Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Biologia systemów i metody informatyczne

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność Systemy informatyczne w biologii
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 12,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej323
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego20
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
360

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1indywidualna praca z opiekunem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
S-2Ocena formująca: Zgodnie z procesesem dyplomowania w WIZUT w Szczecinie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-A3_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_W02
Zna zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
C-1, C-2, C-3T-PD-1M-1S-2
BI_1A_BII-S-A3_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
C-3T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-A3_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
BI_1A_U20P1A_U04, P1A_U06, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U11, T1A_U12InzA_U04, InzA_U07C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
BI_1A_U20P1A_U04, P1A_U06, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U11, T1A_U12InzA_U04, InzA_U07C-3T-PD-1M-1S-2
BI_1A_BII-S-A3_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
BI_1A_U20P1A_U04, P1A_U06, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U11, T1A_U12InzA_U04, InzA_U07C-3T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-A3_K01
rozumie potrzebę i możliwości samokształcenia
BI_1A_K03P1A_K01, P1A_K02, P1A_K05, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1, C-3T-PD-1M-1S-1
BI_1A_BII-S-A3_K02
rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej
BI_1A_K01P1A_K03, P1A_K04, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-A3_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
BI_1A_BII-S-A3_W02
Zna zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
3,0zna podstawowe zasad procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
3,5zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie i rozumie potrzebę ich stosowania
4,0zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania a także wie jak przebiega egzamin dyplomowy
4,5zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania, wie jak przebiega egzamin dyplomowy a także wie jak przygotować prezentację na obronę pracy dyplomowej
5,0zna w pełni zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania, wie jak przebiega egzamin dyplomowy a także wie jak przygotować prezentację na obronę pracy dyplomowej
BI_1A_BII-S-A3_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-A3_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
BI_1A_BII-S-A3_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
BI_1A_BII-S-A3_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
BI_1A_BII-S-A3_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
BI_1A_BII-S-A3_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
BI_1A_BII-S-A3_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-A3_K01
rozumie potrzebę i możliwości samokształcenia
2,0nie rozumie potrzebę samokształcenia
3,0rozumie potrzebę samokształcenia
3,5rozumie potrzebę i zna podstawowe możliwości samokształcenia
4,0rozumie potrzebę i zna możliwości samokształcenia oparte na dostępie do literatury
4,5rozumie potrzebę samokształcenia, zna szerokie możliwości tego kształcenia i potrafi je stosować
5,0rozumie potrzebę samokształcenia, zna szerokie możliwości tego kształcenia i potrafi je kreatywnie wykorzystać
BI_1A_BII-S-A3_K02
rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej
2,0nie rozumie potrzeby stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej
3,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej
3,5rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej oraz potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów
4,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej oraz potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów
4,5rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej, potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów oraz rozumie jak stosowac w pracy dyplomowej tylko oprogramowanie licencjonowane
5,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej, potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów oraz potrafi stosowac do realizacji pracy dyplomowej tylko oprogramowanie "free" lub licencjonowane

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów, ZUT w Szczecinie - do użytku wewnętrznego, Szczecin, 2012
  2. Zasady procesu dyplomowania - Uchwała RWIZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej323
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego20
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
360
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_W01ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_W02Zna zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
Cel przedmiotuC-1ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zgodnie z procesesem dyplomowania w WIZUT w Szczecinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
3,0zna podstawowe zasad procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie
3,5zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie i rozumie potrzebę ich stosowania
4,0zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania a także wie jak przebiega egzamin dyplomowy
4,5zna podstawowe zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania, wie jak przebiega egzamin dyplomowy a także wie jak przygotować prezentację na obronę pracy dyplomowej
5,0zna w pełni zasady procesu dyplomowania w ZUT w Szczecinie, rozumie potrzebę ich stosowania, wie jak przebiega egzamin dyplomowy a także wie jak przygotować prezentację na obronę pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_W03Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U02Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U03Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U04Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U20posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
P1A_U08wykorzystuje język naukowy w podejmowanych dyskursach ze specjalistami z wybranej dyscypliny naukowej
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U05Umiejętność opracowania przeglądu literatury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U20posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
P1A_U08wykorzystuje język naukowy w podejmowanych dyskursach ze specjalistami z wybranej dyscypliny naukowej
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zgodnie z procesesem dyplomowania w WIZUT w Szczecinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_U06Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U20posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
P1A_U08wykorzystuje język naukowy w podejmowanych dyskursach ze specjalistami z wybranej dyscypliny naukowej
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_K01rozumie potrzebę i możliwości samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1ukończenie pracy dyplomowej
C-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie potrzebę samokształcenia
3,0rozumie potrzebę samokształcenia
3,5rozumie potrzebę i zna podstawowe możliwości samokształcenia
4,0rozumie potrzebę i zna możliwości samokształcenia oparte na dostępie do literatury
4,5rozumie potrzebę samokształcenia, zna szerokie możliwości tego kształcenia i potrafi je stosować
5,0rozumie potrzebę samokształcenia, zna szerokie możliwości tego kształcenia i potrafi je kreatywnie wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-A3_K02rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie potrzeby stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej
3,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej
3,5rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej oraz potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów
4,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej oraz potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów
4,5rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej, potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów oraz rozumie jak stosowac w pracy dyplomowej tylko oprogramowanie licencjonowane
5,0rozumie potrzebę stosowania przepisów prawa w zakresie ochrony praw autorskich i własnosci intelektualnej, potrafi się ustosunkować do nich w pracy za pomoca cytatów i przypisów oraz potrafi stosowac do realizacji pracy dyplomowej tylko oprogramowanie "free" lub licencjonowane