Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZG-A3.2_W01 | Student posiada pogłebioną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Charakteryzuje przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_W02 | ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną i humanistyczną związaną z naukami zootechnicznymi |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W08 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi historii badań związanych z genetyką i biologią molekularną od czasów starożytnych do współczesności. Kształtowanie umiejętności analizy przedstawionych zagadnień. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Przedmendlowskie teorie dziedziczenia. |
---|
T-W-2 | Teoria Mendla |
T-W-3 | Genetyka klasyczna (1865-1941) |
T-W-4 | Era DNA (1944-1970) |
T-W-5 | Era genomiki (1972- obecnie) |
T-W-6 | Historia badań nad RNA |
T-W-7 | Ważne postaci w historii genetyki i biologii molekularnej |
T-W-8 | Organizmy modelowe w historii genetyki i HUGO Project |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada pogłębionej wiedzy z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student nie charakteryzuje przełomowych momentów, doświadczeń i kluczowych postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |
3,0 | Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student charakteryzuje przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |
3,5 | Student posiada dobrą pogłębioną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student charakteryzuje przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |
4,0 | Student posiada dobrą pogłębioną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student biegle charakteryzuje przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |
4,5 | Student posiada dobrą rozszerzoną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student biegle charakteryzuje i tłumaczy przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |
5,0 | Student posiada doskonałą rozszerzoną wiedzę z zakresu historii genetyki i biologii molekularnej. Student doskonale charakteryzuje i tłumaczy przełomowe momenty, doświadczenia i kluczowe postaci w historii genetyki i biologii molekularnej. |