Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL7 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL8 10 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej podstaw metod badawczych i zasad technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5
laboratoria
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe
M-2Konwersatoria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A-23_W01
Opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A-23_U01
Nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych
ZO_3A_U04

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A-23_K01
Posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości
ZO_3A_K02

Literatura podstawowa

  1. Piśmiennictwo podaje opiekun/promotor w indywidualnych zajęć z doktorantem

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Udoskonalenie warsztatu badawczego oraz zapoznanie doktoranta z podstawami teoretycznymi nauczania i wychowania, wskazaniem najczęstszych trudności występujących w tych procesach oraz sposobów ich przezwyciężania.10
10
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A-23_W01Opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A-23_U01Nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_U04posiada rozwinięte umiejętności badawcze, w tym potrafi formułować problemy badawcze i dostosowywać metodykę i techniki analityczne do ich rozwiązywania; posiada pogłębione umiejętności wnioskowania i interpretacji wyników badań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A-23_K01Posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_K02jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych wykazując aktywność i kreatywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie zootechniki