Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Język rosyjski 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język rosyjski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK3 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
C-2Efektywne rozumienie tekstu słuchanego.
C-3Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych).
C-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-6Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
C-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.10
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.10
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.10
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.10
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.20
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć55
A-LK-3Udział w konsultacjach5
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-7praca z tekstem
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-9pisanie listów formalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_A03.3_U01
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
TI_1A_U24T1A_U06C-5T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-8, M-9S-2, S-4
TI_1A_A03.3_U02
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
TI_1A_U22, TI_1A_U24T1A_U04, T1A_U06C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-3, M-5, M-6, M-8S-2
TI_1A_A03.3_U03
Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów.
TI_1A_U24T1A_U06C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-3, M-5, M-6, M-8S-2
TI_1A_A03.3_U04
Student rozumie większość czytanych tekstów.
TI_1A_U21, TI_1A_U23, TI_1A_U24T1A_U03, T1A_U05, T1A_U06C-5T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-7S-2
TI_1A_A03.3_U05
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
TI_1A_U22, TI_1A_U24T1A_U04, T1A_U06C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8S-2, S-4
TI_1A_A03.3_U06
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
TI_1A_U21, TI_1A_U22, TI_1A_U24T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-2, S-4
TI_1A_A03.3_U07
Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
TI_1A_U21, TI_1A_U24T1A_U03, T1A_U06C-3T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-5, M-9S-2, S-4
TI_1A_A03.3_U08
Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
TI_1A_U21, TI_1A_U22, TI_1A_U24T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06C-4T-LK-5M-1, M-3, M-7S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_A03.3_K01
Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
TI_1A_K01T1A_K01C-6T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3
TI_1A_A03.3_K02
Student potrafi pracować w grupie.
TI_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-5, C-6T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-4
TI_1A_A03.3_K03
Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
TI_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-5, C-7T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-4, M-5, M-6S-4
TI_1A_A03.3_K04
Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
TI_1A_K01T1A_K01C-6T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3
TI_1A_A03.3_K05
Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
TI_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-7T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9S-4

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_A03.3_U01
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
TI_1A_A03.3_U02
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
2,0Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,0Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,5Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
5,0Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
TI_1A_A03.3_U03
Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów.
2,0Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów.
3,0Student rozumie ok. 60 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
3,5Student rozumie ok. 70 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
4,0Student rozumie ok. 80 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
4,5Student rozumie ok. 85 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
5,0Student rozumie ok. 90 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
TI_1A_A03.3_U04
Student rozumie większość czytanych tekstów.
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów.
TI_1A_A03.3_U05
Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
2,0Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym.
4,0Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
4,5Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
TI_1A_A03.3_U06
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy.
TI_1A_A03.3_U07
Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
2,0Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
3,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny.
4,0Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny.
4,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny.
5,0Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny.
TI_1A_A03.3_U08
Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
2,0Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie.
4,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie.
4,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie.
5,0Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_A03.3_K01
Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych.
TI_1A_A03.3_K02
Student potrafi pracować w grupie.
2,0Student nie potrafi współpracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować i współdziałać w grupie.
4,0Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role.
4,5Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról.
5,0Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role.
TI_1A_A03.3_K03
Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
TI_1A_A03.3_K04
Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
TI_1A_A03.3_K05
Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
2,0Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
3,0Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
3,5Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
4,0Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
4,5Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
5,0Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.

Literatura podstawowa

  1. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 2, „Wagros”, Poznań, 2006
  2. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 3, „Wagros”, Poznań, 2008
  3. К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, "Русcкий язык", Москва, 1985

Literatura dodatkowa

  1. Z. Kurylin, Gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa, 2004
  2. A. Pado, Читай, пиши, говори! cz. I, II, Warszawa, 2001
  3. Н.П.Андрюшина, М.Н.Макова, Тренировочные тесты по русскому языку как иностранному, II сертификационный уровень. Общее владение, "Златоуст", Санкт-Петербург, 2010
  4. Dodatkowe materiały prowadzącego zajęcia, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.10
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.10
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.10
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.10
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.20
60

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć55
A-LK-3Udział w konsultacjach5
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U01Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-7praca z tekstem
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-9pisanie listów formalnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U02Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U22Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczących szczegółowych zagadnień studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-8słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,0Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,5Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
5,0Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U03Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Efektywne rozumienie tekstu słuchanego.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-8słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów.
3,0Student rozumie ok. 60 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
3,5Student rozumie ok. 70 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
4,0Student rozumie ok. 80 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
4,5Student rozumie ok. 85 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
5,0Student rozumie ok. 90 % dłuższych wypowiedzi i wykładów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U04Student rozumie większość czytanych tekstów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U21Umie przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanej dyscypliny inżynierskiej (teleinformatyki).
TI_1A_U23Ma umiejętność samokształcenia się.
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U05Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U22Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczących szczegółowych zagadnień studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-8słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym.
4,0Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
4,5Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U06Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U21Umie przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanej dyscypliny inżynierskiej (teleinformatyki).
TI_1A_U22Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczących szczegółowych zagadnień studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U07Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U21Umie przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanej dyscypliny inżynierskiej (teleinformatyki).
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych).
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5rozwiązywanie problemów
M-9pisanie listów formalnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
3,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny.
4,0Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny.
4,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny.
5,0Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_U08Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U21Umie przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanej dyscypliny inżynierskiej (teleinformatyki).
TI_1A_U22Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczących szczegółowych zagadnień studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_1A_U24Zna język obcy w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
Treści programoweT-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie.
4,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie.
4,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie.
5,0Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_K01Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-6Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_K02Student potrafi pracować w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-6Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współpracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować i współdziałać w grupie.
4,0Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role.
4,5Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról.
5,0Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_K03Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_K04Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-6Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_A03.3_K05Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-LK-1T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika.
T-LK-2T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim.
T-LK-3T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe.
T-LK-4T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться.
T-LK-5T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-9pisanie listów formalnych
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
3,0Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
3,5Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
4,0Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
4,5Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.
5,0Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego.