Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich

Sylabus przedmiotu Zastosowanie informatyki w alternatywnych metodach doświadczeń na zwierzętach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie informatyki w alternatywnych metodach doświadczeń na zwierzętach
Specjalność Ekologia i profilaktyka zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kazimierz Bobko <Kazimierz.Bobko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 5 0,50,50zaliczenie
wykładyW3 5 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zastosowanie zwierząt do badań
W-2Dobrostan zwierząt doświadczalnych i laboratoryjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu rozwijania alternatywnych metod, poprzez zastosowanie technik komputerowych, które mogą ograniczyć liczbę badań z udziałem żywych zwierząt.
C-2Przedstawienie przesłanek skłaniających do konieczności wykorzystywania najnowszych zdobyczy technicznych w doświadczeniach biomedycznych i dydaktyce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy teoretyczne metody QSAR. Porównanie in silico i in vitro w badaniach metabolicznych. Komputerowe wspomaganie badania leków, badań klinicznych, techniki szybkiej analizy parametrów fizjologicznych. Techniki komputerowe QSAR, QSPR, QSMR, QSTR w farmakokinetyce.4
T-A-2Zaliczenie wykładów i ćwiczeń1
5
wykłady
T-W-1Informatyka jako nauka wspierające badania naukowe. Równania regresji.Metodyka przeprowadzania badań na żywych organizmach.1
T-W-2Narzędzia informatyczne wykorzystywane w doświadczeniach biologicznych i dydaktyce.1
T-W-3Wykorzystanie danych epidemiologicznych w światowych bazach komputerowych1
T-W-4Wykorzystanie łączy internetowych w poszerzaniu umiejętności i wiedzy z zakresu badań nauk biomedycznych. Modele MD- PVC-Rat, Koken i symulatory multimedialne w zdobywaniu umiejętności manualnych i praktycznych1
T-W-5Przegląd i zapoznanie z programami komputerowymi symulującymi działanie leku i anestetyków na określony układ. Banki tkanek i komórek (CBTiMG, Guz Biobank)1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2przygotowanie do dyskusji5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w ykładach5
A-W-2Czytanie wskazanej literatury3
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki wykładów3
A-W-4Przygotowanie referatów w formie prezentacji z wybranych zagadnień.Przygotowanie do zaliczenia wykładów4
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Film dydaktyczny
M-3Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Ocena za zakończenie cyklu wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_W01
student rozumie i wskazuje celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierzat wykorzystywanych do doświadczeń
ZO_2A_W01, ZO_2A_W06R2A_W01, R2A_W05InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_U01
Student umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
ZO_2A_U01, ZO_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U07InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07C-1, C-2T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_K01
Student jest zorientowany w możliwościch zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
ZO_2A_K07R2A_K04, R2A_K05InzA2_K01C-1, C-2T-W-2M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_W01
student rozumie i wskazuje celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierzat wykorzystywanych do doświadczeń
2,0student nie definiuje, nie rozumie i nie wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
3,0student definiuje ale w niewielkim zakresie wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
3,5student definiuje i wskazuje celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
4,0student definiuje, rozumie i potrafi wskazać na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
4,5student dokładnie definiuje, rozumie i wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
5,0student dokładnie definiuje, rozumie i wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń i proponuje ciekawe rozwiązania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_U01
Student umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
2,0Student nie umie wykorzystwywać dostępnych technik informatycznych w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
3,0Student w niewielkim zakresie umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
3,5Student umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
4,0Student umie wykorzystwywać i dobierać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
4,5Student umie wykorzystwywać i dobierać oraz łączyć dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
5,0Student umie opracować, wykorzystwywać, dobierać oraz łączyć dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_K01
Student jest zorientowany w możliwościch zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
2,0Student nie jest zorientowany w możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
3,0Student w niewielkim zakresie jest zorientowany w możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
3,5Student jest zorientowany i raczej świadomy o możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
4,0Student jest zorientowany i świadomy o możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
4,5Student jest zorientowany, świadomy i postrzega możliwości zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
5,0Student jest kreatywny, zorientowany, świadomy i postrzega możliwości zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt i otwarty na dalszy swój rozwój

Literatura podstawowa

  1. Brylińska J., Kwiatkowska J., Zwierzęta laboratoryjne - metody hodowli i doświadczeń, Universitas, Kraków, 1996, I
  2. Sejm RP, Ustawa o doświadczeniach na zwierzętach, Dz.U.2005.33.289, Warszawa, 2005
  3. Katkiewicz M, Zwierzęta laboratoryjne - choroby i użytkowanie, SGGW, Warszawa, 1989
  4. Godawska E.., Pękala E, Kieć-Kononowicz K., Porównanie metabolizmu prazikwantelu in silico i in vitro. Prace eksperymentalne., Biotechnologia (68), 215–222, 2005, 68

Literatura dodatkowa

  1. Metody alternatywne dostępne w UE dla celów regulacyjnych., Część B Aneksu V do Dyrektywy 67/548/EC, EU, 2011
  2. Charls River, Supporting Science. Advances Research, Animallab, 2011, www.animalab.pl

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy teoretyczne metody QSAR. Porównanie in silico i in vitro w badaniach metabolicznych. Komputerowe wspomaganie badania leków, badań klinicznych, techniki szybkiej analizy parametrów fizjologicznych. Techniki komputerowe QSAR, QSPR, QSMR, QSTR w farmakokinetyce.4
T-A-2Zaliczenie wykładów i ćwiczeń1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Informatyka jako nauka wspierające badania naukowe. Równania regresji.Metodyka przeprowadzania badań na żywych organizmach.1
T-W-2Narzędzia informatyczne wykorzystywane w doświadczeniach biologicznych i dydaktyce.1
T-W-3Wykorzystanie danych epidemiologicznych w światowych bazach komputerowych1
T-W-4Wykorzystanie łączy internetowych w poszerzaniu umiejętności i wiedzy z zakresu badań nauk biomedycznych. Modele MD- PVC-Rat, Koken i symulatory multimedialne w zdobywaniu umiejętności manualnych i praktycznych1
T-W-5Przegląd i zapoznanie z programami komputerowymi symulującymi działanie leku i anestetyków na określony układ. Banki tkanek i komórek (CBTiMG, Guz Biobank)1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2przygotowanie do dyskusji5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w ykładach5
A-W-2Czytanie wskazanej literatury3
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki wykładów3
A-W-4Przygotowanie referatów w formie prezentacji z wybranych zagadnień.Przygotowanie do zaliczenia wykładów4
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_W01student rozumie i wskazuje celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierzat wykorzystywanych do doświadczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W01wykazuje specjalistyczną/zaawansowaną wiedzę z zakresu nauk pokrewnych w stosunku do biologii, chemii, matematyki, związanych z zootechniką
ZO_2A_W06ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji i planowania pracy hodowlanej, w tym również z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych, a także z zakresu oceny jakości produktów żywnościowych oraz zarządzania obrotem produktami pochodzenia zwierzęcego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu rozwijania alternatywnych metod, poprzez zastosowanie technik komputerowych, które mogą ograniczyć liczbę badań z udziałem żywych zwierząt.
C-2Przedstawienie przesłanek skłaniających do konieczności wykorzystywania najnowszych zdobyczy technicznych w doświadczeniach biomedycznych i dydaktyce.
Treści programoweT-W-1Informatyka jako nauka wspierające badania naukowe. Równania regresji.Metodyka przeprowadzania badań na żywych organizmach.
T-W-3Wykorzystanie danych epidemiologicznych w światowych bazach komputerowych
T-W-4Wykorzystanie łączy internetowych w poszerzaniu umiejętności i wiedzy z zakresu badań nauk biomedycznych. Modele MD- PVC-Rat, Koken i symulatory multimedialne w zdobywaniu umiejętności manualnych i praktycznych
T-W-5Przegląd i zapoznanie z programami komputerowymi symulującymi działanie leku i anestetyków na określony układ. Banki tkanek i komórek (CBTiMG, Guz Biobank)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Film dydaktyczny
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Ocena za zakończenie cyklu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie definiuje, nie rozumie i nie wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
3,0student definiuje ale w niewielkim zakresie wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
3,5student definiuje i wskazuje celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
4,0student definiuje, rozumie i potrafi wskazać na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
4,5student dokładnie definiuje, rozumie i wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń
5,0student dokładnie definiuje, rozumie i wskazuje na celowość wykorzystania technik i technologii informatycznych w badaniach zastępujących lub ograniczających liczbę zwierząt wykorzystywanych do doświadczeń i proponuje ciekawe rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_U01Student umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZO_2A_U02Rozumie i stosuje zasady humanizmu i etyki w naukach zootechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu rozwijania alternatywnych metod, poprzez zastosowanie technik komputerowych, które mogą ograniczyć liczbę badań z udziałem żywych zwierząt.
C-2Przedstawienie przesłanek skłaniających do konieczności wykorzystywania najnowszych zdobyczy technicznych w doświadczeniach biomedycznych i dydaktyce.
Treści programoweT-W-5Przegląd i zapoznanie z programami komputerowymi symulującymi działanie leku i anestetyków na określony układ. Banki tkanek i komórek (CBTiMG, Guz Biobank)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Film dydaktyczny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Ocena za zakończenie cyklu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystwywać dostępnych technik informatycznych w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
3,0Student w niewielkim zakresie umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
3,5Student umie wykorzystwywać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
4,0Student umie wykorzystwywać i dobierać dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
4,5Student umie wykorzystwywać i dobierać oraz łączyć dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
5,0Student umie opracować, wykorzystwywać, dobierać oraz łączyć dostępne techniki informatyczne w celu ograniczenia liczby zwierząt wykorzystywanych do badań eksperymentalnych i w dydaktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_K01Student jest zorientowany w możliwościch zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K07Postępuje zgodnie z zasadami etyki w zakresie badań na zwierzętach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu rozwijania alternatywnych metod, poprzez zastosowanie technik komputerowych, które mogą ograniczyć liczbę badań z udziałem żywych zwierząt.
C-2Przedstawienie przesłanek skłaniających do konieczności wykorzystywania najnowszych zdobyczy technicznych w doświadczeniach biomedycznych i dydaktyce.
Treści programoweT-W-2Narzędzia informatyczne wykorzystywane w doświadczeniach biologicznych i dydaktyce.
Metody nauczaniaM-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zorientowany w możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
3,0Student w niewielkim zakresie jest zorientowany w możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
3,5Student jest zorientowany i raczej świadomy o możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
4,0Student jest zorientowany i świadomy o możliwościach zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
4,5Student jest zorientowany, świadomy i postrzega możliwości zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt
5,0Student jest kreatywny, zorientowany, świadomy i postrzega możliwości zastosowania technik informatycznych zastępujących zwierzęta w badaniach oraz etycznego traktowania zwierząt i otwarty na dalszy swój rozwój