Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Informatyka i techniki programowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyka i techniki programowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 45 3,00,62egzamin
laboratoriaL2 60 5,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony moduł Podstawy informatyki.
W-2Ukończony moduł Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania, w tym programowania obiektowego.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania w języku obiektowym c# oraz Visual C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio2
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.3
T-L-4Instrukcje wyboru.3
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.3
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.4
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.5
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.5
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.4
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.4
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.8
T-L-12Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami2
T-L-13Definiowanie i planowanie projektu4
T-L-14Optymalizacja planu projektu2
T-L-15Kontrola realizacji projektu2
T-L-16Analizowanie informacji o stanie projektu2
T-L-17Raportowanie z przebiegu projektu2
T-L-18Zakończenie projektu1
60
wykłady
T-W-1Generacje języków, idea programowania liniowego, strukturalnego, proceduralnego i obiektowego.2
T-W-2Wstęp do języka C# oraz Visual C#, typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje.2
T-W-3Wskaźniki, referencje, przekazywanie parametrów przez wskaźniki, dynamiczna rezerwacja pamięci.2
T-W-4Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków.2
T-W-5Tablice, użycie tablic, instrukcja foreach, słowo kluczowe params.2
T-W-6Obiektowo zorientowana analiza i projektowanie.2
T-W-7Klasy i obiekty, klasa jako definicja obiektu, relacje między klasami.4
T-W-8Metody, parametry metod, przeciążanie metod, hermetyzacja danych za pomocą właściwości.3
T-W-9Dziedziczenie i polimorfizm, specjalizacja i generalizacja, polimorfizm, klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.4
T-W-10Przeciążanie operatorów, tworzenie operatorów, metoda equals.2
T-W-11Delegaty i zdarzenia, delegaty zbiorowe.2
T-W-12Aplikacje Windows Forms, programowanie aplikacji ASP.NET.2
T-W-13Podstawy debugowania, wstawianie punktów wstrzymania.1
T-W-14Podstawy tworzenia i zarządzania projektami3
T-W-15Definiowanie i planowanie projektu4
T-W-16Optymalizacja planu projektu2
T-W-17Analiza i kontrola nad realizacją projektu3
T-W-18Raportowanie z przebiegu projektu2
T-W-19Zakończenie projektu1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.60
A-L-2Przygotowanie do zajęć.30
A-L-3Samodzielne wykonywanie zadań i programów (zadania domowe).30
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.30
150
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)15
A-W-3Praca własna z literaturą15
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
TI_1A_W09, TI_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1S-1, S-3
TI_1A_C05_W02
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
TI_1A_W20T1A_W02, T1A_W07, T1A_W09InzA_W02C-4T-W-14, T-W-17, T-W-16, T-W-19, T-W-18, T-W-15, T-L-13, T-L-17, T-L-18, T-L-16, T-L-12, T-L-15, T-L-14, T-W-13M-1, M-2S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
TI_1A_U05, TI_1A_U07T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11M-2S-2, S-4
TI_1A_C05_U02
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
TI_1A_U20T1A_U02C-4T-L-14, T-L-16, T-L-13, T-L-12, T-L-15, T-L-17, T-L-18M-2S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_1A_C05_W02
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
2,0
3,0Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_1A_C05_U02
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Sharp, Microsoft Visual C# 2005 krok po kroku, APN PROMISE Sp. z o. o., Warszawa, 2006
  2. J. Liberty, B. MacDonald, C# 2005, Helion, Warszawa, 2006
  3. A. Stefańczyk, Sekrety języka C#, Złote Myśli Sp. z o.o., Warszawa, 2007
  4. Sebastain Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. M. Lis, C#. Ćwiczenia, Helion, Warszawa, 2005
  2. P. Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2001
  3. Sebastian Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio2
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.3
T-L-4Instrukcje wyboru.3
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.3
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.4
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.5
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.5
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.4
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.4
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.8
T-L-12Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami2
T-L-13Definiowanie i planowanie projektu4
T-L-14Optymalizacja planu projektu2
T-L-15Kontrola realizacji projektu2
T-L-16Analizowanie informacji o stanie projektu2
T-L-17Raportowanie z przebiegu projektu2
T-L-18Zakończenie projektu1
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Generacje języków, idea programowania liniowego, strukturalnego, proceduralnego i obiektowego.2
T-W-2Wstęp do języka C# oraz Visual C#, typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje.2
T-W-3Wskaźniki, referencje, przekazywanie parametrów przez wskaźniki, dynamiczna rezerwacja pamięci.2
T-W-4Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków.2
T-W-5Tablice, użycie tablic, instrukcja foreach, słowo kluczowe params.2
T-W-6Obiektowo zorientowana analiza i projektowanie.2
T-W-7Klasy i obiekty, klasa jako definicja obiektu, relacje między klasami.4
T-W-8Metody, parametry metod, przeciążanie metod, hermetyzacja danych za pomocą właściwości.3
T-W-9Dziedziczenie i polimorfizm, specjalizacja i generalizacja, polimorfizm, klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.4
T-W-10Przeciążanie operatorów, tworzenie operatorów, metoda equals.2
T-W-11Delegaty i zdarzenia, delegaty zbiorowe.2
T-W-12Aplikacje Windows Forms, programowanie aplikacji ASP.NET.2
T-W-13Podstawy debugowania, wstawianie punktów wstrzymania.1
T-W-14Podstawy tworzenia i zarządzania projektami3
T-W-15Definiowanie i planowanie projektu4
T-W-16Optymalizacja planu projektu2
T-W-17Analiza i kontrola nad realizacją projektu3
T-W-18Raportowanie z przebiegu projektu2
T-W-19Zakończenie projektu1
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.60
A-L-2Przygotowanie do zajęć.30
A-L-3Samodzielne wykonywanie zadań i programów (zadania domowe).30
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.30
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)15
A-W-3Praca własna z literaturą15
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_W01Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
TI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania, w tym programowania obiektowego.
Treści programoweT-W-1Generacje języków, idea programowania liniowego, strukturalnego, proceduralnego i obiektowego.
T-W-2Wstęp do języka C# oraz Visual C#, typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje.
T-W-3Wskaźniki, referencje, przekazywanie parametrów przez wskaźniki, dynamiczna rezerwacja pamięci.
T-W-4Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków.
T-W-6Obiektowo zorientowana analiza i projektowanie.
T-W-7Klasy i obiekty, klasa jako definicja obiektu, relacje między klasami.
T-W-8Metody, parametry metod, przeciążanie metod, hermetyzacja danych za pomocą właściwości.
T-W-9Dziedziczenie i polimorfizm, specjalizacja i generalizacja, polimorfizm, klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.
T-W-5Tablice, użycie tablic, instrukcja foreach, słowo kluczowe params.
T-W-10Przeciążanie operatorów, tworzenie operatorów, metoda equals.
T-W-11Delegaty i zdarzenia, delegaty zbiorowe.
T-W-12Aplikacje Windows Forms, programowanie aplikacji ASP.NET.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_W02Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W20Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego procesu zarządzania projektami.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Treści programoweT-W-14Podstawy tworzenia i zarządzania projektami
T-W-17Analiza i kontrola nad realizacją projektu
T-W-16Optymalizacja planu projektu
T-W-19Zakończenie projektu
T-W-18Raportowanie z przebiegu projektu
T-W-15Definiowanie i planowanie projektu
T-L-13Definiowanie i planowanie projektu
T-L-17Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-18Zakończenie projektu
T-L-16Analizowanie informacji o stanie projektu
T-L-12Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami
T-L-15Kontrola realizacji projektu
T-L-14Optymalizacja planu projektu
T-W-13Podstawy debugowania, wstawianie punktów wstrzymania.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_U01Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U05Potrafi sformułować algorytm i posłużyć się językami programowania niskiego i wysokiego poziomu oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania programów komputerowych służących do transmisji danych i analizy tego procesu.
TI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania w języku obiektowym c# oraz Visual C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.
T-L-4Instrukcje wyboru.
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_U02Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U20Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Treści programoweT-L-14Optymalizacja planu projektu
T-L-16Analizowanie informacji o stanie projektu
T-L-13Definiowanie i planowanie projektu
T-L-12Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami
T-L-15Kontrola realizacji projektu
T-L-17Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-18Zakończenie projektu
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0