Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Systemy informatyczne w biologii

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność Biologia systemów i metody informatyczne
Jednostka prowadząca Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 30 2,01,00zaliczenie
seminariaS7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne, podstawowa umiejętnośc edytowania tekstu oraz wykonywania podstawowej analizy statystycznej.
W-2Ogólna wiedza z przedmiotu obejmujacego swym zakresem temat pracy inzynierskiej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie przez studenta założeń swojej pracy inzynierskiej. Przygotowanie go do realizacji i prezentacji pracy inzynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Praca inzynierska na kierunku Bioinformatyka i etapy jej realizacji w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Zasady ogólne, charakter prac i związana z tym ich zawartość i treść4
T-S-2Wymogi proponowana przez jednostkę tematy prac o charakterze przgladowym, projektowym oraz eksperymentalnym oraz przedstawienie przez poszczególnych studentów tematyki, którą chcieliby realizować - omówienie i dyskusja.6
T-S-3Wybór i ustalenie tematów roboczych prac inżynierskich.4
T-S-4Jak i gdzie szukać danych źródlowych. Zasady cytowania danych z publikacji naukowych, ksiązek i stron internetowych oraz zamieszczania otaz tabel, fotografii, schematów itd. innych autorów. Co to jest plagiat.6
T-S-5Analiza układu i treści wzorcowych prac inzynierskich o charakterze przeglądowym, projektowym i eksperymetalnym.6
T-S-6Technika pisania w edytorze tekstu, tworzenia tabel, wykresów, schematów itp.4
30
seminaria
T-S-1Plan realizacji i pisania pracy inzynierskiej2
T-S-2Jak analizować i co wykorzystać z materiału źródlowego. Prace obcojęzyczne - problemy i sposoby ich rozwiazania. Analiza przykładowych, wiodących publikacji naukowych z danego zakresu tematycznego.10
T-S-3Wstęp, zdefiniowanie problemu i cel pracy.4
T-S-4Tytuły i zawartość poszczególnych rozdziałow pracy inzynierskiej4
T-S-5Opracowanie, analiza staystyczna i opis wyników. Jak uniknąć powtóreń w przeglądzie piśmiennictwa i dyskusji. Wnioski i podsumowanie pracy8
T-S-6Omówienie przebiegu egzaminu inżynierskiego i prezentacji pracy na egzaminie dyplomowym.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestniczenie w seminariach30
A-S-2Saodzielna analiza tematów prac proponowanych przez jednostkę oraz tematyki prponowanej indywidualnie10
A-S-3Samodzielna analiza możliwości dostępu i zasobności danych źródlowych odnośnie poszczególnych tematow prac inzynierskich15
A-S-4Samodzielny wybor tematu i przygotownie uzasadnienia wyboru.5
60
seminaria
A-S-1Uczestniczenie w seminariach30
A-S-2Samodzielne przygotowanie analizy wybranych, ściśle związanych z tematem pracy publikacji naukowych (w tym obcojęzycznych) o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.10
A-S-3Przygotowanie ram czasowych poszczególnych etapów realizacji pracy inżynierskiej2
A-S-4Samodzielne przygotowanie tytułów rozdziałów i podrozdziałów pracy ustalenie zakresu tematycznego zawartej w nich tresci9
A-S-5Przygotowanie prezentacji tematu swojej pracy inzynierskiej i dyskusji na zajęcia seminaryjne.9
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja, opis, objaśnienie, pogadanka
M-2Dyskusja okragłego stołu i problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena wynikajaca ze stopnia zaawansowania realizacji pracy inzynierskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-A1_W01
Student wie jak i gdzie szukać materiałów źródłowych dotyczacych tematu jego pracy dyplomowej i jak je wykorzystać z poszanowaniem praw autorskich. Wykazuje podstawową wiedzę o sposobie redagowania pracy inżynierskiej o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.
BI_1A_W20P1A_W07, P1A_W10, T1A_W07, T1A_W10C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-A1_U01
Student potrafi odszukać, wybrac i wykorzytać dostęny materiał źródłowy w realizacji pracy dyplomowej. Analizuje tekst naukowy i prawidłowo formułuje wnioski ogólne. Pod kontrolą opiekuna tworzy i redaguje tekst pracy naukowej.
BI_1A_U17, BI_1A_U20P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, P1A_U07, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12InzA_U03, InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07C-1T-S-4, T-S-2, T-S-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BIB-S-A1_K01
Student w rozwiązywaniu problemów zwiazanych z realizacją pracy inżynierskiej wykazuje samodzielnośc, zaangażowanie i kreatywność. Swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi.
BI_1A_K03, BI_1A_K04P1A_K01, P1A_K02, P1A_K03, P1A_K05, P1A_K06, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-S-3, T-S-3, T-S-1M-1, M-2S-1
BI_1A_BIB-S-A1_K02
Ma świadomość odpowiedzialności i obowiązku przeastrzegania praw autorkich.
BI_1A_K01P1A_K03, P1A_K04, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1T-S-4, T-S-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-A1_W01
Student wie jak i gdzie szukać materiałów źródłowych dotyczacych tematu jego pracy dyplomowej i jak je wykorzystać z poszanowaniem praw autorskich. Wykazuje podstawową wiedzę o sposobie redagowania pracy inżynierskiej o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.
2,0
3,0Student w miernym stopniu wie jak i gdzie szukać materiałów źródłowych dotyczacych tematu jego pracy dyplomowej. Korzystając z piśmiennictwa nie zawsze zachowuje zasadę poszanowania praw autorskich. Wykazuje podstawową wiedzę o sposobie redagowania pracy inżynierskiej o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-A1_U01
Student potrafi odszukać, wybrac i wykorzytać dostęny materiał źródłowy w realizacji pracy dyplomowej. Analizuje tekst naukowy i prawidłowo formułuje wnioski ogólne. Pod kontrolą opiekuna tworzy i redaguje tekst pracy naukowej.
2,0
3,0Student w miernym zakresie potrafi odszukać, wybrac i wykorzytać dostęny materiał źródłowy w realizacji pracy dyplomowej. W podstawowym stopniu prawidłowo analizuje tekst naukowy i formułuje wnioski ogólne. Pod mocną kontrolą opiekuna tworzy i redaguje tekst pracy naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BIB-S-A1_K01
Student w rozwiązywaniu problemów zwiazanych z realizacją pracy inżynierskiej wykazuje samodzielnośc, zaangażowanie i kreatywność. Swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi.
2,0
3,0Student w rozwiązywaniu problemów zwiazanych z realizacją pracy inżynierskiej wykazuje mierną samodzielnośc, zaangażowanie i kreatywność. Jedynie sporadycznie i na wyraźnie pole cenie swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
BI_1A_BIB-S-A1_K02
Ma świadomość odpowiedzialności i obowiązku przeastrzegania praw autorkich.
2,0
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności i obowiązku przeastrzegania praw autorkich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  3. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Praca inzynierska na kierunku Bioinformatyka i etapy jej realizacji w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Zasady ogólne, charakter prac i związana z tym ich zawartość i treść4
T-S-2Wymogi proponowana przez jednostkę tematy prac o charakterze przgladowym, projektowym oraz eksperymentalnym oraz przedstawienie przez poszczególnych studentów tematyki, którą chcieliby realizować - omówienie i dyskusja.6
T-S-3Wybór i ustalenie tematów roboczych prac inżynierskich.4
T-S-4Jak i gdzie szukać danych źródlowych. Zasady cytowania danych z publikacji naukowych, ksiązek i stron internetowych oraz zamieszczania otaz tabel, fotografii, schematów itd. innych autorów. Co to jest plagiat.6
T-S-5Analiza układu i treści wzorcowych prac inzynierskich o charakterze przeglądowym, projektowym i eksperymetalnym.6
T-S-6Technika pisania w edytorze tekstu, tworzenia tabel, wykresów, schematów itp.4
30

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Plan realizacji i pisania pracy inzynierskiej2
T-S-2Jak analizować i co wykorzystać z materiału źródlowego. Prace obcojęzyczne - problemy i sposoby ich rozwiazania. Analiza przykładowych, wiodących publikacji naukowych z danego zakresu tematycznego.10
T-S-3Wstęp, zdefiniowanie problemu i cel pracy.4
T-S-4Tytuły i zawartość poszczególnych rozdziałow pracy inzynierskiej4
T-S-5Opracowanie, analiza staystyczna i opis wyników. Jak uniknąć powtóreń w przeglądzie piśmiennictwa i dyskusji. Wnioski i podsumowanie pracy8
T-S-6Omówienie przebiegu egzaminu inżynierskiego i prezentacji pracy na egzaminie dyplomowym.2
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestniczenie w seminariach30
A-S-2Saodzielna analiza tematów prac proponowanych przez jednostkę oraz tematyki prponowanej indywidualnie10
A-S-3Samodzielna analiza możliwości dostępu i zasobności danych źródlowych odnośnie poszczególnych tematow prac inzynierskich15
A-S-4Samodzielny wybor tematu i przygotownie uzasadnienia wyboru.5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestniczenie w seminariach30
A-S-2Samodzielne przygotowanie analizy wybranych, ściśle związanych z tematem pracy publikacji naukowych (w tym obcojęzycznych) o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.10
A-S-3Przygotowanie ram czasowych poszczególnych etapów realizacji pracy inżynierskiej2
A-S-4Samodzielne przygotowanie tytułów rozdziałów i podrozdziałów pracy ustalenie zakresu tematycznego zawartej w nich tresci9
A-S-5Przygotowanie prezentacji tematu swojej pracy inzynierskiej i dyskusji na zajęcia seminaryjne.9
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-A1_W01Student wie jak i gdzie szukać materiałów źródłowych dotyczacych tematu jego pracy dyplomowej i jak je wykorzystać z poszanowaniem praw autorskich. Wykazuje podstawową wiedzę o sposobie redagowania pracy inżynierskiej o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W20zna sposoby pozyskiwania informacji naukowych z poszanowaniem praw autorskich, a także sposoby optymalizacji uczenia się i prezentowania wiedzy w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Opracowanie przez studenta założeń swojej pracy inzynierskiej. Przygotowanie go do realizacji i prezentacji pracy inzynierskiej.
Treści programoweT-S-1Praca inzynierska na kierunku Bioinformatyka i etapy jej realizacji w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Zasady ogólne, charakter prac i związana z tym ich zawartość i treść
T-S-2Wymogi proponowana przez jednostkę tematy prac o charakterze przgladowym, projektowym oraz eksperymentalnym oraz przedstawienie przez poszczególnych studentów tematyki, którą chcieliby realizować - omówienie i dyskusja.
T-S-3Wybór i ustalenie tematów roboczych prac inżynierskich.
T-S-4Jak i gdzie szukać danych źródlowych. Zasady cytowania danych z publikacji naukowych, ksiązek i stron internetowych oraz zamieszczania otaz tabel, fotografii, schematów itd. innych autorów. Co to jest plagiat.
T-S-5Analiza układu i treści wzorcowych prac inzynierskich o charakterze przeglądowym, projektowym i eksperymetalnym.
T-S-6Technika pisania w edytorze tekstu, tworzenia tabel, wykresów, schematów itp.
T-S-2Jak analizować i co wykorzystać z materiału źródlowego. Prace obcojęzyczne - problemy i sposoby ich rozwiazania. Analiza przykładowych, wiodących publikacji naukowych z danego zakresu tematycznego.
T-S-3Wstęp, zdefiniowanie problemu i cel pracy.
T-S-1Plan realizacji i pisania pracy inzynierskiej
T-S-4Tytuły i zawartość poszczególnych rozdziałow pracy inzynierskiej
T-S-5Opracowanie, analiza staystyczna i opis wyników. Jak uniknąć powtóreń w przeglądzie piśmiennictwa i dyskusji. Wnioski i podsumowanie pracy
T-S-6Omówienie przebiegu egzaminu inżynierskiego i prezentacji pracy na egzaminie dyplomowym.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, opis, objaśnienie, pogadanka
M-2Dyskusja okragłego stołu i problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w miernym stopniu wie jak i gdzie szukać materiałów źródłowych dotyczacych tematu jego pracy dyplomowej. Korzystając z piśmiennictwa nie zawsze zachowuje zasadę poszanowania praw autorskich. Wykazuje podstawową wiedzę o sposobie redagowania pracy inżynierskiej o charakterze przegladowym i eksperymentalnym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-A1_U01Student potrafi odszukać, wybrac i wykorzytać dostęny materiał źródłowy w realizacji pracy dyplomowej. Analizuje tekst naukowy i prawidłowo formułuje wnioski ogólne. Pod kontrolą opiekuna tworzy i redaguje tekst pracy naukowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U17korzysta z podstawowych narzędzi informatycznych do analizy danych zgromadzonych w bazach danych, dobiera odpowiednie oprogramowanie do badania procesów biologicznych
BI_1A_U20posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
P1A_U07wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
P1A_U08wykorzystuje język naukowy w podejmowanych dyskursach ze specjalistami z wybranej dyscypliny naukowej
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opracowanie przez studenta założeń swojej pracy inzynierskiej. Przygotowanie go do realizacji i prezentacji pracy inzynierskiej.
Treści programoweT-S-4Jak i gdzie szukać danych źródlowych. Zasady cytowania danych z publikacji naukowych, ksiązek i stron internetowych oraz zamieszczania otaz tabel, fotografii, schematów itd. innych autorów. Co to jest plagiat.
T-S-2Jak analizować i co wykorzystać z materiału źródlowego. Prace obcojęzyczne - problemy i sposoby ich rozwiazania. Analiza przykładowych, wiodących publikacji naukowych z danego zakresu tematycznego.
T-S-5Opracowanie, analiza staystyczna i opis wyników. Jak uniknąć powtóreń w przeglądzie piśmiennictwa i dyskusji. Wnioski i podsumowanie pracy
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, opis, objaśnienie, pogadanka
M-2Dyskusja okragłego stołu i problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w miernym zakresie potrafi odszukać, wybrac i wykorzytać dostęny materiał źródłowy w realizacji pracy dyplomowej. W podstawowym stopniu prawidłowo analizuje tekst naukowy i formułuje wnioski ogólne. Pod mocną kontrolą opiekuna tworzy i redaguje tekst pracy naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-A1_K01Student w rozwiązywaniu problemów zwiazanych z realizacją pracy inżynierskiej wykazuje samodzielnośc, zaangażowanie i kreatywność. Swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
BI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opracowanie przez studenta założeń swojej pracy inzynierskiej. Przygotowanie go do realizacji i prezentacji pracy inzynierskiej.
Treści programoweT-S-3Wybór i ustalenie tematów roboczych prac inżynierskich.
T-S-3Wstęp, zdefiniowanie problemu i cel pracy.
T-S-1Plan realizacji i pisania pracy inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, opis, objaśnienie, pogadanka
M-2Dyskusja okragłego stołu i problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w rozwiązywaniu problemów zwiazanych z realizacją pracy inżynierskiej wykazuje mierną samodzielnośc, zaangażowanie i kreatywność. Jedynie sporadycznie i na wyraźnie pole cenie swoją wiedzą i doświadczeniami dzieli się z innymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BIB-S-A1_K02Ma świadomość odpowiedzialności i obowiązku przeastrzegania praw autorkich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Opracowanie przez studenta założeń swojej pracy inzynierskiej. Przygotowanie go do realizacji i prezentacji pracy inzynierskiej.
Treści programoweT-S-4Jak i gdzie szukać danych źródlowych. Zasady cytowania danych z publikacji naukowych, ksiązek i stron internetowych oraz zamieszczania otaz tabel, fotografii, schematów itd. innych autorów. Co to jest plagiat.
T-S-2Jak analizować i co wykorzystać z materiału źródlowego. Prace obcojęzyczne - problemy i sposoby ich rozwiazania. Analiza przykładowych, wiodących publikacji naukowych z danego zakresu tematycznego.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, opis, objaśnienie, pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności i obowiązku przeastrzegania praw autorkich.
3,5
4,0
4,5
5,0