Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_2A_BLM-O7.7_W01 | Zna i opisuje rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód oraz zna biologiczne metody zapobiegania tym zanieczyszczeniom. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_2A_W03 | wykazuje się zaawansowaną znajomością metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody |
---|
BL_2A_W04 | opisuje zjawiska i procesy fizyczne oraz chemiczne związane z przemianami zanieczyszczeń w atmosferze hydrosferze, geosferze i biosferze |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P2A_W01 | rozumie złożone zjawiska i procesy przyrodnicze |
---|
P2A_W02 | konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych |
P2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie |
P2A_W05 | ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej |
P2A_W06 | ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie prognozowania (modelowania) przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz ma znajomość specjalistycznych narzędzi informatycznych |
P2A_W07 | ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z prawem wodnym i wskaźnikami zanieczyszczenia wód, czynnikami degradacji wód i ich klasyfikacją, metodami zapobiegania oraz usuwania skażeń środowiska wodnego. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Prawo wodne. Klasyfikacja wód powierzchniowych i podziemnych oraz wymagania dla wody przeznaczonej do bezpośredniego spożycia. |
---|
T-W-2 | Rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód. Skutki zanieczyszczania wód ( zagrożenia dla ludzi i organizmów wodnych), eutrofizacja wód. Procesy fizyczne, chemiczne i biologiczne zachodzące w trakcie samooczyszczania zbiorników i cieków wodnych. |
T-W-3 | Biologiczne metody zapobieganie zanieczyszczaniu wód. Biologiczne metody oczyszczania ścieków w warunkach naturalnych i sterowanych. |
T-W-4 | Biologiczne metody zapobiegania skażeniom wód metalami ciężkimi. |
T-A-1 | Organizmy wód śródlądowych. Zależności troficzne w zbiorniku wodnym. Rodzaje i podział zbiorników wodnych. |
T-A-2 | Niekonwencjonalne metody ochrony wód. |
T-A-3 | Źródła skażenia wód pierwiastkami biogennymi oraz metody ograniczające skażenie. |
T-A-4 | Skutki skażenia wód pestycydami i biologiczne metody ich usuwania. |
Metody nauczania | M-1 | wykład i wyjaśnienie treści programowych |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz multimedialny. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i ćwiczeniowej |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie zna i nie potrafi opisać rodzajów i źródeł zanieczyszczeń wód oraz nie zna biologicznych metod zapobiegania tym zanieczyszczeniom. |
3,0 | Zna i opisuje w stopniu dostatecznym rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód, ale nie zna biologicznych metod zapobiegania tym zanieczyszczeniom. |
3,5 | Zna i opisuje w stopniu dostatecznym rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód oraz zna w stopniu dostatecznym biologiczne metody zapobiegania tym zanieczyszczeniom. |
4,0 | Dobrze zna i opisuje rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód oraz dobrze zna biologiczne metody zapobiegania tym zanieczyszczeniom. |
4,5 | Dobrze zna i opisuje rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód oraz dobrze zna biologiczne metody zapobiegania tym zanieczyszczeniom i aktywnie uczestniczy w dyskusji. |
5,0 | Bardzo dobrze zna i opisuje rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód oraz bardzo dobrze zna biologiczne metody zapobiegania tym zanieczyszczeniom i aktywnie uczestniczy w dyskusji. |