3,0Rozumie w stopniu podstawowym potrzebę nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników,potrafi w stopniu podstawowym zaprezentować projekt w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_CN2-VI/1_K02
W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
2,0
3,0Rozumie w stopniu podstawowym potrzebę nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników,potrafi w stopniu podstawowym zaprezentować projekt w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura odpowiadajaca tematowi pracy zespołu projektowego - dobór konsultowany z prowadzacym przedmiot.

Literatura dodatkowa

  1. Wybrane strony internetowe.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu1
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego1
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD1
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD2
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie1
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie1
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2praca własna studenta21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_W01zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w stopniu dostatecznym zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_W02zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W14zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_U01potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_U02ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
Metody nauczaniaM-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawową umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach poprawnie wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_K01Rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
C-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
Treści programoweT-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
T-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
T-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
Metody nauczaniaM-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
M-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie w stopniu podstawowym potrzebę nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników,potrafi w stopniu podstawowym zaprezentować projekt w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VI/1_K02W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-7- praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych - opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych - sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej - opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie
T-L-8- prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna - wypowiedź zespołu autorskiego - analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego - przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej
T-L-3praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-5praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD
T-L-6przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-1- wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) - podział na dwuosobowe grupu studenckie - przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań - podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć - omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu
T-L-4przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie
T-L-2- analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych - określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie - merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej - ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego
Metody nauczaniaM-2metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych
M-1metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych
M-3metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie w stopniu podstawowym potrzebę nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników,potrafi w stopniu podstawowym zaprezentować projekt w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0