Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Amatorski chów zwierząt egzotycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Amatorski chów zwierząt egzotycznych
Specjalność Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 7 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 6 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chów i hodowla zwierząt
W-2Ochrona bioróżnorodności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, biologii, utrzymania i postępowania ze zwierzętami uznanymi za egzotyczne
C-2Uświadomenie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego i nieodpowiedzialnego postępowania człowieka ze zwierzętami egzotycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki)6
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń i wykładów1
7
wykłady
T-W-1Regulacje prawne dotyczące przywozu, wywozu i rejestracji zwierząt egzotycznych. Bogactwo gatunków w biosferze2
T-W-2Potrzeby środowiskowe zwierząt egzotycznych. Terrarium jako środowisko bytowania zwierząt Rośliny w terrarium.2
T-W-3Rozród zwierząt egzotycznych. Wpływ na ekosystemy i gatunki rodzime.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych7
A-A-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń8
A-A-3Przygotowanie prezentacji na z wybranych zagadnień7
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia8
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Przygotowanie do dyskusji dydaktycznej5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Film dydaktyczny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_W01
Student charakteryzuje i tłumaczy znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
ZO_2A_W04, ZO_2A_W09R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05InzA2_W01, InzA2_W04C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_U01
Student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego uwzlędniając ich potrzeby środowiskowe w powiązniu ze stoponiem trudności w ich utrzymaniu
ZO_2A_U11, ZO_2A_U14R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1, C-2T-A-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_K01
Student orientuje się i jest świadomy możliwości utrzymywania zwierząt należących do różnych grup taksonomicznych
ZO_2A_K02, ZO_2A_K08, ZO_2A_K09R2A_K01, R2A_K03, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2T-A-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_W01
Student charakteryzuje i tłumaczy znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
2,0Student nie umie scharakteryzować znaczenia zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
3,0Student w niewielkim zakresie umie scharakteryzować znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
3,5Student charakteryzuje grupy zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
4,0Student charakteryzuje i opisuje grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
4,5Student charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
5,0Student trafnie charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy zwierząt egzotycznych i liczne gatunki występujące w chowie amatorskim

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_U01
Student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego uwzlędniając ich potrzeby środowiskowe w powiązniu ze stoponiem trudności w ich utrzymaniu
2,0student nie umie dobierać gatunków zwierząt ezotycznych do chowu amatorskiegio
3,0student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i w niewielkim zakresie łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom
3,5student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom
4,0student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom i potrafi analizować zasadność wyboru
4,5student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych
5,0student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego, łączy i tłumaczy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_K01
Student orientuje się i jest świadomy możliwości utrzymywania zwierząt należących do różnych grup taksonomicznych
2,0student nie jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych
3,0student jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie
3,5student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie
4,0student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest otwarty na poszerzanie swoich kompetencji
4,5student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji
5,0student bardzo kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji oraz postrzega mozliwości rozwoju osobistego

Literatura podstawowa

  1. Dost U., Zwierzęta w terrarium, Delta, Warszawa, 2000
  2. Rogner W., Moje pierwsze terrarium, Multico, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. http://www.terrarium.com.pl/, terrarium com, terrarium com, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki)6
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń i wykładów1
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Regulacje prawne dotyczące przywozu, wywozu i rejestracji zwierząt egzotycznych. Bogactwo gatunków w biosferze2
T-W-2Potrzeby środowiskowe zwierząt egzotycznych. Terrarium jako środowisko bytowania zwierząt Rośliny w terrarium.2
T-W-3Rozród zwierząt egzotycznych. Wpływ na ekosystemy i gatunki rodzime.2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych7
A-A-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń8
A-A-3Przygotowanie prezentacji na z wybranych zagadnień7
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Przygotowanie do dyskusji dydaktycznej5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_W01Student charakteryzuje i tłumaczy znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W04ma zaawansowaną wiedzę z zakresu budowy, rozwoju i wzrostu oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach organizacji biosfery
ZO_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, biologii, utrzymania i postępowania ze zwierzętami uznanymi za egzotyczne
Treści programoweT-A-1Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki)
T-W-1Regulacje prawne dotyczące przywozu, wywozu i rejestracji zwierząt egzotycznych. Bogactwo gatunków w biosferze
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie scharakteryzować znaczenia zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
3,0Student w niewielkim zakresie umie scharakteryzować znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim
3,5Student charakteryzuje grupy zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
4,0Student charakteryzuje i opisuje grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
4,5Student charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim
5,0Student trafnie charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy zwierząt egzotycznych i liczne gatunki występujące w chowie amatorskim
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_U01Student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego uwzlędniając ich potrzeby środowiskowe w powiązniu ze stoponiem trudności w ich utrzymaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U11Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
ZO_2A_U14Potrafi wybrać, opracować i zastosować odpowiednią metodykę działania w celu optymalizacji procesów rozrodczych u zwierząt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, biologii, utrzymania i postępowania ze zwierzętami uznanymi za egzotyczne
C-2Uświadomenie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego i nieodpowiedzialnego postępowania człowieka ze zwierzętami egzotycznymi
Treści programoweT-A-1Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki)
T-W-2Potrzeby środowiskowe zwierząt egzotycznych. Terrarium jako środowisko bytowania zwierząt Rośliny w terrarium.
T-W-3Rozród zwierząt egzotycznych. Wpływ na ekosystemy i gatunki rodzime.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-3Film dydaktyczny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie dobierać gatunków zwierząt ezotycznych do chowu amatorskiegio
3,0student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i w niewielkim zakresie łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom
3,5student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom
4,0student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom i potrafi analizować zasadność wyboru
4,5student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych
5,0student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego, łączy i tłumaczy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_K01Student orientuje się i jest świadomy możliwości utrzymywania zwierząt należących do różnych grup taksonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
ZO_2A_K08Potrafi świadomie ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
ZO_2A_K09Przejawia wysoką wrażliwość na potrzeby ludzi i zwierząt oraz otaczającego środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, biologii, utrzymania i postępowania ze zwierzętami uznanymi za egzotyczne
C-2Uświadomenie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego i nieodpowiedzialnego postępowania człowieka ze zwierzętami egzotycznymi
Treści programoweT-A-1Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki)
T-W-2Potrzeby środowiskowe zwierząt egzotycznych. Terrarium jako środowisko bytowania zwierząt Rośliny w terrarium.
T-W-3Rozród zwierząt egzotycznych. Wpływ na ekosystemy i gatunki rodzime.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Film dydaktyczny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych
3,0student jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie
3,5student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie
4,0student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest otwarty na poszerzanie swoich kompetencji
4,5student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji
5,0student bardzo kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji oraz postrzega mozliwości rozwoju osobistego