Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Historia jeździectwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia jeździectwa
Specjalność Hodowla zwierząt gospodarskich
Jednostka prowadząca Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia).3
T-W-1Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia).3
T-W-3Koń w Mezopotamii, ”Traktat o hodowli koni”, koń w kulturze Persów. Rozwój hodowli i użytkowania koni w Chinach, postęp w sztuce jeździeckiej, historia wykorzystanie siodła, strzemion i ostróg.3
T-W-4Koń w cywilizacji hinduskiej, egipskiej, greckiej i włoskiej. Historia hodowli koni w Europie Zachodniej (Niemcy, Hiszpania, Francja, Anglia). Średniowieczny okres rozwoju rycerstwa. Konie w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej.2
11

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczne

Sposoby oceny

dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_16_W01
student charakteryzuje podstawowe szkoły jeździeckie rozwijające się na przestrzeni wieków
ZO_2A_W02R2A_W02, R2A_W08InzA2_W03

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia).3
T-W-1Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia).3
T-W-3Koń w Mezopotamii, ”Traktat o hodowli koni”, koń w kulturze Persów. Rozwój hodowli i użytkowania koni w Chinach, postęp w sztuce jeździeckiej, historia wykorzystanie siodła, strzemion i ostróg.3
T-W-4Koń w cywilizacji hinduskiej, egipskiej, greckiej i włoskiej. Historia hodowli koni w Europie Zachodniej (Niemcy, Hiszpania, Francja, Anglia). Średniowieczny okres rozwoju rycerstwa. Konie w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej.2
11
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_16_W01student charakteryzuje podstawowe szkoły jeździeckie rozwijające się na przestrzeni wieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W02ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną i humanistyczną związaną z naukami zootechnicznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej